درمان و علائم بیماری زونا و چگونه منتقل میشود

درمان و علائم بیماری زونا و چگونه منتقل میشود

درمان و علائم بیماری زونا و چگونه منتقل میشود در سایت جسارت

زونا ,زونا چیست,زونا گونزالز,زونا مسری است,زونای چشمی,زونا واگیردار است,زونا و درمان آن,زونا چشمی,زونا در بارداری,زونا چیست و راه درمان,زونا چیست و درمان آن,زونا چیست عوارض,درمان بیماری زونا چیست,زونا چیست ویکی پدیا,زونا مسری است,آیا زونا مسری است,بیماری زونا مسری است؟,بیماری زونا مسری است,آیا زونا مسری است؟

   زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

آشنایی با بیماری زونا

بیماری زونا (به انگلیسی میشود : Herpes zoster) یک بیماری ویروسی است. که عامل مولد بیماری زونا ویروس واریسلا زوستر (عامل آبله مرغان) است.و بیماری زونا باعث ایجاد راش های دردناک برروی پوست می شود.بیماری زونا به این صورت است که پس از ابتلا و بهبودی آبله‌مرغان این ویروس به صورت پنهان در سلول‌های عصبی واقع در شاخ قدامی نخاع باقی می‌ماند. تا زمانی که به علت یک عامل تحریکی و یا نقص سیستم ایمنی دوباره فعال شود.در این حالت بیماری زونا موضعی دردناکی ایجاد می‌شود که زونا نام دارد.نشانه‌های زونا تاول‌های منطقه‌ای یا کوچکی هستند که جنب یکدیگر در منطقه یک عصب محیطی و در امتداد مسیر آن پدید می‌آید و با درد و سوزش همراه است. این تاول‌ها بیشتر در پوست سینه و پشت بروز می‌کند و همانند آبله‌مرغان بسیار مسری هستند.با اینکه بیماری زونا یک بیماری کشنده نیست، اما می تواند بسیار دردناک باشد. واکسن ها می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری زونا کنند و درمان بموقع می تواند شدت عوارض و طول دوره عفونت را کم نماید.

علایم و نشانه های بیماری زونا

  1. علایم بیماری زونا می توانند شامل :

  2. عموما در یک ناحیه کوچک برروی بدن ظاهر می شوددرد،

  3. سوزش،

  4. بی حسی و یا سوزن سوزن شدن

  5. راش های سرخ که چند روز بعد از درد ظاهر می شود

  6. تاول های پر از مایعات که ممکن است بترکند

  7. خارش

بعضی از علائم دیگر بیماری زونا

تب و لرز

درد و خشکی عمومی

سردرد

خستگی

عموما اولین نشانه بیماری زونا درد می باشد. در بعضی از افراد این درد می تواند، شدید و سخت باشد. بستگی به محل درد، ممکن است بعضی از اوقات بیماری زونا با مشکل و بیماری سایر نقاط بدن همچون بیماری های قلبی، بیماری های ریوی و یا بیماری های کلیه اشتباه گرفته شود. بعضی از افراد حتی بدون ظاهر شدن راش دردهای ناشی از بیماری زونا را تجربه می نمایند.اگر شک دارید که به بیماری زونا مبتلا گشته اید، میبایست سریعا به پزشک مراجعه نمایید، بخصوص اگر درد و یا راش در نزدیکی چشم ها ظاهر شد، بالای 65 سال دارید، شما و یا فردی از خانواده شما سیستم ایمنی ضعیفی دارید و یا راش پخش شده و دردناک می باشد.

زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

دلایل مبتلا شدن به بیماری زونا چیست؟

بیماری زونا در نتیجه آلوده شدن به ویروس واریسلا زوستر (varicella-zoster) رخ می دهد.هرکس که به آبله مرغان مبتلا شده باشد، در خطر ابتلا به بیماری زونا می باشد.بعد از بهبود از بیماری آبله مرغان، ویروس وارد سیستم عصبی شما شده و برای سالها آنجا به آرامی باقی می ماند. سرانجام ممکن است ویروس دوباره فعال شده و از طریق سیستم عصبی شما به پوستتان منتقل شود.دلیل بازفعال شدن ویروس واضح نمی باشد، اما ممکن است ناشی از پایین آمدن ایمنی بدن نسبت به عفونت ها در اثر افزایش سن باشد.بیماری زونا در افراد مسن و آنها که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، شایع تر می باشد.ویروس واریسلا زوستر جزئی از گروهی از ویروس ها که هرپس زوستر نام دارند، که شامل ویروس های عامل تبخال دهان و زگیل تناسلی می باشند. بهمین دلیل بیماری زونا به نام هرپس زوستر نیز شناخته می شود. البته ویروس عامل آبله مرغان و بیماری زونا با ویروس عامل تبخال دهان و زگیل تناسلی یکی نمی باشد.

آیا بیماری زونا مسری است؟

فرد مبتلا به بیماری زونا می تواند ویروس واریسلا زوستر را به هرکسی که در برابر آبله مرغان ایمن نیست، انتقال دهد.این انتقال عموما از طریق تماس مستقیم با زخم های باز راش های پوستی بیماری زونا رخ می دهد. زمانیکه آلوده شدید، بدن شما بجای زونا شروع به تولید آبله مرغان می نماید. آبله مرغان در بعضی افراد خطرناک می باشد. تا زمانیکه تاول های بیماری زونا شما خوب نشده، شما مسری هستید و باید از تماس جسمی با افردیکه، سیستم ایمنی ضعیفی دارند، تازه متولد شده اند و یا زنان باردار اجتناب نمایند.

زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

آشنایی با عوارض بیماری زونا

  • شایع ترین عوارض بیماری زونا، بیماری ای است که به آن نورالژی بعد از زونا (post-herpetic neuralgia)، می باشد.
  • افراد مبتلا به نورالوژی بعد از زونا، درد شدیدی در نواحی ایکه قبلا راش داشته اند، حتی بعد از پاک شدن راش ها حس می نمایند. درد ناشی از نورالوژی می تواند شدید و ناتوان کننده باشد، اما عموما بعد از چندهفته و یا چندماه بهبود می یابد. در بعضی از افراد این درد تا سالها باقی می ماند.
  • هرچه سن افراد افزایش می یابد، خطر ابتلای افراد به نورالوژی ناشی از زونا بیشتر شده و درد آن نیز شدیدتر می شود. نورالوژی بعد از زونا عموما در افراد زیر 40 سال رخ نمی دهد.
  • بیماری زونا می تواند باعث عارضه های شدید به بدن ازجمله چشم ها شود. در موراد بسیار نادر بیماری زونا می تواند باعث پنومونی، مشکلات شنوایی، نابینایی، التهاب مغزی و یا حتی مرگ شود.

پیشگیری از بیماری زونا

تنها راه کاهش خطر بیماری زونا و نورالوژی بعد از زونا، واکسینه شدن می باشد.مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های ایالات متحده پیشنهاد می کند که افراد 60 ساله و بزرگسال تر، یک دوز واکسن زونا دریافت نمایند.اگر در مورد بیماری زونا و واکسن آن سوالی دارید میبایست با پزشکتان دراینباره مشورت نمایید. واکسن بیماری زونا از طرف سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای افراد بالای 50 سال و بیشتر تایید شده است. این واکسن صددرصد تصمین کننده عدم ابتلا به بیماری زونا نمی باشد، اما در صورت ابتلا شدت بیماری را کاهش می دهد و خطر نورالوژی بعد از زونا را کم می دهد. این واکسن ها بعنوان روشی پیشگیری کننده استفاده شده و بعنوان یک درمان در افراد مبتلا از آنها استفاده نمی کنند.همچنین واکسن جلوگیری از بیماری آبله مرغان نیز در کودکان و بزرگسالانیکه به بیماری آبله مرغان مبتلا نشده اند، توصیه می شود. هرچند این واکسن نیز صددرصد پیشگیری کننده نیست اما شدت و عوارض بیماری آبله مرغان و زونا را کم می دهد.

راه های درمان بیماری زونا

برای درمان بیماری زونا چندین داروی ضدویروسی از قبیل acyclovir، valacyclovir و famciclovir  موجود می باشند. این داروها به کوتاه کردن مدت و شدت بیماری زونا کمک می نمایند، اما برای تاثیر بیشتر، باید هرچه زودتر بعد از ظاهر شدن راش استفاده شوند. به همین دلیل افرادیکه به بیماری زونا مبتلا هستند و یا فکر می کنند، مبتلا به این بیماری می باشند، باید سریعتر به پزشک مراجعه کرده و با او مشورت نمایند.داروهای مسکن می توانند به کاهش درد بیماری زونا کمک کنند. همچنین لوسیون کالامین، و حمام بلغور جو دوسر کلوئیدی و حمام و کمپرس سرد نیز می توانند، به کم شدن خارش و درد کمک میکند.

علائم پوستی بیماری زونا

درد شدید و سوزنده ای به صورت ثابت در طول یک مسیر عصبی حس می شود و تاول های قرمزی و کوچکی چند روز بعد در محل درد دیده می شود که رنگ تاول ها کم کم تیره میشود. این تاول ها بیشتر در پوست سینه و پشت بروز می کند اما این تاولها ممکن است در یک سمت پیشانی یا اطراف یک چشم  ویا هر جای دیگری در بدن اتفاق بیافتند.

علائم شایع بیماری زونا چیست؟

* تهوع ، دل پیچه یا اسهال خفیف

* احساس کسالت

* تب و لرز خفیف

* درد روی قفسه سینه، صورت، یا درد سوزشی در پوست شکم

عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به زونا را نام ببرید

* استرس

* وجود یک بیماری که باعث کاهش مقاومت بدن شده باشد.

* استفاده از داروهای سرکوب کننده ایمنی یا ضد سرطان

* جراحی یا تاباندن اشعه به نخاع

* لوسمی یا لنفوم

زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

عوارض احتمالی بیماری زونا چیست

* عفونت باکتریایی ثانویه در تاول های زونا

* درد مزمن، خصوصا در سالمندان، که تا ماه ها یا سال ها در مسیر رشته های حسی محل قبلی وجود تاول ها باقی می ماند.

* زخم قرنیه

* عفونت دستگاه عصبی مرکزی

روشهای مفید درمان بیماری زونا کدامند

* پمادهای موضعی و داروهایی که تجویز می شود تا حد ممکن خارش و درد را می تواند کم کند. داروها از جمله  آسیکلوویر(acyclovir)، والاسی کلوویر (valacyclovir)یا فامسی کلوویر (famcyclovir) .

* خوابیدن در وان که به آن نشاسته ذرت یا پودر جو دوسر اضافه شده باشد.

* مسکن مصرف کنید

*تقویت بدن با مصرف ویتامین ٍ و ب کمپلکس

نکاتی درباره تاول های بیماری زونا

1- تاول ها را دستکاری نکنید
2- از محلول کالامین استفاده کنید
3-از پزشک داروساز بخواهید تا خمیر آسپیرین با کلروفوم را برای شما تهیه کند .حال شما با تکه ای پارچه تمیز، خمیر را به آرامی روی ناحیه مجروح بمالید، خمیر را چندین بار در روز به کار برید.
4- از پوشش مرطوب استفاده کنید.حوله ای را در آب سرد فرو برده و بعد از آبکشی روی ناحیه صدمه دیده قرار دهید. هر چه آب خنک تر باشد احساس بهتری خواهید داشت.
5- عفونت روی تاول را با آب اکسیژنه 6 درصد ضد عفونی کنید یا از پمادهای آنتی بیوتیک نظیر جنتامایسین استفاده کنید.

آیا بیماری زونا مسری است؟

بله اما تاول زونای شما در افراد دیگر زونا ایجاد نمی کند بلکه ممکن است موجب آبله مرغان در کودکان شود.

افرادی که هرگز پیش از این آبله مرغان نگرفته اند یا واکسن پیشگیری از آن را نزده اند ممکن است ویروس را با تماس مستقیم با تاول های زونای فرد مبتلا بگیرند. بنابراین روی تاول های زونا را پوشانده و از تماس با نوزادان و زنان بارداری که ممکن است پیش از این آبله مرغان نگرفته باشند دوری کنند.

زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

بیماری زونا چه مقدار طول می کشد

 تاول های زونا معمولا ظرف هفت تا ده روز دلمه بسته و ظرف دو تا چهار هفته به طور کامل ناپدید می شود.

در بیشتر افراد سالم، تاول ها هیچ جای زخمی باقی نمی گذارند و درد و خارش پس از چند هفته یا ماه از بین میرد اما کسانیکه دچار ضعف سیستم ایمنی هستند ممکن است تاول های زونا در آنها به موقع بهبود نیابد.

توصیه های ساده و سودمند به همراه نکات جالب و مفید درباره بیماری زونا

– آب فراوان بنوشید.

– از کمپرس آب سرد، لوسیون کالامین، جوش شیرین برای فرونشاندن تاول ها استفاده کنید.

– برای تکسین درد از استامینوفن استفاده کنید. پزشکان مصرف استامینوفن را به عنوان جایگزین آسپرین می دانند.

– شست و شو با آب خنک، بهترین راه تسکین و درمان زوناست.

– زخم ها را در معرض هوا قرار دهید و روی آن را باندپیچی نکنید و لباس تنگ نپوشید.

– از گیاه بادرنجبویه کمک بگیرید.

گلابی و آب گلابی بخورید.

– جهت کاهش درد بر روی موضع حوله مرطوب بگذارید.

– باید افرادی که استعداد به بیماری زونا دارند. از بیماران مبتلا دوری کنند زیرا احتمال سرایت در آنها بالاست.

– میوه های تازه، عصاره تازه طبیعی سبزیجات و به ویژه آب هویج زیاد بخورید. زیرا بدن به مقادیر فراوان بتا کاروتن بیوفلاوونوئیدها و ویتامین Eنیاز دارد تا با ویروس مبارزه کند.

– برای استفاده از محلول های پوستی حتی با پزشکتان مشورت کنید و از استفاده خودسرانه داروها و پمادها پرهیز کنید.

فلفل قرمز استفاده کنید.

– گیاه خرفه را امتحان کنید.

– استرس تان را کنترل کنید. دوری از تنش روانی شدت ناراحتی زونا را کم می کند.

زونا متفاوت و بی‌رحم!

برخی افراد در مقایسه با دیگران بیشتر در معرض ابتلا به بیماری زونا قرار دارند. به گفته این مشاور ژنتیک، مواردی نظیر افزایش سن و سالمندی، دیابت، استرس‌های شدید، ایدز، مصرف داروهای کاهنده ایمنی مانند داروهای کورتون دار یا داروهایی که در انواع شیمی درمانی برای درمان مبتلایان به سرطان مصرف می‌شوند و به طور کلی عوامل کاهش ایمنی بدن، احتمال ابتلا به این بیماری را بالا می‌برند. دکترسروش با اشاره به اینکه سوزش و خارش از علائم زونا هستند، می‌افزاید: درد در ناحیه مبتلا به زونا به میزان کم تا زیاد وجود دارد و گاهی این درد قبل از ایجاد تاول با دردهای دیگر اشتباه گرفته می‌شود. مثلاً اگر روی سینه باشد با درد قلبی و اگر در پهلوها باشد با درد کلیه یا آپاندیس یا اگر روی صورت باشد، با دردهای میگرنی اشتباه گرفته می‌شود. درد بیماری زونا معمولاً 5 تا 7 روز طول می‌کشد و بعد از آن تاول‌ها بروز می‌کنند و بیمار دچار تب و لرز می‌شود. این پزشک با هشدار به بیمارانی که تاول‌ها در اطراف چشم‌ها و گوش‌های‌شان ایجاد می‌شود، توضیح می‌دهد: بروز تاول در این نواحی، در صورت تأخیر در درمان می‌تواند سبب نابینایی یا ناشنوایی فرد شود؛ پس در صورت ابتلا به این بیماری پروسه درمان باید هرچه سریعتر آغاز شود. به گفته این متخصص، درمان زونا شامل مصرف داروهای آنتی ویروس، مسکن، کمپرس سرد و پرهیز از مصرف غذاهای محرک مانند فلفل، ترشی و ادویه جات است.

زونا، از بروز تا درمان

از آن جایی که این بیماری آزاردهنده و بسیار دردناک است، اطلاع از طول دوره بیماری بسیار اهمیت دارد. سروش با اشاره به اهمیت تشخیص سریع بیماری اظهار می‌کند: چنانچه بیماری سریع تشخیص داده و دوره درمان زود شروع شود حدود 5 تا 10 روز طول می‌کشد تا ضایعه بهبود پیدا کند ولی اگر پروسه درمان دیر صورت گیرد، محل تاول‌ها ممکن است تا آخر عمر باقی بمانند و درد آن تا مدت‌ها فرد را آزار دهد. در صورت شروع درمان با تأخیر و چنانچه تاول‌ها روی اعصاب محیطی بروز کرده باشند، عصب مورد نظر تا آخر عمر باعث آزار فرد مبتلا خواهد شد. او در ادامه در زمینه مسری بودن زونا نیز خاطرنشان می‌کند: این بیماری مسری است اما مانند آبله مرغان از طریق تنفس منتقل نمی‌شود بلکه با لمس تاول‌ها قابلیت سرایت دارد و جالب اینجاست که احتمال بروز زونا در افرادی که آبله مرغان نگرفته‌اند، بسیار ناچیز است.البته دکتر سروش دلگرمی کوچکی هم می‌دهد و یادآور می‌شود ویروس زونا قابلیت انتقال به کودکان را ندارد.

بیشتر بخوانید : آبله مرغان ♥  اگزما ♥ سرطان پوست حساسیت پوستی تبخال

شعر در مورد قو

شعر در مورد قو

شعر در مورد قو

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد قو برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

این راه زیارت است، قدرش دریاب

از شدت سرما، رخ از این راه متاب

شک نیست که با عینک ارباب نظر

برفش پر قو باشد و خارش، سنجاب

شعر قوی زیبا از دکتر حمیدی

با خیال تو که شب سربنهم بر خارا

بستر خویش به خواب از پر قو می بینم

با چه دل در چمن حسن تو آیم

که هنوز نرگس مست ترا عربده جو می بینم

شعر قوی زیبا از مهدی حمیدی

ﺷﻨﯿﺪﻡ ﮐﻪ ﭼﻮﻥ ﻗﻮﯼ ﺯﯾﺒﺎ ﺑﻤﯿﺮﺩ

ﻓﺮﯾﺒﻨﺪﻩ ﺯﺍﺩ ﻭ ﻓﺮﯾﺒﺎ ﺑﻤﯿﺮﺩ

ﺷﺐ ﻣﺮﮒ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﺸﯿﻨﺪ ﺑﻪ ﻣﻮﺟﯽ

ﺭﻭﺩ ﮔﻮﺷﻪ ﺍﯼ ﺩﻭﺭ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻤﯿﺮﺩ

شعر قوی زیبا حبیب

ﺩﺭ ﺁﻥ ﮔﻮﺷﻪ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﻏﺰﻝ ﺧﻮﺍﻧَﺪ ﺁﻥ ﺷﺐ

ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﻏزل‌ها ﺑﻤﯿﺮﺩ

ﮔﺮﻭﻫﯽ ﺑﺮ ﺁﻧﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﻍ ﺷﯿﺪﺍ

ﮐﺠﺎ ﻋﺎﺷﻘﯽ ﮐﺮﺩ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﻤﯿﺮﺩ

شعر قوی زیبا از کیست

ﺷﺐ ﻣﺮﮒ ﺍﺯ ﺑﯿﻢ ﺁﻧﺠﺎ ﺷﺘﺎﺑﺪ

ﮐﻪ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﻏﺎﻓﻞ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﺑﻤﯿﺮﺩ

ﻣﻦ ﺍﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﮔﯿﺮﻡ ﮐﻪ ﺑﺎﻭﺭ ﻧﮑﺮﺩﻡ

ﻧﺪﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﻗﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﺻﺤﺮﺍ ﺑﻤﯿﺮﺩ

شعر قوی زیبا از دکترمهدی حمیدی

ﭼﻮ ﺭﻭﺯﯼ ﺯ ﺁﻏﻮﺵ ﺩﺭﯾﺎ ﺑﺮﺁﻣﺪ

ﺷﺒﯽ ﻫﻢ ﺩﺭﺁﻏﻮﺵ ﺩﺭﯾﺎ ﺑﻤﯿﺮﺩ

ﺗﻮ ﺩﺭﯾﺎﯼ ﻣﻦ ﺑﻮﺩﯼ ﺁﻏﻮﺵ ﺑﺎﺯ ﮐﻦ

ﮐﻪ ﻣﯽﺧﻮاهداین قوی زیبا بمیرد.

شعر قوی زیبا بمیرد

پرندگان مهاجر رفتند

تنها سارها ماندند

در گیر و دار گفتگوهای شامگاهی

بر پهنۀ نیزار

شعر چو قوی زیبا بمیرد

قلبِ بزرگ ما

پرنده ی خیسی ست

بنشسته بر درختِ کنار خیابان

دانلود شعر قوی زیبا

نامت را

به تمام پرنده ها یاد داده ام

به آسمان

به ابرها

و به شعرهایم

تفسیر شعر قوی زیبا

نام تو پرنده‌ای‌ست در دست من

تکه‌ای یخ بر روی زبانم

نام تو باز شدن سریع لب‌هاست

شعری درباره قو

من با چشمان تو

اندوه آزادیِ هزار پرنده ی بی راه را

گریسته بودم

و تو

نمی دانستی…

شعر درباره ی قو

دلم برای تو تنگ شده است 

اما نمی دانم چه کار کنم

مثل پرنده ای لالم

که می خواهد آواز بخواند و نمی تواند

شعر کودکانه در مورد قو

ای پرنده زیبا

اسیر زیبایی‌ات شده‌ام

مرا به قفس انداخته ای

شعر مفهومی در مورد قو

آنکه دوستش داشتم

پرنده ای بود

بر شیار گونه هایش رد پای آسمانی

رو به جایی که خود هم نمی دانست خودنمایی می کرد!

و من خود را به ندیدن می زدم

شعرهای کودکانه در مورد قو

پرواز هم دیگر رویای این پرنده نبود

دانه دانه پرهایش را چید

تا بر این بالش خواب دیگری ببیند!

شعر در مورد قو

بیشتر بخوانید :

شعر در مورد اسم سایه

شعر در مورد اسم زهره

شعر در مورد اسم ریحانه

شعر در مورد اسم ستاره

شعر در مورد اسم سیما

شعر در مورد غول

شعر در مورد غول

شعر در مورد غول ,شعر درباره غول,شعر برای غول,شعر در باره غول,شعر با غول,شعر درمورد غول,شعر با کلمه غول,شعر با کلمه ی غول,شعری در مورد غول,شعری درباره غول,شعر درباره ی غول,شعر کودکانه در مورد غول,شعر مفهومی در مورد غول,شعرهای کودکانه در مورد غول

شعر در مورد غول

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد غول برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

تو را عمری کشید این غول در تیه

بکن با غول خود بحثی به توجیه

چرا الزام اویی چیست سکته

جوابش گو که مقلوب است نکته

شعر در مورد غول

مجهول مرو با غول مرو

زنهار سفر با قافله کن

ای مطرب دل زان نغمه خوش

این مغز مرا پرمشغله کن

شعر درباره غول

گر بگریزی ز خراجات شهر

بارکش غول بیابان شوی

گر تو ز خورشید حمل سر کشی

بفسری و برف زمستان شوی

شعر برای غول

رهبر ز شوق گیر که جایی رسی، از آنک

دنیاست غول رهزن و عالم خرابه ایست

در زنده عیب زنده دلان نیست خود به نقص

در آب خضر، اگر چه گلش آفتابه ایست

شعر در باره غول

ز راه دور فتادم، که غول بود رفیق

ز عقل بهره ندیدم، که دیو بود ندیم ادیم

روی من از پنجه ندم سیهست

بجز ندم نکند کس سیه رخ چو ادیم

شعر با غول

چو غول نام دلیلی برد، روا نبود

که ریش برکنی، ای خواجه و روان شنوی

تو خود به باغ رو و گوش کن که: سرد بود

اگر فضیلت بلبل ز باغبان شنوی

شعر درمورد غول

مکتوب عشق قابل انشا کسی نیافت

بردیم سر بمهر عدم راز آشنا (بیدل)

بحرف صوت هم آواره گشت

خلق آه از فسون غول بآواز آشنا

شعر با کلمه غول

بکارگاه هوس از ستم شریکی چند

قیامت است که آتش بدشت غول افتد

زآب دیده گرفتم عیار شیب و شباب

که هر چه گل کند از ابر بر فصول افتد

شعر با کلمه ی غول

ای بسا شیخی که ارشادش دلیل گمرهیست

غول اکثر راه خلق از شمع و مشعل میزند

طینت ظالم همان آماده ظلم است و بس

نشتر از رگ گر شود فارغ بدنبل میزند

شعری در مورد غول

مقصدم چون شمع ازین محفل سجود نیستیست

سر بزیر پا نهم کاین یک قدم ره سر شود

عالمی (بیدل) بیابان مرگ ذوق آگهیست

معرفت غول ره است اما کرا باور شود

شعری درباره غول

بعد ازین از صحبت این دیو مردم رم کنم

غول چندی در بیابان پرورم آدم کنم

در مزاج بدرگان جز فحش کم دارد اثر زخم

سگرابی لعاب سگ چسان مرهم کنم

شعر درباره ی غول

خلقی فتاده در گو غفلت زکسب علم

چندی تو نیز سیر چراغان غول کن

سعی نفس بخلوت دل ره نمی برد

 گو صد هزار سال خروج و دخول کن

شعر کودکانه در مورد غول

از نقطه توان راه به مضمون سخن برد

غول ره ما گشت درازی سخن ها

تا شبنم افتاده بر افلاک برآید

خورشید جهانتاب فروهشته رسن ها

شعر مفهومی در مورد غول

فریب جلوه دنیا مخور ز بی بصری

که غول تشنه لبان موجه سراب بود

به سعی خویش بودغره از سیاه دلی

اگر چه بال و پرسایه ز آفتاب بود

شعرهای کودکانه در مورد غول

خلق ظلوم مرکب غول ضلالتن

نبود عجب اگر نه بهنجار می روند

در سنگ خاره جای کند نقش پایشان

از بار حرص بس که گرانبار می روند

شعر در مورد غول

بیشتر بخوانید :

اشعار عباس صفاری

اشعار کاظم بهمنی

اشعار نادر ابراهیمی

شعر در مورد پیرمرد

شعر در مورد حضرت علی اکبر

یبوست و سردرد

رابطه یبوست و سردرد در بدن انسان چیست

رابطه یبوست و سردرد در بدن انسان چیست در سایت جسارت.امیدواریم این مطلب از سایت جسارت مورد توجه و تایید شما سروران گرامی قرار گیرد.شاید شما هم همزمان دچار یبوست و سردرد شده باشید برایتان جالب باشد این دو عارضه با هم رابطه دارند یا بی ربط هستند نسبت بهم.

یبوست و سردرد

بیماری یبوست، یک بیماری دستگاه گوارش است که گاهی این بیماری با سردرد هم همراه است. متخصصان می گویند در صورتی که این دو بیماری را با هم داشتید، می تواند نشانه ای باشد برای وجود یک سری از بیماری هایی که باید به انها توجه شود. در این مطلب، سایت جسارت شما را با بعضی از این بیماری ها آشنا می کند. به نقل از بهداشت نیوز، رابطه بین سردرد و یبوست رابطه جالبی است. هر سردردی می تواند یبوست به دنبال داشته باشد.چرا که درد ایجاد شده در سر؛ معمولا فعالیت بدنی را کم می کند. فعالیت کم با وجود تغذیه مناسب؛ یکی از دلایل یبوست است. از سوی دیگر، یبوست ممکن است سردرد ایجاد کند. یبوست به دلیل ایجاد استرس، کم کردن آب بدن و گرسنگی (به دلیل اجتناب از مصرف مواد غذایی) عاملی است برای سردرد. سردرد و یبوست ممکن است در بیماری های مختلف حاد یا مزمن، نیز به طور همزمان نقش داشته باشند. علاوه بر این یبوست و سردرد از نشانه های معمول در بارداری نیز می باشد.

علل سردرد و یبوست چیست

افسردگی یا اضطراب

علائم همراه این اختلال عبارتند از:

احساس غم یا اضطراب

کاهش اشتها

سردرد

یبوست

افکار خودکشی

سندرم پیش از قاعدگی

در مورد یبوست و سردرد

بیماری میگرن که یکی از علل بسیار شایع سردرد مکرر بوده، امروزه شیوع بالایی پیدا کرده است، به طوری که 15 تا 20 درصد مردان و 25 تا 30 درصد زنان از آن رنج می برند. میگرن با سردرد شدید و عمیق، نبض دار‌ و اغلب دردهای تکرار شونده و حساسیت چشم ها به نور تظاهر می کند. درد شدید معمولا از صبح زود شروع می شود و ممکن است یک سمت سر را درگیر کند و همراه با استفراغ یا تهوع باشد. البته 10 درصد از مبتلایان به میگرن، دچار اختلالات چشمی، گیجی، ضعف بعد از حملات میگرن نیز می شوند.

علت یبوست و سردرد

علل واقعی سردرد میگرن ناشناخته است و به نظر می رسد از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این سردرد از غشای‌ مغز (مننژ) و از پوست سر‌ منشا می گیرد و در اثر کشیده شدن یا تحت فشار قرار گرفتن عروق خونی و عضلات سر ایجاد می شود. در واقع میگرن در اثر نوسانات هورمونی که باعث انقباض و سپس انبساط عروق خونی سر و گردن می شوند، ایجاد می شود. وقتی عروق خونی منبسط می شوند، سردرد شروع می شود. ظاهرا هورمون ها بیش از حد عمل‌ می کنند و به جای آنکه از حالت انقباض به حالت عادی برگردند، عروق خونی از حالت عادی منبسط تر می شوند و ایجاد درد می کنند. بطور همزمان، تورم مغز، آزادسازی مواد شیمیایی مشخص و شاید کشش عضلات ایجاد می شود. این عوامل به درد می افزایند.

آیا یبوست می تواند منجر به میگرن شود؟

بله درست است. یبوست و سردرد های میگرنی با هم در ارتباط هستند. یبوست که به آن تنبلی روده نیز می گویند، شرایطی است که مدفوع بسیار آرام در روده بزرگ پیش می رود. بنابراین پرزهای روده فرصت بیشتری دارند تا آب و مواد غذایی را از پس مانده آن جذب کنند. پس مدفوع خشک و سفت می شود و دفع آن هم بدون شک، سخت و دردناک خواهد بود. در برخی موارد یبوست فرد آنقدر شدید است که حتی فرد یک هفته هم دفع مدفوع نخواهد داشت. اما بیشتر افرادی که به طور معمول از یبوست شکایت دارند، معمولا سردردهای میگرنی را هم گزارش می کنند. در واقع سردردهای میگرنی در این افراد با یبوست می آیند و می روند و شرایط را برای فرد سخت و طاقت فرسا می کنند. اما آیا این سردردها واقعا به دلیل یبوست اند؟ امروزه میگرن به انواع و دسته های مختلفی تقسیم می شود و برای هر نوع آن، علل متعددی تعریف شده است. اما ممکن است شما هم به ندرت درباره ارتباط سردرد با یبوست شنیده باشید. اما حقیقت آن است که یبوست، مخصوصا یبوست های حمله ای مکرر و غیر مزمن می تواند شروع کننده سردرد باشد و این سردردهای میگرنی مکرر در افرادی که به طور مزمن یبوست را تجربه می کنند بیشتر است. یبوست می تواند منجر به استرس های جسمی و عصبی شود. این استرس های مکرر می تواند با تاثیر بر سیستم عصبی مرکز منجر به بروز سردرد شود. یکی دیگر از نتایج یبوست کاهش اشتها است. کاهش اشتها و عدم توانایی در خوردن غذاها حتی غذاهای مورد علاقه، معمولا به دلیل احساس درد و ناراحتی در ناحیه شکم ایجاد می شود. پس افراد مبتلا به یبوست معمولا کمتر غذا می خورند و این بی غذایی که باعث عدم دریافت مایعات کافی و مواد مغذی به بدن می شود، می تواند شروع کننده میگرن باشد. از دست دادن آب بدن نیز شرایطی معمول در یبوست است. این کم آبی بدن، حتی اگر دارای شدت متوسط هم باشد به خودی خود می تواند به سردردهای خفیف تا متوسط منجر شود. یبوست و سردردها مخصوصا سردرد میگرنی، همچنین مشکل شایع بیماران مصرف کننده داروهای استاتین اند. استاتین ها داروهایی هستند که برای کاهش کلسترول در افرادی که بیماری چربی خون و کلسترول بالا دارند استفاده می شوند، مثل آتورواستاتین. استاتین ها اگرچه داروهای بسیار تاثیرگذار در کاهش کلسترول خون اند، اما تاثیر دوم آنها تظاهر یبوست به همراه سردرد است. البته تنبل شدن روده ها و نیز سردرد عارضه شایع گزارش شده توسط مبتلایان به فیبرومیالژی است. بیماری که در آن عضلات متصل شده با استخوان ها دردناک می شوند. این دردها اگر چه در ناحیه خاصی از بدن احساس می شوند، اما بر کل بدن تاثیر می گذارند. هر چه شدت بیماری بیشتر باشد، یبوست و سردرد ناشی از آن هم شدیدتر خواهد بود. پس بیماری ها و عوامل گسترده ای شروع سردرد های میگرنی را تحریک می کنند و یکی از آنها یبوست است که امروزه شیوع بالایی هم پیدا کرده است. به طور کلی می توان گفت بین مشکلات دستگاه گوارش و سردردهای میگرنی ارتباط وجود دارد. مطالعات نشان داده اند افرادی که به طور مکرر مشکلات دستگاه گوارش نظیر ریفلاکس معده به مری، تهوع و استفراغ و نیز یبوست را تجربه می کنند، با نوعی از میگرن به نام “میگرن مرتبط با مشکلات گوارشی” مواجه می شوند. البته این ارتباط دوطرفه است و میگرن نیز در بسیاری از موارد می تواند شروع کننده عوارضی مانند تهوع، استفراغ و یبوست باشد.

رابطه مستقیم یبوست و سردرد

علل واقعی سردرد میگرن ناشناخته است و به نظر می رسد از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این سردرد از غشای‌ مغز (مننژ) و از پوست سر‌ منشا می گیرد و در اثر کشیده شدن یا تحت فشار قرار گرفتن عروق خونی و عضلات سر ایجاد می شود. در واقع میگرن در اثر نوسانات هورمونی که باعث انقباض و سپس انبساط عروق خونی سر و گردن می شوند، ایجاد می شود. وقتی عروق خونی منبسط می شوند، سردرد شروع می شود. بررسی ها نشان می دهند مشکلات معده و دستگاه گوارش و نفخ می تواند باعث ایجاد سردردهای شدید و حمله های عصبی شود. یبوست می تواند منجر به استرس های جسمی و عصبی شود. این استرس های مکرر می تواند با تاثیر بر سیستم عصبی مرکز منجر به بروز سردرد شود.

یبوست و سردرد

بیشتر بخوانید :

خواص خاکشیر برای پوست

خواص حنا گذاشتن کف پا

خرما و فشار خون

قهوه سبز نحوه مصرف

قهوه سبز در زمان شیردهی

شعر در مورد خساست

شعر در مورد خساست

شعر در مورد خساست ,شعری در مورد خساست,شعر خساست,شعر طنز خساست,شعر در مورد خساست,شعر درباره خساست,شعر از خساست,شعر در باب خساست,شعر درباره ی خساست,شعر در وصف خساست,شعری در مورد خساست,شعر کودکانه در مورد خساست,شعر مفهومی در مورد خساست,شعرهای کودکانه در مورد خساست

شعر در مورد خساست

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد خساست برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

برهد از نحوست انجم

بجهد از خساست کشور

مدتی شد که تا بدان اومید

چشم دارد به راه و گوش به در

شعر در مورد خساست

به صاعقه چشمانت نیازمندم

اندک شرری ببار

ای ابر خسیس مهربانی..

شعری در مورد خساست

فاقه کنعان دهد خساست بغداد

نعمت مصر آورد سخای صفاهان

بیضه مصر است به ز فرضه بغداد

وز خط مصر است به بنای صفاهان

شعر خساست

چو بازارگان در دیارت بمرد

به مالش خساست بود دستبرد

کزان پس که بر وی بگریند زار

بهم باز گویند خویش و تبار

شعر طنز خساست

بخدا من خسیس نیستم

سبد دلم پر از عشق و مهربانیست

می خواهم همه را به پای تو بریزم

شعر در مورد خساست

کای سفیهان خطا اندیشه

وی لئیمان خساست پیشه

بود مهمانیم از محض کرم

نه چو بیع از پی دینار و درم

شعر درباره خساست

کنون که صبح خساست به شرق بخل دمید

درون پرده شود آفتاب خاور جود

سهیل عدل نتابد به طرف قطب شرف

سپهر ملک نگردد به گرد محور جود

شعر از خساست

ممسک نشود قابل ایمان خساست

تا نشمرد انگشت شهادت لب نان را

ما را بغم عشق همان عشق علاج است

مهتاب بود پنبه ناسور کتان را

شعر در باب خساست

تمییز شریفان و خسیسان ز تو پرسند

از نفس شریفت نکنی دور خساست

باطن همه آلوده بانواع رذایل پاکیزه

کنی ظاهر خود را ز نجاست

شعر درباره ی خساست

اگر او راه خساست سپرد

بخل را عقل و کیاست شمرد

تو سوی جود کنی رهبریش

رو به احسان و عطا آوریش

شعر در وصف خساست

آن ز خساست صفت گرگ داشت

بر سر ما گرگ دگر می گماشت

وین ز کرم چون به بزرگی رسید

گرگ ز سر کسوت گرگی کشید

شعری در مورد خساست

یادم نمیره حرفتو

“چشمام مال تو خسیس”

رفتی،ببین اما هنوز

شعرامو میبافن چشات

شعر کودکانه در مورد خساست

یلدایی ساختم

از حضور تو

در تاریک و روشن هوا

عشق پرسه می زد

در میان

بازوان خسیس و چسبناک تو

شعر مفهومی در مورد خساست

آسمان

می بخشدو

زمین خسیس ترازآن که

نم پس دهد

شعرهای کودکانه در مورد خساست

رفته ای و یاد تو ماندنی تر از نسیم

صبحدم چه بی فروغ، کوچه ها چه بی شمیم

چشم های ما چه خیس ای طبیعت خسیس

عمر ناز گل چه کم کهنه رسمی از قدیم

شعر در مورد خساست

بیشتر بخوانید :

شعر در مورد طناز

شعر در مورد صدف

شعر در مورد شجاعت

شعر در مورد آشتی

شعر در مورد انار

سرکه بالزامیک و فشار خون

آشنایی با خواص و فواید سرکه بالزامیک و فشار خون و درمان این بیماری

 سرکه بالزامیک و فشار خون ،سرکه سیب و فشار خون،سرکه سیب و فشار خون،سرکه سیب و فشار خون بالا،سرکه بالزامیک فشار خون،سرکه سیب فشار خون،سرکه سیب برای فشار خون،سرکه سیب و کاهش فشار خون،رابطه سرکه سیب و فشار خون،سرکه سیب فشار خون را بالا میبرد،سرکه سیب برای کاهش فشار خون،ایا سرکه سیب فشار خون را پایین میاورد،تاثیر سرکه بالزامیک بر فشار خون

سرکه بالزامیک و فشار خون , خواص سرکه بالزامیک و فشار خون , خواص سرکه بالزامیک

در این مطلب از سایت جسارت به خواص سرکه بالزامیک و فشار خون می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

خواص سرکه بالزامیک و فشار خون

سرکه بالزامیک ( که با نام اختصاری ABT نیز شناخته می شود ) یکی از محصولات غذایی کشور ایتالیا بوده و

قدمت آن به دوران رم باستان باز می گردد. تقریباً تا 30سال قبل خارج از کشور ایتالیا کسی با این محصول آشنایی نداشته و

تحقیقات چندانی هم درباره ترکیبات و خصوصیات تغذیه ای آن صورت نگرفته است، اما امروزه در تمام کشورها عرضه شده وچند کشور دیگر نیز آن را تولید می کنند.

یک متخصص تغذیه گفت: سرکه بالزامیک خواص بسیاری دارد و بهتر است از آن به عنوان چاشنی در وعده های غذایی استفاده شود.

سرکه بالزامیک یک چاشنی خوش طعم است که غالبا در سالادها و برخی غذاها مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مهمترین و اصلی ترین فواید سرکه بالزامیک کمک به کاهش و کنترل وزن است زیرا این چاشنی خوشمزه
موجب کند شدن روند هضم غذا و در نتیجه جلوگیری از پرخوری شده و به کاهش وزن کمک شایانی می کند.
خاصیت آنتی اکسیدانی سرکه بالزامیک موجب کاهش کلسترول بد در بدن می شود.

سرکه بالزامیک دارای گروهی از آنتی اکسیدان ها است که به آن ها ترکیبات پلی فنولی گفته می شود. ما حداقل 8 نوع

آنتی اکسیدان پلی فنولی در سرکه بالزامیک داریم. پلی فنول ها رادیکال های آزاد تولید شده در بدن را خنثی می کنند و

تمامی انواع آن ضدسرطان بوده در نتیجه عملکرد سیستم ایمنی بهبود می یابد. از این رو سرکه بالزامیک

می تواند خواص ضدمیکروبی و ضدعفونی کنندگی داشته باشد.

مصرف سرکه بالزامیک و فشار خون

با خواص و فواید سرکه ی بالزامیک بیشتر آشنا شوید :

آنتی اکسیدان ها:

این مواد با رادیکالهای آزاد مقابله می کنند. تحقیقات نشان داده است که سرکه ی بالزامیک می تواند

اکسیداسیون کلسترول بد را کاهش داده و از تشکیل پلاک در سرخرگها جلوگیری کند.

بهبود فشارخون:

محققین دریافتند غذاهایی که مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارند نظیر سرکه ی بالزامیک می تواند به بهبود فشارخون از طریق جلوگیری از تخریب سلولها کمک کنند.

– تنظیم مقدار قند خون:

سرکه ی بالزامیک ممکن است سبب بهبود حساسیت به انسولین شود. این ماده دارای نمایه ی گلایسمی پائینی است و

سبب افزایش ناگهانی قندخون نمی شود، اگرچه حاوی مقداری قند است وافراد دیابتی باید در مورد میزان مصرف آن احتیاط کنند.

–  تقویت سیستم ایمنی:

آنتی اکسیدانهای موجود در سرکه ی بالزامیک ، سلولهای تخریب شده را ترمیم کرده و به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می کنند.

با مصرف مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان سیستم ایمنی شما ممکن است بتواند سدهای دفاعی مورد نیاز بدنتان را بهتر فراهم کند.

کنترل وزن:

سرکه ی بالزامیک سبب کند شدن مراحل هضم غذا می شود و به جلوگیری از پرخوری کمک می کند.

بدلیل وجود مواد قندی طبیعی موجود در آن شما می توانید یک سس سالاد یا مارینید بدون شکر از آن بسازید.

سرکه بالزامیک و فشار خون , خواص سرکه بالزامیک و فشار خون , خواص سرکه بالزامیک

در سرکه بالزامیک یک سری ترکیبات وجود دارد که می تواند میزان حساسیت به انسولین را در افراد بالا ببرد؛ یعنی این که

باعث می شود انسولین بهتر در بدن عمل کرده و قند را به داخل سلول هدایت کند و در نهایت برای کنترل قند خون

در افرادی که یا دیابت دارند یا در مرحله پیش از دیابت هستند، مفید واقع شود.

سرکه بالزامیک و درمان فشار خون

سرکه بالزامیک در محیط معده، حالت اسیدی ایجاد می کند. به طور معمول در افراد جوان و سالم، محیط معده به اندازه کافی

اسیدی است اما در افرادی که به هر علت ترشح اسید معده ی آن ها کاهش یافته است مانند افراد سالمند یا کسانی که قسمتی از

معده آن ها با عمل جراحی برداشته شده است، استفاده از این سرکه به اسیدی تر شدن محیط معده کمک می کند و

در نتیجه فرآیند هضم و جذب بسیاری از مواد مغذی بهبود می یابد.

همچنین این محیط اسیدی جذب عناصری مثل کلسیم و آهن را افزایش می دهد. بنابراین کسانی که دچار کم خونی و فقر آهن هستند،

می توانند همراه با گوشت قرمز مختصری سرکه بالزامیک استفاده کنند تا جذب آهن گوشت افزایش یابد.

سرکه بالزامیک و فشار خون , خواص سرکه بالزامیک و فشار خون , خواص سرکه بالزامیک

هر 100 گرم سرکه بالزامیک 17 گرم کربوهیدرات، 27 میلی گرم کلسیم، 7.0 آهن، 12 میلی گرم فسفر،

23 میلی گرم سدیم دارد و حداکثر مقدار مصرف آن در روز 3 قاشق غذاخوری به همراه روغن زیتون همراه با سالاد است.

سرکه بالزامیک و فشار خون

یک پژوهشگر طب سنتی بیان کرد : استفاده از سرکه بالزامیک در افراد مبتلا به دیابت سبب جذب

بهتر انسولین شده و از پیشروی قند در این افراد پیشگیری می کند.

عظمایی تصریح کرد: سرکه بالزامیک دارای خواص ضدعفونی کنندگی و ضد میکروبی است و

به عنوان سم زدای قوی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری های مختلفی است.

وی اضافه کرد: مصرف سرکه بالزامیک سبب ترشح اسید معده و هضم غذا شده و به عمل جذب بهتر پروتئین کمک می کند.

همچنین این سرکه ضد پیری سلولی بوده و در بیماران قلبی و عروقی بسیار مفید است.

این پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت: استفاده از سرکه بالزامیک به کاهش چربی های مضر مانند تری گلیسیرید و کلسترول و رفع چربی کبد کمک می کند.

همچنین مصرف آن سبب کاهش اشتها شده و برای چربی سوزی مفید است.

عظمایی یادآور شد: استفاده از سرکه بالزامیک در افرادی که کاهش اسید معده دارند بسیار مفید است و

سبب جذب بهتر غذا، کلسیم و آهن می شود. همچنین در افراد دارای اسید معده بالا و مبتلا به زخم و ریفلاکس معده توصیه نمی شود.

سرکه بالزامیک و فشار خون , خواص سرکه بالزامیک و فشار خون , خواص سرکه بالزامیک

سرکه های بالزامیک صنعتی فرآیند ساخت طبیعی را دارا نبوده و اگر این سرکه به طور سنتی ساخته شود، دارای خواص درمانی فراوانی است.

سرکه بالزامیک و فشار خون

بیشتر بخوانید :

خواص علف گربه

خوردن به لیمو در بارداری

آلو خشک و دیابت

روغن جوانه گندم

جوانه گندم و لاغری

شعر در مورد دستبند

شعر در مورد دستبند

شعر دستبند ,شعر اگر دستبند تجمل,شعر در مورد دستبند,شعر روی دستبند,شعر خدایا اگر دستبند تجمل,شعر نو دستبند,شعر درباره دستبند,شعر اگر دستبند تجمل نمیبست دست کمانگیر مارا,شعر درمورد دستبند,شعر با کلمه دستبند,شعر با کلمه ی دستبند,شعری در مورد دستبند,شعری درباره دستبند,شعر درباره ی دستبند,شعر کودکانه در مورد دستبند,شعر مفهومی در مورد دستبند,شعرهای کودکانه در مورد دستبند

شعر دستبند

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد دستبند برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

من مشتاق شمردن بوسه های توام

و زاریِ آب در لیوانی که به لب های تو فکر می کند.

از یک فرشته گزمه چه بر می آید

جز دستبندی که بر مچ مجروحم می زند

و به دست توام می سپارد.

شعر دستبند

دنبال دو کلمه می گشتم

مانند دو گوشواره

که آویزه ی گوشـت کنم

کلمات صف کشیدند

دسته دسته

دستبند تو شدند

کلماتی که دستت را دوست می داشتند

شعر اگر دستبند تجمل

با عشق توست که می پیوندم

به خدا، زمین، تاریخ، زمان،

آب، برگ، به کودکان آن گاه که می خندند،

به نان، دریا، صدف، کشتی

به ستاره ی شب آن گاه که دستبندش را به من می دهد،

به شعر که در آن خانه دارم و به زخم که در من لانه کرده.

تو سرزمین منی، تو به من هویت می دهی

آن که تو را دوست ندارد، بی وطن است.

شعر در مورد دستبند

شهره ی شهرم

وقتی افق

دست بر زلفت می گذارد،

تا وسوسه ای نو

در جیبت کند

از جنس ِ دستبندهای زنگار گرفته ی مادربزرگان!

شعر روی دستبند

روزی که آمدی

طوفان شد و پیکانی آتشین

در نقطه ای از جهان فرود آمد

پیکانی که کودکان

کلوچه ای عسلی اش پنداشتند

زنان دستبندی از الماس

و مردان نشان شبی مقدس

شعر خدایا اگر دستبند تجمل

بر دست بیدبست ز پیروزه دستبند

در گوش گل فکند ز بیجاده گوشوار

از کوه تا به کوه بنفشه ست و شنبلید

از پشته تابه پشته سمن زار ولاله زار

شعر نو دستبند

زنجیر و سینه ریز و گلوبند… نه! ولی

بغضی به وزن این همه را در گلو که داشت!

لبخند می زد از ته دل… نه، مگو که بود!

حس غرور جشن شما را، مگو که داشت

شعر درباره دستبند

در خانه ی مجلل بخت احتیاج نه

اما هوایی از خفقان، از هوو که داشت!

او را به جرم هیچ، به جرم نداشتن!

بی دستبند برد به دنبال، او که داشت!

شعر اگر دستبند تجمل نمیبست دست کمانگیر مارا

ﻣﻦ ﺯﻥ ﺑﻮﺩﻧﻢ ﺭﺍ ﺩﻭﺳــــﺖ ﺩﺍﺭﻡ

ﻧﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺧﺸﻨﻮﺩ ﺑﺎﺷﻢ ﺍﻣﺎ ﺩﻭﺳـــﺖﺩﺍﺭﻡ …

ﻫﻤﯿﻦ ﮐﻪ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺩﺳﺘﺒﻨﺪ ﺭﻧﮕﯽ ﺭﻧﮕﯽ

ﺳﺮﺧﻮﺵ ﻣﯿﺸﻮﻡ …

شعر درمورد دستبند

کسی می آید کسی که در دلش با ماست

در نفسش با ماست در صدایش با ماست

کسی که آمدنش را نمی شود گرفت

و دستبند زد و به زندان انداخت

شعر با کلمه دستبند

دور از تو قهوه ای که مرا مهمان کردی

لب می زنم و شاخه ی گل یخ را کنار فنجان جا می گذارم

چیزی که از تو وام گرفتم

مهر تو را به قلب تو پس می دهم

آری قسم به ساعت

آتش گم می کنم اگر تو پیدا کنی

این دستبند باز شد اینک از دست تو

که میوه ی سایش به واژه هاست

شعر با کلمه ی دستبند

این گفت و نهاد دست بر دست

چرخی زد و دستبند بشکست

برداشت ره ولایت خویش

مشتی ددگانش از پس و پیش

شعری در مورد دستبند

چرا فقط مجذوب چهره ی منی ؟

چرا فقط سرمه ی چشمانم را می بینی

و عقلم را نمی بینی ؟

من همچون زمین نیازمند رود گفتگویم

چرا فقط به دستبند طلای من نگاه می کنی ؟

شعری درباره دستبند

به من دستبند بزن

من خودم را

بی گناه برای تو کشته ام

شعر درباره ی دستبند

پشت چراغ قرمزها

امیدی اگر سبز شود

به دست های خونی شهر

دستبند باید زد

شعر در مورد دستبند

بیشتر بخوانید :

گلچین زیباترین شعر در مورد عکس

گلچین زیباترین شعر در مورد عاشق

گلچین زیباترین شعر در مورد ظاهر بینی

گلچین زیباترین شعر در مورد طمع

گلچین زیباترین شعر در مورد هنر و هنرمند

آشنایی با خواص مصرف خاکشیر و سرکه سیب برای کاهش وزن و لاغری

آشنایی با خواص مصرف خاکشیر و سرکه سیب برای کاهش وزن و لاغری

خاکشیر و سرکه سیب ، مصرف خاکشیر و سرکه سیب ، خواص خاکشیر و سرکه سیب ، خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری ، خاکشیر و سرکه سیب برای کاهش وزن ، لاغری با خاکشیر و سرکه سیب

خاکشیر و سرکه سیب , خواص خاکشیر و سرکه سیب , خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری

در این مطلب از سایت جسارت به خواص خاکشیر و سرکه سیب می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

خاکشیر و سرکه سیب

خاکشیر و سرکه سیب جزو موادی هستند که در طب سنتی به استفاده از آنها بسیار توصیه شده است.

تحقیقات زیادی در زمینه خواص این دو ماده و تاثیر آنها بر لاغری و کاهش وزن صورت گرفته است.

اولین قدم در کنترل وزن بدن، داشتن رژیم غذایی مناسب است. ادعاهای بسیاری در زمینه کاهش وزن با استفاده از گیاهان و

مواد طبیعی نظیر خاکشیر و سرکه سیب وجود دارد و تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است.

خاکشیر گیاهی است که به صورت خودرو در صحرا می روید و دارای برگ هایی بریده بریده است. دانه های خاکشیر زرد رنگ است و
در طب سنتی جایگاه خاصی دارد. از خاکشیر برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند درمان یبوست،
درمان اسهال و … استفاده می شود و یکی از بهترین نوشیدنی ها در تامین آب بدن است. 
 
یکی از خواص خاکشیر، تاثیر آن بر لاغری افراد است. نکته جالب در مورد خاکشیر این است که تاثیر آن بر بدن،
به نحوه استفاده آن بستگی دارد، مثلا برای درمان مشکلات صفراوی، خاکشیر به همراه سکنجبین استفاده می شود و
خاکشیر به صورت آسیاب شده در درمان اسهال موثر است.
اگر دستگاه گوارش به خوبی کار کند، می تواند تاثیر زیادی بر کاهش وزن و لاغری افراد داشته باشد. یکی از خواص مهم خاکشیر
کمک به خوب کار کردن دستگاه گوارش است، بنابراین استفاده از خاکشیر به صورت ناشتا در طولانی مدت می تواند در کاهش وزن موثر واقع شود. 

خواص خاکشیر و سرکه سیب

اگر تصمیم دارید وزن خود را افزایش دهید و برای این کار دست به دامن انواع و اقسام مکمل های غذایی و

دارویی شدید به توصیه ما عمل کنید. هر روز صبح ناشتا پیش از آنکه سراغ صبحانه بروید از شربت خاکشی و شیر میل کنید.

به این ترتیب می توانید با نوشیدن این خاکشی صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود به مرور زمان کمک کنید.

به اعتقاد درمانگران درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تاثیرگذاری این نسخه بیشتر می شود، بنابراین افرادی که به شیر طبیعی

دسترسی دارند بهتر است از شیر طبیعی و روستایی استفاده کنند و البته توجه داشته باشند که از سلامت شیر و پاکیزه بودن آن مطمئن شوند.

یکی دیگر از خواص معجزه آسای خاکشی درمان یبوست های ناشی از غلبه سودا در بدن و یبوست های ناشی از اضطراب و

شعر در مورد فقدان پدر

شعر در مورد فقدان پدر

شعر در مورد فقدان پدر ,شعر در مورد مرگ پدر,شعر در مورد مرگ پدربزرگ,شعر در مورد مرگ پدر و مادر,شعری در مورد مرگ پدر,شعر در باره مرگ پدر,شعر زیبا در مورد مرگ پدر,شعر غمگین در مورد مرگ پدر,شعر کوتاه در مورد مرگ پدر,شعر نو در مورد مرگ پدر,شعر در مورد درگذشت پدر,شعر در مورد فوت پدربزرگ,شعر در مورد فوت پدر شهید,شعر در مورد فوت پدر و مادر,شعری در مورد فوت پدر,شعر درباره مرگ پدربزرگ,شعر درباره فوت پدربزرگ,شعری در مورد مرگ پدر بزرگ,شعری در مورد فوت پدر بزرگ,شعر کوتاه در مورد فوت پدربزرگ

شعر در مورد فقدان پدر

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد فقدان پدر برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

بابا غم مرگ تو زد آتش جگرم را

بشکست پدر بار فراقت کمرم را

تنها نه قدم از غم مرگ تو شکسته

داغ تو شکسته کمر و بال و پرم را

شعر در مورد فقدان پدر

ای پدر رفتی و یاد تو نرفت

دل برفت، شادی برفت، امید رفت

حال در سوک تو بنشسته ایم

زنده ایم اما ز دل بشکسته ایم

شعر در مورد مرگ پدر

غمهای دلم قاتل جانم بود آخر

آماده اجل ساخته بار سفرم را

از جور عدو رفت ز کف عز و جلالم

چون برد فلک سایه لطف پدرم را

شعر در مورد مرگ پدربزرگ

پدرم در سوگ تو دلهای ما پیوسته می گرید

سراپا همچو شمعی بی فروغ آهسته می گرید

تویی در خاطر ناشاد ما تا آخرین لحظه

به یادت چشم، چون ساغر بشکسته می گرید

شعر در مورد مرگ پدر و مادر

پدر آن تیشه که بر خاک تو زد دست اجل

تیشه‌ای بود که شد باعث ویرانی من

یوسفت نام نهادند و به گرگت دادند

مرگ، گرگ تو شد، ای یوسف کنعانی من

شعری در مورد مرگ پدر

پدرم تاج سرم چشم به راهت بودم

همه دم عاشق لبخند نگاهت بودم

ای فلک از چه زدی آتش غم بر جگرم

کاش جای پدرم من سر راهت بودم

ای سفر کرده به معراج به یادت هستیم

ای پدر ما همگی چشم به راهت هستیم

شعر در باره مرگ پدر

غم مرگ پدر کوچک غمی نیست.

جگر می سوزدو درد کمی نیست.

پدر زیبا گل باغ وجود است.

که بی او زندگی جز ماتمی نیست

شعر زیبا در مورد مرگ پدر

باورم نیست پدر رفتی و خاموش شدی

ترک ما کردی و با خاک هم آغوش شدی

خانه را نوری اگر بود ز رخسار تو بود

ای چراغ دل ما از چه تو خاموش شدی

شعر غمگین در مورد مرگ پدر

دلتنگ تر از هر شب و هر روز شدم من

بی مهر پدر، شمع پر از سوز شدم من

تقدیر مرا بی سر و سامان و سپر کرد

محروم ز دیدار گل روی پدر کرد

سخت است که دیدار رود تا به قیامت

رویاست پدر، آید از این در به سلامت

شعر کوتاه در مورد مرگ پدر

پدرم

یاد تو هرگز

نرود از دل ما

مگر آن روز

که در خاک شود

منزل ما

شعر نو در مورد مرگ پدر

وقتی پدر نیست انگار زندگی هم نیست آرامش هم نیست

وقتی پدر نیست انگار همه چیز عوض شده

وقتی پدر نیست انگار زندگی با هیچ چیزی شیرین نمیشه

وقتی پدر نیست انگار خندهها از هزاران گریه تلخ تر میشه

شعر در مورد درگذشت پدر

پدرم دیده به سویت نگران است هنوز

غم نادیدن تو بار گران است هنوز

آنقدر مهر و وفا بر همگان کردی تو

نام نیکت همه جا ورد زبان است هنوز

شعر در مورد فوت پدربزرگ

از فراقت با غم محنت، هم آغوشم پدر

رفتی و از مرگ جانسوزت سیه پوشم پدر

خنده و مهر و وفا و مهربانی های تو

در جهان هرگز نمی گردد فراموشم پدر

شعر در مورد فوت پدر شهید

گشته از سیلاب غم چشمان من دریا

پدر من چه گویم بی تو از فردا و فرداها پدر

تکیه گاهی بودی وتنها امید و آرزو

پدر بی تو این دنیا ندارد رنگ شادی ها

شعر در مورد فوت پدر و مادر

پدر سنگ مزارت را به آه وناله می بوسم

به عشق و زحمت چندین و چندین ساله می بوسم

اگر دنیا شود گلشن گلی جز تو نمی یابم

ز چشمم ژاله می ریزد تو را چون لاله می بوسم

شعر در مورد فقدان پدر

بیشتر بخوانید :

شعر در مورد تسبیح

شعر در مورد تزویر

شعر در مورد تذهیب

شعر در مورد تخته سیاه

شعر در مورد تلخی زندگی

زالزالک در شیردهی

تاثیر و خواص زالزالک در شیردهی و افزایش شیر مادر

زالزالک در شیردهی ، تاثیر زالزالک در شیردهی ، مصرف زالزالک در شیردهی ،خواص زالزالک در شیردهی ، عوارض زالزالک در شیردهی ، زالزالک در بارداری ، مصرف زالزالک در شیردهی و بارداری ، تاثیر مصرف زالزالک در شیردهی ، خواص زالزالک در شیردهی چیست

زالزالک در شیردهی ، تاثیر زالزالک در شیردهی ، مصرف زالزالک در شیردهی

در این مطلب از سایت جسارت به خواص زالزالک در شیردهی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

کمک زالزالک در شیردهی

زالزالک یا کویج از گیاهانی دارویی بوده و در ارتفاعات بالای 2500 متر رشد میکند.

زالزالک در سراسر اروپا، آفریقای شمالی و بریتانیا به وفور یافت میشود،

در ایران هم در نواحی دامنههای جنوبی البرز، گیلان، مازندران، گرگان، آذربایجان، بروجرد، کهکیلویه و بویراحمد، اراک و لرستان میروید.

این میوه اگرچه اندازهای کوچک دارد ولی بسیار پرفایده و مغذی است و به رنگ‌‌های زرد و نارنجی دیده میشود.

میوه زالزالک سرشار از ویتامینهای A، B، C بوده و دارای کلسیم نیز هست. فواید دارویی زالزالک بسیار گسترده بوده،

مهم‌ترین خواص زالزالک روی قلب، تنظیم کردن حرکات نامنظم آن است و از تپش قلب و ضربان شدید آن جلوگیری می‌کند.

تحقیقات نشان داده، مصرف زالزالک در درمان برخی بیماری‌ها، از سرطان گرفته تا چاقی اثر مثبت دارد و

این تاثیر به دلیل خواص ضد‌ التهابی ماده آنتوسیانین موجود در آن است. قسمتهای مورد استفاده این گیاه غیر از میوه، هسته،

گل و برگ آن است که در طب سنتی کاربرد دارد. برای آشنایی بیشتر با خواص زالزالک و مضرات آن با ما همراه باشید.

زالزالک و شیردهی

با این موارد میزان شیر مادر افزایش می یابد و مواد مورد نیاز برای کودک رشد کودک را به دست می آورد؛

شیر مادر با مصرف این خوراکی ها و رعایت این موراد می تواند بهترین تغذیه برای کودکش باشد.

میوه‌ تازه زالزالک می‌تواند به ازدیاد شیر مادران شیرده و افزایش کیفیت آن کمک کند.

تقویت عضلات عروق، کاهش احتمال تشکیل لخته و پیشگیری از سکته قلبی نیز از  دیگر خواصی است

که به دم‌کرده زالزالک نسبت داده می‌شود.  این میوه علاوه  بر ویتامین‌های آ، ب، ث و

تانن دارای کلسیم و مختصری ترشی و پکتین است که  برای تقویت معده بسیار توصیه می‌شود.

مهم‌ترین اثر زالزالک روی قلب، تنظیم کردن حرکات نامنظم آن است و از تپش قلب و ضربان شدید آن جلوگیری می‌کند.

دم‌کرده برگ‌های زالزالک و مصرف آنها به مدت طولانی برای تشنج، تقویت‌ قلب و کاهش فشار خون موثر است.

مواد موجود در زالزالک قند خون و عملکرد انسولین خون را بهبود می‌بخشد.

میوه زالزالک بسیار قابض بوده و می‌توان آن را در موارد اسهال و اسهال‌خونی خورد.

بیشتر بخوانید :

آشنایی با مضرات و خواص آلو بخارا برای کبد چیست

آیا خوردن قهوه سبز و کبد چرب با هم رابطه دارند

مضرات و خواص نارنج برای مو و آب نارنج و پوست نارنج برای موی سر

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

زالزالک در شیردهی ، تاثیر زالزالک در شیردهی ، مصرف زالزالک در شیردهی

زالزالک به دلیل آن که دارای مقدار زیادی تانن است، بسیار قابض بوده و می‌توان آن را جهت درمان اسهال‌های خونی به کار برد.

از مهمترین خواص زالزالک، کمک به کاهش وزن و لاغری است، مصرف این میوه،

در فرایند سوزاندن چربی‌ها موثر بوده و کالری اضافی تحمیل‌ شده بر بدن را از بین می‌برد.

تاثیر زالزالک در شیردهی

زالزالک برای برطرف کردن مشکلات قلبی خفیف مناسب است. عصاره برگ‌ها، گل و میوه این گیاه
باعث افزایش انقباض ماهیچه‌های قلبی و ضربان قلب می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد مصرف زالزالک
باعث افزایش جریان خون و بهبود دردهای آنژینی (درد در ناحیه قفسه سینه) می‌گردد؛
زیرا علت دردهای آنژینی عدم دریافت خون سرشار از اکسیژن توسط قلب است؛
و مواد شیمیایی موثر موجود در زالزالک با افزایش جریان خون عروق کرونر قلبی،
اکسیژن مورد نیاز این سلول‌ها را تامین و از این دردها جلوگیری می‌کنند.
در ضمن زمانی که قلب توانایی خود برای پمپاژ خون به سمت اعضای بدن را از دست می‌دهد
که در اکثر مواقع به علت سکته قلبی می‌باشد، مصرف زالزالک بسیار مناسب است.

زالزالک در شیردهی ، تاثیر زالزالک در شیردهی ، مصرف زالزالک در شیردهی

استفاده از زالزالک همزمان با مصرف داروهای قلبی، فشارخون و گوارشی باعث تشدید بیماری می‌شود.

همچنین مصرف زیاد این گیاه باعث بروز عوارضی مانند سرگیجه، سردرد، تهوع، خواب آلودگی و تپش قلب در افراد می‌شود.

مصرف زالزالک در شیردهی

تقویت عضلات عروق، کاهش احتمال تشکیل لخته و پیشگیری از سکته قلبی نیز از دیگر خواصی است که به دَم کرده زالزالک نسبت داده می‌شود.

این میوه علاوه بر ویتامین‌های آ، ب، ث و تانن دارای کلسیم و مختصری ترشی و پکتین است که برای تقویت معده بسیار توصیه می‌شود

 مهم‌ترین اثر زالزالک روی قلب، تنظیم کردن حرکات نامنظم آن است و از تپش قلب و ضربان شدید آن جلوگیری می‌کند.

افزایش کیفیت شیر مادران با مصرف زالزالک : دم کرده برگ‌های زالزالک و مصرف آنها به مدت طولانی برای تشنج،

تقویت‌کننده‌ی قلب و کاهشفشار خون موثر است. میوه زالزالک بسیار قابض بوده و می‌توان آن را در موارد اسهال و اسهال خونی خورد.

زالزالک در شیردهی ، تاثیر زالزالک در شیردهی ، مصرف زالزالک در شیردهی

استفاده از زالزالک همزمان با مصرف داروهای قلبی، فشارخون و گوارشی باعث تشدید بیماری می‌شود.همچنین مصرف زیاد این گیاه باعث بروز عوارضی مانند سرگیجه، سردرد، تهوع، خواب آلودگی و تپش قلب در افراد می‌شود. مصرف زالزالک در دوران بارداری و شیردهی بایستی با احتیاط همراه باشد واستفاده از هسته این میوه به دلیل سمی بودن و بروز آسیب جدی به بدن، بایستی زیر نظر پزشک باشد.

زالزالک در شیردهی

بیشتر بخوانید :

آشنایی با خواص میوه درخت کاج برای کاسکو چیست

استفاده از آب نارنج و فشار خون بالا را کاهش دهیم

در مورد خواص گل نرگس در طب سنتی و طرز تهیه روغن گل نرگس

فواید و خواص قهوه سبز برای پوست و داشتن صورت زیبا و جوان