زنجبیل برای لاغری

خاصیت پودر و معجون زنجبیل برای لاغری شکم و پهلو

خاصیت پودر و معجون زنجبیل برای لاغری شکم و پهلو در سایت جسارت

زنجبیل برای لاغری ,چای زنجبیل برای لاغری,پودر زنجبیل برای لاغری,خاصیت زنجبیل برای لاغری,دمنوش زنجبیل برای لاغری,فواید زنجبیل برای لاغری,روغن زنجبیل برای لاغری,معجون زنجبیل برای لاغری,مصرف زنجبیل برای لاغری,ایا زنجبیل برای لاغری مفید است,چای زنجبیل لاغری,طرز تهیه چای زنجبیل برای لاغری,چای سبز و زنجبیل برای لاغری,چای زنجبیل و لاغری,خواص چای زنجبیل برای لاغری,چای زنجبیل لیمو برای لاغری,چای زنجبیل و لیمو برای لاغری,پودر زنجبیل لاغری,خواص زنجبیل تازه برای لاغری,خاصیت زنجبیل و لاغری,خواص زنجبیل ودارچین برای لاغری,دمنوش زنجبیل لاغری,دمنوش زنجبیل و لیمو برای لاغری,فواید زنجبیل در لاغری,فواید زنجبیل لاغری,فواید زنجبیل و لاغری,روغن زنجبیل و لاغری,معجون زنجبیل لاغری,معجون زنجبیل و لیمو برای لاغری

خاصیت پودر و معجون زنجبیل برای لاغری شکم و پهلو

زنجبیل برای لاغری , چای زنجبیل برای لاغری , پودر زنجبیل برای لاغری , خاصیت زنجبیل برای لاغری

زنجبیل دارای خواص ترموژنیک است که باعث میشود سوخت و ساز بدن شما سریع تر شود و سرعت چربی سوزی را بالا ببرد

در این مطلب از سایت جسارت به خاصیت پودر و معجون زنجبیل برای لاغری شکم و پهلو می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

یک فنجان 250 میلی لیتر) آب را گرم کرده و قبل از اینکه به جوش آید، یک تکه ریشه زنجبیل را به آن اضافه کنید. اجازه دهید آب روی حرارت کم به مدت چند دقیقه بجوشد و بعد از روی حرارت برداشته وقتی کمی ولرم شد آب یک دوم لیموترش را به آن اضافه کنید. دمنوش را خوب به هم بزنید و مقداری عسل (در صورت دلخواه) به آن اضافه کنید. وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان در آب لیموترش اثرات زنجبیل را برای پاکسازی کبد و افزایش متابولیسم چربی تقویت می کند. با استفاده از این چای علاوه بر سم زدایی و حذف مایعات اضافی بدن، به جنگ چربی های اضافی شکم تان خواهیدرفت.

زنجبیل برای لاغری

چگونه با چای زنجبیل لاغر شویم شاید این سوال بسیاری از شماها باشد که می دانید چای زنجبیل لاغر می کند ولی اطلاع ندارید که چند باردر روز و در چه زمان هایی باید بنوشیم  و ایا  کافی است چای زنجبیل بنوشیم و لاغر شویم و ورزش را کنار گذاشته  و غذا هم بخوریم  یا نه اکنون در این بخش بیشتر در این مورد توضیح می دهیم.  چای زنجبیلی یکی از طبیعی ترین درمان های موجود با خواص فوق العاده ای است که در جهت ارتقای سلامتی بدن غوغا می کند. این نوشیدنی در بین تمام خواصی که دارد به شما کمک می کند که به ساده ترین و سالم ترین شیوه ی ممکن وزن کم کنید. 

نوشیدنی گریپ فروت و زنجبیل  آب 4 عدد گریپ فروت را بگیرید و آن را با یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل و یک چهارم آب لیموترش (به دلخواه) مخلوط کنید. این نوشیدنی لاغرکننده را با معده خالی در هنگام صبح مصرف کنید. گریپ فروت یک میوه کم کالری است که اثرات بسیار عالی در کاهش وزن دارد.

چای زنجبیل برای لاغری

زنجبیل ریشه ی مفیدی است که به چربی سوزی کمک زیادی می کند و باعث تسکین دردهای جسمی نیز می شود. این ماده ی غذایی را بهترین ماده ی ضدالتهابی طبیعی موجود بدانید. در این مطلب قصد داریم شما را با روش ساده ی لاغری با کمک چای زنجبیلی بیشتر آشنا کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.  اگر احساس می کنید که این اواخر کمی چاق شده اید و شکم و پهلوهایتان چربی آورده است زمان آن فرا رسیده تا سریع وارد عمل شوید و به فکر چربی زدایی از این مناطق باشید. در گام اول یادتان باشد که برای لاغری لازم است که به مدت چند روز چای زنجبیلی میل کنید. این چای مکمل مناسبی برای یک رژیم سالم است. علاوه بر این لازم است که مصرف چربی را کاهش دهید و تغذیه ی مناسبی سرشار از سالاد، سبزیجات بخارپز، پروتئین های سالم، فیبرهای غذایی و آب را دریابید. 

خاصیت پودر و معجون زنجبیل برای لاغری شکم و پهلو

زنجبیل برای لاغری , چای زنجبیل برای لاغری , پودر زنجبیل برای لاغری , خاصیت زنجبیل برای لاغری

زنجبیل دارای خواص ترموژنیک است که باعث میشود سوخت و ساز بدن شما سریع تر شود و سرعت چربی سوزی را بالا ببرد

براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد زنجبیل در کنار خاصیت سیرکنندگی خود، خاصیت گرمازایی هم دارد. غذاهای گرمازا با افزایش دمای بدن به افزایش سوخت‌وساز و کالری‌سوزی کمک می‌کنند.  International Journal of Obesity متذکر شده است که مصرف غذاهایی که خاصیت گرمازایی دارند،‌ می‌تواند ابزار بالقوه‌ای برای کاهش وزن باشد. این غذاها باعث افزایش مصرف انرژی و اکسیداسیون چربی می‌شوند و در مسیر کاهش وزن مانع کاهش سرعت سوخت‌وساز می‌شوند. در این مطالعه تفاوت صبحانه‌ی حاوی یک نوشیدنی زنجبیل (۲ گرم پودر زنجبیل حل‌شده در آب داغ) با صبحانه‌ای فاقد آن و تأثیرش بر مصرف انرژی و احساس سیری در مردانی که اضافه‌وزن داشتند، مورد بررسی قرار گرفت.  مطالعات حاکی از تأثیر چشمگیر زنجبیل در حرارت‌زایی است و شرکت‌کنندگانی که نوشیدنی حاوی زنجبیل مصرف کرده بودند، کمتر احساس گرسنگی می‌کردند، درنتیجه غذای مصرفی‌شان کاهش یافته بود. این نتایج حاکی از تأثیر بالقوه‌ی زنجبیل در لاغری است.

پودر زنجبیل برای لاغری

اگر علاوه بر موارد اشاره شده، روزانه کمی ورزش نیز اضافه کنید، مطمئن باشید که مصرف یک فنجان چای زنجبیلی بعد از هر وعده ی غذایی باعث می شود که در مدت ۵ هفته به وزن ایده آل خود نزدیک شوید. فراموش نکنید که لاغری و رسیدن به تناسب اندام نیاز به اراده ی قوی و کمی تلاش دارد. پس اراده کنید و توصیه های زیر را به کار ببندید.  چه زمانی برای نوشیدنی چای زنجبیلی مناسب است؟  روزانه دو فنجان، یک فنجان بعد از ناهار و یک فنجان بعد ازشام از این چای پرخاصیت بنوشید. این عادت را به مدت ۱۵ روز ادامه دهید. سپس به مدت یک هفته نوشیدن چای زنجبیلی را متوقف کنید و سپس دوباره مصرف آن را شروع کنید. فراموش نکنید که لازم است در کنار مصرف این معجون لاغری یک رژیم غذایی مناسب و سالم داشته باشید و از ورزش روزانه غافل نشوید.

زنجبیل برای لاغری

گلچین زیباترین شعر در مورد پاییز

شعر در مورد پاییز

شعر در مورد پاییز,شعر در مورد پاییز و باران,شعر در مورد پاییز کودکانه,شعر در مورد پاییز کوتاه,شعر در مورد پاییز و عشق,شعر در مورد پاییز و انار,شعر در مورد پاییز شاملو,شعر در مورد پاییز اخوان ثالث,شعر در مورد پاییز ترکی,شعر در مورد باران پاییز,شعر درباره پاییز و باران,شعر در مورد زمستان کودکانه,شعر درباره پاییز کودکانه,شعر در مورد زمستان برای کودکان,شعر کودکانه در مورد فصل پاییز,شعر در باره زمستان کودکانه,شعر در مورد پاییز برای کودکان,شعر در مورد پاییز برای کودکان پیش دبستانی,شعر در مورد زمستان برای کودکان پیش دبستانی,شعر های کودکانه در مورد پاییز,شعر کوتاه عاشقانه در مورد پاییز,شعری کوتاه در مورد پاییز,شعر های کوتاه در مورد پاییز,شعر نو کوتاه در مورد پاییز,شعر های کوتاه در مورد فصل پاییز,شعر درباره پاییز و انار,شعر در مورد پاییز از شاملو,شعر درباره زمستان اخوان ثالث,شعر در مورد باران پاییزی,شعر در مورد بارون پاییز,شعر در مورد باران و پاییز,شعری درباره باران پاییزی,شعر زیبا درباره باران پاییزی,شعری در مورد باران پاییزی,شعر نو در مورد باران پاییزی,شعر زیبا در مورد باران پاییزی,شعر درباره باران پاییز,شعر پاییز,شعر پاییزی عاشقانه,شعر پاییز اخوان,شعر پاییزه و پاییزه,شعر پاییز آمد,شعر پاییز کودکانه,شعر پاییزه پاییزه,شعر پاییز طلایی,شعر پاییز برای کودکان,شعر پاییزی عاشقانه کوتاه,شعر پاییز عاشقانه,شعر عاشقانه پاییز کوتاه,شعر پاییز عاشق است,شعر پاییز عاشقان,شعر های پاییزی عاشقانه,شعر عاشقی پاییزی,شعر نو عاشقانه پاییزی,شعری عاشقانه پاییزی,شعر پاییز از اخوان,شعر در مورد پاییز اخوان ثالث,دانلود شعر پاییز اخوان ثالث,شعر پاییزی مهدی اخوان ثالث,شعر پاییز در زندان اخوان ثالث,شعر پادشاه فصل ها پاییز اخوان,شعر پاییزه و پاییزه برگ درخت میریزه,شعر پاییزه و پاییزه برگ از درخت میریزه,شعر پاییزه و پاییزه,شعر کودکانه پاییزه و پاییزه,متن شعر پاییزه و پاییزه,شعر پاییزه پاییزه برگ درخت میریزه,شعر پاییزه ای پاییزه,دانلود شعر کودکانه پاییزه و پاییزه,شعر پاییز آمد در میان درختان,شعر پاییز آمد,شعر پاییز آمد دانلود,شعر آمدن پاییز,شعر پاییز امد گروه کر,متن شعر پاییز آمد,شاعر شعر پاییز آمد,شعر درباره آمدن پاییز,شعر در مورد آمدن پاییز,شعر پاییزی کودکانه,شعر پاییز کودکانه,شعر فصل پاییز کودکانه,شعر درباره پاییز کودکانه,شعر کوتاه پاییز کودکانه,شعر در مورد پاییز کودکانه,شعر کودکانه پاییز اومد دوباره,شعر کودکانه پاییز و پاییزه,شعر کودکانه پاییز پاییزه,شعر پاییزه پاییزه هایده,شعر پاییزه پاییزه برگ درخت می ریزه,شعر پاییز پاییزه,شعر پاییز پاییزه برگ درخت میریزه,شعر کودکانه پاییزه پاییزه,متن شعر پاییزه پاییزه,متن شعر کودکانه پاییزه پاییزه,شعر فصل پاییز برای کودکان,شعر درباره پاییز برای کودکان,شعر پاییز کودکان,شعر پاییز برای مهد کودک,شعر کودکانه برای پاییز,شعر کودکانه برای فصل پاییز,شعر پاییزی برای کودکان

شعر در مورد پاییز

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد پاییز برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

دست‌های تو

صبحی روشن‌اند

صبح جمعه‌ی پاییز

که زیر ملافه‌ی سردی به موسیقی دوری گوش می‌کنم.

شعر در مورد پاییز

مثل بوسه ی پیش از خداحافظی

تکلیفت روشن نیست

من چقدر ساده ام

که هنوز فکر می کنم

روزهای آخر پاییز

تمام طلسم ها باطل می شود

و تو مرا فتح خواهی کرد.

شعر در مورد پاییز کودکانه

چشم های تو …

بلوط زاران “بورصه” اند در پاییز

برگ های درختانند بعد از باران تابستان

و “استانبول” اند ـ در هر فصل و هر ساعت ـ

شعر در مورد پاییز کوتاه

آدم ها گاهی خاکستری اند

نه بودنشان آرامت می کند و نه رفتنشان!

گاهی چنان با عشق می آیند

که هُرم نگاهشان

و عطر حرف هایشان

روحت را می نوازد

و گاهی چنان بی مِهرند

که تو می مانی

پنجره ای رو به پاییز،

بغضی تلخ،

و سکوت و سکوت و سکوت….

شعر در مورد پاییز و عشق

پیچک های سبز دلم

ناباورانه پاییز نیامدنت را باور کرده اند

و در نارنجی پیراهنش رنگ باخته اند

شعر در مورد پاییز و انار

در عصر یک پاییز

در اتوبوس بودیم

دورمان دیوار شیشه‌ای سبز …

سبزی شیشه‌ها، زرد پاییز را

سبز خرم کرده بود.

از سبزی برگ‌ها بهار به اتوبوس نشست.

شعر در مورد پاییز شاملو

پاییز از چشمان من شروع شد

از برگ ریزان دلم

از نارنجیِ سکوتم

که مشت مشت دلتنگی به آسمان می پاشید

شعر در مورد پاییز اخوان ثالث

پاییز

نگاه خشکیده ی من بود

بر تنِ خسته ی کوچه

و عشق نافرجامی

که داشت کم کم غروب می کرد …

شعر در مورد پاییز ترکی

مهربانم مهر به آخر رسید!

اولین باد پاییزی نبودی..

یعنی نمی‌خواهی اولین

بارش آبان را اینجا باشی!؟

شعر در مورد باران پاییز

فراموشت کرده ام

و حالا

همه چیز عادی شده

باران که می بارد

پنجره را می بندم

دیگر یادم نیست

غروب جمعه

چه ساعتی بود !

پاییز را

تنها از روی تقویم می شناسم !

فراموشت کرده ام 

اما

گاهی دلم برای دلتنگ ِ تو شدن

تنگ می شود

شعر درباره پاییز و باران

چقدر صدای آمدنِ پاییز

شبیه صدای قدم های تو بود

ملتهب، مرموز، دوست داشتنی…

شعر در مورد زمستان کودکانه

چقدر هوای پاییز شبیه دست های توست

نه گرم، نه سرد، همیشه بلاتکلیف!

چقدر صدای خش خش برگ ها

شبیه صدای قلب من است

که خواست، افتاد، شکست…

چقدر این پیاده روها پر از آرزوهای من است

نارنجیِ یکدست، پُر از آدم های دست در دست، مست…

شعر درباره پاییز کودکانه

چقدر پاییز شبیه دلتنگی ست

شبیه کسی که بود، رفت

کسی که دیگر نیست.

شعر در مورد زمستان برای کودکان

عاشقت شدم که وقتی پاییز شد

و هر کسی رفت توی لاک خودش

کسی باشد که هوای این بی قراری ام را داشته باشد

عاشقت شدم که صبح های ابری بهانه ی لبخند باشی

که صدایت طعنه بزند به خش خش برگ ها

عاشقت شدم که شعرهایم مخاطب خاص داشته باشند

و آدم ها من و تو را با هم ورق بزنند

آن روز من به دلهره های بعد از نبودنت فکر نکردم

دلم خواست عاشقت شوم

تا رنگ فصل ها را ما تعیین کنیم.

شعر کودکانه در مورد فصل پاییز

پاییز آمد و

من‎ ‎ساختن لحظات ناب را بدون تو حرام کرده ام

شعر در باره زمستان کودکانه

فصلی در راه است

با اشک هایی که

هنوز بر گونه ی خیابان نیفتاده

خشک می شوند!‏

و عشق

پنهانی ترین

رازِ پاییز‎ ‎‏ است.‏

شعر در مورد پاییز برای کودکان

تابستان را که داغ نیامدن کردی

پاییز را سرد نبودن نکن؛

گناه دارد…

شعر در مورد پاییز برای کودکان پیش دبستانی

تو را در کوهستان به خاطر می آورم

به هنگام در به دریِ باد

وقتی پلی را از جا می کند

در اتاقی کوچک، به اندازه ی کف دست

و پرچمی که پاییز را دشوار کرده است.

تو را به هنگام باریدن باران

-حلزونی که بیهوده برگی را مرطوب می کند

تو را در مه

وقتی که به رود نزدیک می شود

چون پیغامی خونین به خاطر می آورم

و سنگ‌ها

سعی می کنند خونت را پنهان کنند

شعر در مورد زمستان برای کودکان پیش دبستانی

چه کِیفِ خوبی دارد

کنارِ تو پاییز را ریختن

کنارِ تو برگ را نوشتن

کنارِ تو خوب بودن،

خوبی کردن

چه‌کیفِ خوبی دارد

کنارِ تو برف را، آدم برفی را

وَ بهار وُ هرچه خوب را،

دوست داشتن !

شعر های کودکانه در مورد پاییز

وقتی می‌ایستی، زمین نمی‌چرخد

جهان بن‌بست می‌شود

وَ هیچ کس به کارش نمی‌رسد

راه رفتنَ‌ت،

بیراهه را راه می‌کند وُ

قدم زدنَ‌ت، پاییز را ناز

شعر کوتاه عاشقانه در مورد پاییز

من یک پنج شنبه

در دل آذر

در میانه ی پاییز

در اوج تقویم

جا مانده ام!

شعری کوتاه در مورد پاییز

لب های من

بی قرار فصل هایی ست که تو

بهانه ی شادی هایش هستی

نمی خواهم به کسی توضیحی بدهم

فقط می خواهم که تمام پاییز امسال را در آغوش تو باشم

بعضی چیز ها را نمی شود به مردم فهماند.

شعر های کوتاه در مورد پاییز

وقتی درخت

در راستای معنی و میلاد

بر شاخه های لخت

پیراهن بلند بهاری دوخت

با اشتیاق رفتم به میهمانی آئینه

اما دریغ

چشمم چه تلخ تلخ، پاییز را دوباره تماشا کرد

و دیگر جوان نمی شوم

شعر نو کوتاه در مورد پاییز

روز باشد یا شب؟

بهار باشد یا پاییز؟

قصه این است که در گذر همه ی فصل ها

من، دلم فقط تو را می خواهد.

شعر های کوتاه در مورد فصل پاییز

برایت

دلتنگی عصر پاییز را می فرستم

مثل کلاغ های دم غروب

هیچ جا نیستم

فقط گاهی

یکی از پرهایم می افتد.

شعر درباره پاییز و انار

عاشق پاییز بودم

اکنون برای زمستان جان می دهم

آخر عزیز دلم

تو خودت را

در لباس های زمستانی ات دیده ای؟!

شعر در مورد پاییز از شاملو

مرا برای روز مبادا کنار بگذار!

مثل مسافرخانه ای متروکه ام

در جاده ای سوت و کور

یک روز

خسته از راه می رسی و

جز آغوش من

برایت پناهی نیست.

شعر درباره زمستان اخوان ثالث

چه‌قدر می‌توانستیم بیدار باشیم

یک شب پاییزی، که بادهای پاییزی

همه‌ی برگ‌های درختان را بر زمین ریختند

به زیر برگ‌ها رفتیم

و برای همیشه خوابیدیم.

شعر در مورد باران پاییزی

می خواستم

بهار به خانه ات بیاورم

و دیگر قانع نباشی

به گل های چسبیده به فرش

می خواستم

بهار به پیرهنت بیاورم

و از آنجا سفر کنم

به سرزمین های کشف نشده

 اما هر دری باز کردم

پاییز در بادهایش از راه رسید

روی هر پنجره ای دست گذاشتم

زمستان

آخرین تصویر در حافظه اش بود

شعر در مورد بارون پاییز

آرام می آیم

و از گوشه ی لب هایت

برگ های پاییز را جارو می کنم

من گذر فصل ها را

از خطوط صورت تو می فهمم.

شعر در مورد باران و پاییز

پاییز من از آنجایی آغاز می شود

که تو چند قدم از شعرهایم دور می شوی

بانو

همیشه همین است که می بینی

برگ ها وقتی به مردن فکر می کنند

که مهر تمام شده باشد

شعری درباره باران پاییزی

مثل یک جریان موسیقی

مثل یک باران پاییزی

ناگهانی بودنت عشق است!

شعر زیبا درباره باران پاییزی

پاییز که می شود

حرف شال را نمی زنی

تا خیال بافی ام

گردن تو باشد

شانزلیزه را

به رفت و آمد گرفته ای

و دامنت

بندری به خورد کافه ها می دهد

با ویولن‌سل‌های بازنشسته

یا لهجه ای که از خرخره بوی غربت می دهد

سرما را بهانه می کنم

که سرم

شانه های دموکراتت را

ییلاق قشلاق کند.

شعری در مورد باران پاییزی

پاییز را

به هیچ می‌انگارد

دستی که دست‌های ترا دارد.

شعر نو در مورد باران پاییزی

تو عابری عادی

در خیابان پاییز نیستی!

فرشته‌ای هستی که بال‌هایش را

پشتِ مانتویی سیاه پنهان می‌کند

و مقنعه‌اش معبدِ اینکاست

که خورشید را در خود دارد!

شعر زیبا در مورد باران پاییزی

آه بانو!

بانو… بانو

وقار پاییزی ام را، با فراوانی رویا چه کار؟

پیشانی ام را که ببوسی

چترم را می گشایم

و از گوشه ی قصیده ی عمرم

بیتی بر می دارم

تا برای تو

هزار ترانه بگویم

که تو از عشق

بیش از آن می دانی

که بودا از نیلوفر…!

شعر درباره باران پاییز

رنگِ چشمان مادرم را به یاد ندارم
و نمی‌دانم که پدر
پیپ می‌کشید، یا سیگار؟
من در تابستان به دنیا آمدم
یا پاییز؟
در سال هزار و سیصد و پنجاه و چهار،
یا پنجاه و چهار هزار و سیصد و یک؟

شعر پاییز

به یاد تو هستم

کاش

خداحافظی نمی‌کردی و می‌رفتی

من عمری خداحافظی تو را

به یاد داشتم

پاییز پشت پنجره

استوار ایستاده است

مرا نظاره می‌کند

که چرا من

هنوز جهان را ترک نکرده‌ام

من که قلب فرسوده دارم

من که باید با قلب فرسوده

کم کم تو را فراموش کنم!

شعر پاییزی عاشقانه

تو پنجره‌ای رو به مدیترانه‌ای

و ترانه‌ای که هزار جایزه‌ی گِرَمی را درو خواهد کرد!

دیواری هستی میان من و مرگ

و گلی که پاییز از عطرش پا سست می‌کند…

شعر پاییز اخوان

به دنبال لبخند ناب تو هستم

چنین عمرم را می گذرانم.

مرا نه شکوِه است نه گلایه

قلبم اگر یاری کند

برگ های زرد پاییزی را شماره می کنم

که دارند از پاییز جدا می شوند و

به زمستان متصل می شوند

برای زیستن هنوز بهانه دارم

شعر پاییزه و پاییزه

زندگی را ورق بزن

هر فصلش را خوب بخوان

با بهار برقص

با تابستان بچرخ

در پاییزش عاشقانه قدم بزن

با زمستانش بنشین و

چایت را به سلامتی نفس کشیدنت بنوش…

زندگی را باید زندگی کرد، آنطور که دلت می گوید.

مبادا زندگی را دست نخورده برای مرگ بگذاری!

شعر پاییز آمد

اگر پاییز نبود

هیچ اتفاق شاعرانه ای نمی افتاد

نه موسیقی باد بود

نه سمفونی کلاغها

نه رقص برگ

و من

هیچ بهانه ای برای بوسیدن تو

در این شعر نداشتم

شعر پاییز کودکانه

به تو فکر می کنم

و برگ های زرد

یکی یکی

شکوفه می شوند

راستی

آنجا هم

پاییز

این همه زیباست؟

شعر پاییزه پاییزه

این برگ‌های زرد

به خاطر پاییز نیست که از شاخه می‌افتند

قرار است تو از این کوچه بگذری

و آن‌ها پیشی می‌گیرند از یک‌دیگر

برای فرش کردنِ مسیرت

شعر پاییز طلایی

وقتی می‌آمدی دلم می‌خواست

بهار شده باشد

یا پاییز یا زمستان یا..

هرچی!

شعر پاییز برای کودکان

پاییز

آرام

آرام

قد مى کشد

اما هنوز

بوى بهار مى آید

از کوچه اى

که تو در آن

مرا بوسیدى.

شعر پاییزی عاشقانه کوتاه

به چشم هایم خیره که می شوی

بوی تند قهوه هایت

اعتیادم را بیشتر می کند

و من

متهم ردیف اول لبهایت

عصرهایم

در حیاطی می گذرد

که پاییز

عشوه گری‌هایت را

به درخت تزریق می کند…

شعر پاییز عاشقانه

پاییز هیچ حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد

با این‌ همه

از منبر بلند باد

بالا که می‌رود

درخت‌ها چه زود به گریه می‌افتند !

شعر عاشقانه پاییز کوتاه

پاییز نام دیگر دلتنگى ست،

وقتى میان برگ هاى

سرخ و نارنجى اش

خیابان ها شلوغ مى شوند

از عاشقانه هاى دو نفره،

و من خیره به آدم هایى

که از کنارم مى گذرند

مدام تکرار مى کنم

میان همه اینها، چرا تو نیستى ..!؟

چرا از تمام این آدم ها

فقط تو را گم کرده ام ..؟

شعر پاییز عاشق است

زرد است که لبریز حقایق شده است

تلخ است که با درد موافق شده است

شاعر نشدی وگرنه می فهمیدی

پائیز بهاری است که عاشق شده است

شعر پاییز عاشقان

به همین گونه شعر می‌نویسم

مدادم را در دستم می‌گیرم

و می‌نویسم باران.

دیگر پروانه و باد خود می‌دانند پاییز است یا بهار

من تنها گاه‌گاهی خورشیدی از گوشه‌ی چشمم به جانب‌شان می‌فرستم

و اگر توفانی برخیزد و آب‌ها و برگ‌های سیاه را با خود ببرد، با من نیست

به همان‌گونه که اکنون گل سرخی بر یقه‌ی پیراهن‌تان روییده‌ست.

شعر های پاییزی عاشقانه

جنگل،

پاییز،

کلبه ای چوبی

و دودی که از دودکشش بالا می رود

کاش با تو

در چهارچوب همین تابلو

آشنا شده شده بودم.

شعر عاشقی پاییزی

به این روزها بگو به احترام بودنت بایستند.

به این ساعت‌ها بگو آهسته‌تر بروند؛

می‌خواهم کنار دستهایت مقبره‌ای بسازم

و تمام ابرها را از تمام پاییزها،

تمام گنجشکها را از تمام درختها،

به صبح این خانه بیاورم،

ساعت را کوک کنم

و در انتظار «صبح ‌بخیر» تو دراز بکشم.

شعر نو عاشقانه پاییزی

چشم در راه بهاری نیست

گر زچشمش پرتو گرمی نمی‌تابد،

ور به رویش برگ لبخندی نمی روید،

باغ بی‌برگی که می‌گوید که زیبا نیست؟

داستان از میوه‌های سر به گردونسای اینک خفته در تابوت

پست خاک می گوید

باغ بی‌برگی

خنده اش خونیست اشک آمیز

جاودان بر اسب یال افشان زردش می‌چمد در آن

پادشاه فصل‌ها، پاییز.

شعری عاشقانه پاییزی

پاییز

با آن هجوم تاریخی

می دانیم

باغ بزرگمان را

از برگ و بار تهی کرده است

در معبرت اگر نه

فانوس های شقایق را

روشن می کردم

و مقدم تو را

رنگین کمانی از گل می بستم

وقتی تو باز می گشتی

شعر پاییز از اخوان

و پاییزِ من

اتفاق زردیست

که میتواند

ناگهان در آغوشِ هر فصلی بیفتد!

حالا تو هی به من بگو

بهار میآید

شعر در مورد پاییز اخوان ثالث

از روز دستبرد به باغ و بهار تو

دارم غنیمت از تو گلی یادگار تو

تقویم را معطل پاییز کرده است

در من مرور باغ همیشه بهار تو

دانلود شعر پاییز اخوان ثالث

زندگی، بدون روزهای سخت نمی شود

روزهای سخت، همچون برگهای پاییزی شتابان فرو می ریزند،

در زیر پاهای تو، اگر بخواهی

فراموش نکن !

برگهای پاییزی بی شک در تداوم بخشیدن به مفهوم درخت 

و مفهوم بخشیدن به تداوم درخت، سهمی از یاد نرفتنی دارند.

شعر پاییزی مهدی اخوان ثالث

تو را دوست‌ می‌دارم‌

و با تو

دیگَرَم‌ به‌ بیداری‌ این‌ گستره‌ی‌ خاموش‌ُ آدمیانش‌ نیاز نیست!

چرا که‌ تو چهار فصل سرزمین‌ منی:

سردتر از زمستان سقّز،

گرم‌تر از تابستان‌ اهواز،

سبزتر از بهار لاهیجان،

و مطلّاتر از پاییزِ برگ‌افکن‌ چی‌چست!

شعر پاییز در زندان اخوان ثالث

اگر گنج‌ ناپدید منی‌،

اگر زخم‌ دریده‌ یا صلیب‌ گور منی‌،

اگر من‌ یک‌ سگم‌ُ تو تنها صاحبمی‌،

مگذار شاخه‌یی‌ که‌ از رود تو برگرفته‌ام‌

و برگ‌های‌ پاییزی‌ اندوه‌ بر آن‌ نشانده‌ام‌ را

از دست‌ بدهم‌

شعر کودکانه پاییزه و پاییزه

از کنار هیزمی خاکستر شده

از گذرگاهی جنگلی می گذرم

 بادی نرم و نابهنگام می وزد

سبکسرانه با بویی از پاییز

شعر پادشاه فصل ها پاییز اخوان

روز پاییزی میلاد تو در یادم هست

روز خاکستری سرد سفر یادت نیست

ناله ی نا خوش از شاخه جدا ماندن من

در شب آخر پرواز خطر یادت نیست

تلخی فاصله ها نیز به یادت ماندست

نیزه بر باد نشسته ست و سپر یادت نیست

شعر پاییزه و پاییزه برگ درخت میریزه

درختان پر شکوفه بادام را دیگر فراموش کن، اهمیتی ندارد

در این روزگار

آنچه را که نمی توانی بازیابی به خاطر نیاور

موهایت را در آفتاب خشک کن

عطر دیرپای میوه ها را بر آن بزن

عشق من، عشق من

فصل پاییز است…

شعر پاییزه و پاییزه برگ از درخت میریزه

چون دوستت می‌دارم

حتی آفتاب هم که بر پوستت بگذرد

من می‌سوزم

پاییز از حوالی حوصله‌ات که بگذرد

من زرد می‌شوم

عاشق می‌شوم

و تا کفش‌های رفتنت ‌جفت می‌شوند

غریب می‌مانم!

و تنها وقتی گریه‌ای گمان نمی‌برم در تو

من سبز می‌مانم

که نیلوفرانه دوستت می‌دارم

نه مانند مردمانی که دوست داشتن را

به عادتی که ارث برده‌اند

با طعم غریزه نشخوار می‌کنند

من درست مثل خودم

هنوز و همیشه دوستت می‌دارم

شعر پاییزه و پاییزه

با ساعت دلم ، وقتِ دقیق آمدن توست

من ایستاده ام ، مانند تک درخت سر کوچه 

با شاخه هایی از آغوش 

با برگ هایی از بوسه  

با ساعت غرورم _ اما 

من ایستاده ام ، با شاخه هایی از تابستان 

با برگ هایی از پاییز

هنگام شعله ور شدن من ، هنگام شعله ور شدن توست

ها … چشم ها را می بندم

ها … گوش ها را می گیرم

با ساعت مشامم _ اینک _ وقت عبور تن توست 

متن شعر پاییزه و پاییزه

دارد پاییز می رسد …

انار نیستم

که برسم به دست‌های تو …

برگ‌ م

پُر از اضطرابِ افتادن … !!!

اشعار زیبای پاییزی

تو تنها رفته ای بیرون وَ من در رختخوابی سرد

اسیرِ اضطرابِ ساعتی منحوس می گردم

تمامِ روز و شب کز می کنم در گوشه ی خانه

ولی تا انتهایِ جاده یِ چالوس می گردم

 همان وقتی که سهمم از نبودت پختن و جاروست

به همراهِ خیالت غرق ِاقیانوس می گردم

بیا ای مرد پاییزی وُ سر بر شانه ام بگذار

برای ِخستگی هایت پر ِطاووس می گردم

صدایت گوشواری شد به گوشم قیمتی ، نایاب

که از برقش درونِ کوچه بی فانوس می گردم

( مریم انصاری فر )

شعر در مورد پاییز

زردچوبه و شیر

خواص فوق العاده عالی زردچوبه و شیر برای پوست و سلامت بدن

زردچوبه و شیر ، زردچوبه و شیر برای موهای زائد ، زردچوبه و شیر برای لب ، زردچوبه و شیر برای پوست ، زردچوبه و شیر برای سرفه ، خواص زردچوبه و شیر ، ماسک زردچوبه و شیر ، ترکیب شیر و زردچوبه برای پوست ، خواص زردچوبه و شیر ، ماسک زردچوبه و شیر و عسل ، ماسک زردچوبه و شیر برای پوست ، ماسک زردچوبه و شیر برای جوش

زردچوبه و شیر , خواص زردچوبه و شیر , ماسک زردچوبه و شیر , نوشیدنی زردچوبه و شیر

در این مطلب از سایت جسارت به خواص زردچوبه و شیر می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.زردچوبه در آشپزی شرق، عنصر کهنه و جدایی‌ناپذیری است اما در آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی، نو و هیجان‌انگیز است و هر روز از  ویژگی‌های ضدسرطانی و ضدویروسی و درمانگرش می‌گویند و می‌نویسند. زردچوبه این روزها به «ادویه شفابخش» مشهور شده و از درمان گلو درد و شکم‌درد تا حل مشکلات پوستی و فعالیت ضدباکتری و ضدویروسی‌ را به آن نسبت می‌دهند. اما هندی‌ها ده‌ها سال پیش، نوشیدنی شیر گرم و زردچوبه، را به عنوان علاج شب‌های سرد و آسیب‌های سرماخوردگی، رو کرده بودند که گویا همین روزها با شهرت این ادویه خوش‌رنگ و خوش‌بو، در کشورهای دیگر خواهان پیدا کرده.

زردچوبه و شیر

زردچوبه ادویه ای است که در سراسر جهان محبوب است اما شیر زردچوبه یک نوشیدنی با ارزش و بالقوه مفید است که بسیاری از مردم حتی  اسم آن را هم نمی دانند.دارای  مواد مغذی  است که برای سلامتی بسیار مهم است.این نوشیدنی از ریشه خشک زردچوبه یا پودر زردچوبه مخلوط شده با شیر تشکیل شده است که یک نوشیدنی خوشمزه و طلایی است. در واقع، این تونیک سنتی هندی اغلب “شیر طلایی” نامیده می شود. در حالی که طعم و مزه کمی تلخ دارد .می توان به این نوشیدنی علاوه بر شیر و زردچوبه پودر هل، زنجبیل ، فلفل , میخک هم افزود که همه آنها برای سلامتی بسیار خوبست در این نوشیدنی از آنتی اکسیدان ها و مواد مفید در زردچوبه و همچنین مواد معدنی شیر استفاده شده این یکی از  بهترین نوشیدنی ها است که به عنوان یک تونیک برای بدن استفاده می شود.

زردچوبه و شیر , خواص زردچوبه و شیر , ماسک زردچوبه و شیر , نوشیدنی زردچوبه و شیر

فواید مهم شیر زردچوبه عبارتند از: تقویت سلامت پوست، مشکلات گوارشی، جلوگیری از سرطان، کاهش وزن و مراقبت از سیستم تنفسی، است.شیر زردچوبه میتواند با توجه به داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان، پوست را تقویت کند،بیماریهای پوستی نظیر آکنه, پسوریازیس، و اگزما هم مفید است.

خواص زردچوبه و شیر

زردچوبه و شیر به دلیل وجود ماده کورکومین یک ماده ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیک، است که این نوشیدنی محبوب می تواند به کاهش التهاب در روده کمک کند و غذا را هضم دهد، به ویژه سوء هاضمه را کاهش داده ، آرامش دهنده درد و کاهش التهاب و بهبود تعادل باکتری در روده است.نوشیدن شیر زردچوبه به عنوان یک عامل سم زدایی برای بدن، به ویژه برای کبد استفاده می شود.اگر میخواهید متابولیسم بدن و مواد زائد از بین برود ،باید حداقل یک بار در روز یک لیوان شیر زردچوبه بنوشید. این به خصوص برای افرادی که قبلا آسیب کبدی داشتند، مفید است.

طرز تهیه زردچوبه و شیر

اگر میخواهید شیر زردچوبه خانگی درست کنید ساده ترین دستور آن را برای شما قرار داده ایم .کارشناسان معتقدند که شما می توانید شیر زردچوبه  رادو تا سه بار  در روز، که  در کل یک گرم زردچوبه داشته باشد استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه شیر زردچوبه :

۱ گرم زردچوبه

۱ فنجان شیر

۱/۲ قاشق چای خوری پودر هل

۱/۴ قاشق چای خوری زنجبیل

شیر را در ظرف برای ۳-۴ دقیقه حرارت دهید تا گرم شود سپس زردچوبه و پودر هل و زنجبیل بریزید و  مخلوط کنید حرارت را کم کرده به مدت یکی دو دقیقه طبخ کنید سپس بنوشید و لذت ببرید.

زردچوبه و شیر , خواص زردچوبه و شیر , ماسک زردچوبه و شیر , نوشیدنی زردچوبه و شیر

این نوشیدنی گرم می تواند التهاب را در سراسر بدن، از معده تا مفاصل و عضلات کاهش دهد.کورکومین، ماده فعال در زردچوبه، یک ماده ضد التهابی موثر است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.در برخی مطالعات، کورکومین به کاهش سرطان مربوط می شود، آن به دلیل آنتی اکسیدان موجود در آن است .

ماسک ضد جوش زردچوبه و شیر

مواد لازم:

– زردچوبه

– شیر

طرز تهیه :

عسل (ترجیحا طبیعی) زردچوبه، شیر و عسل را در یک کاسه بریزید و با چنگال مخلوط کنید. نتیجه کار باید به شکل خمیر باشد.سعی کنید ماسکتان را به مقدار مورد نیاز همان روز تهیه کنید تا مجبور به نگهداری باقیمانده مواد نباشید.ماسک را با انگشت یا یک برس مناسب روی پوست صورتتان بمالید.به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید ماسک روی پوستتان بماند. سپس با آب بشویید.می توانید برای جلوگیری از پخش شدن ماسک از پد های اسفنجی استفاده کنید.اگر پس از شستن صورت، لکه های زرد حاصل از زردچوبه روی پوستتان باقی مانده بود، می توانید یک تکه پنبه را به شیر آغشته کرده روی صورتتان بمالید تا تمیز شود.بهتر است این ماسک را یک روز قبل از رفتن به مهمانی بزنید که رنگ زرد روی پوستتان نماند.

زردچوبه و شیر , خواص زردچوبه و شیر , ماسک زردچوبه و شیر , نوشیدنی زردچوبه و شیر

زردچوبه ضدباکتری و ضد التهاب است و خواص زیادی برای پوست دارد.حاوی آنتی اکسیدان است و جای جوش را از بین می برد.شیر پوست را لایه برداری می کند و یک ضدچروک طبیعی است.

زردچوبه و شیر

مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی

مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی

در این مطلب از سایت جسارت به مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.آلو خشک حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی( آهن، منیزیم، پتاسیم) و ویتامین‌های E ،C و پیش ساز ویتامین A است که از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و مانع از تخریب آن‌ها می‌شوند.آلو خشک دارای خواص زیادی است و می توان خواص آن را برای سلامتی بدن مفید دانست و این خواص برای سلامت فیزیکی بدن مناسب می باشند. از جمله خواص آلو خشک می توان به خاصیت ضد یبوست آلو خشک اشاره کرد که برای افرادی که معمولا دچار این مشکل می شوند به عنوان پیشنهاد خوبی مطرح می گردد.در میوه های خشک شده تقریباً تمام محتوای آب آن از طریق روش خشک کردن حذف شده است.میوه در طی این فرآیند منقبض، کوچک و پر انرژی می شود.کشمش رایج ترین نوع است و پس از آن خرما، آلو، انجیر و زردآلو هستند.دیگر انواع میوه های خشک نیز در دسترس هستند گاهی اوقات شیرین و به شکل قند پوشیده شده می باشد این میوه ها عبارت از انبه، آناناس، زغال اخته، موز و سیب می باشد.میوه های خشک را می توان برای مدت بسیار طولانی تر از میوه های تازه نگهداری کرد و به ویژه در سفرهای طولانی که یخچال در دسترس نیست می تواند یک میان وعده مفید باشد.میوه خشک شده شامل ریز مغذی ها، فیبر و آنتی اکسیدان ها می باشد و به طور کلی خواص پایدارتری نسبت به میوه های تر دارند

مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی

آلو خشک در بارداری , مصرف آلو خشک در بارداری , خوردن آلو خشک در بارداری , آلو خشک در دوران بارداری

آلو خشک از پیر شدن سلول های شما جلوگیری می کند. ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در آن برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و محدود کردن چین و چروک‌های پوستی فوق‌العاده‌اند.آلو خشک معروف است به این خاصیت که سبب حفظ خاصیت ارتجاعی در پوست می شود و در نهایت نمی گذارد که چین و چروک ها زود در پوست اتفاق بیفتد.پس می توانیم ادعا کنیم که این ماده از پیری جلوگیری می کند و این خاصیت آن ثابت شده است

مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی

آلو خشک در بارداری , مصرف آلو خشک در بارداری , خوردن آلو خشک در بارداری , آلو خشک در دوران بارداری

این خاصیت آلو خشک از فیبرهای موجود در آن ناشی می شود. آلو خشک دارای فیبر زیادی است: در 100 گرم آلو خشک 7 گرم یا به اندازه بلغور جو دو سر فیبر وجود دارد. در تغذیه وجود فیبر برای از بین بردن اشتها ضروری است. از ویتامین های موجود در آلو خشک نمی توان صرفنظر کرد که شامل ویتامین هایی ماند کلسیم و منیزیم و آهن به مقدرا مناسبی می باشد. میوه های خشک با داشتن خواص زیاد می توانند در دوران بارداری نیز مورد استفاده قرار بگیرند مگر این که توصیه خاص پزشکی در این مورد وجود داشته باشد.

مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی

آلو خشک در بارداری , مصرف آلو خشک در بارداری , خوردن آلو خشک در بارداری , آلو خشک در دوران بارداری

برای اینکه به میل شدید خود برای خوردن غلبه کنید،  را در برخی از غذاهای تان بگنجانید. همچنین می توانید این میوه خشک را به عنوان چاشت میل کنید. دکتر فرانک سینگر، متخصص تغذیه، خاطر نشان می کند اگر دچار یبوست نیستید، از مصرف زیاد در روز بپرهیزید تا دچار اختلالات مربوط به روده نشوید.

مصرف و خوردن آلو خشک در بارداری و شیردهی

افراد سیگاری بیشتر از دیگران به این دست میوه ها نیاز دارند؛ آنتی اکسیدان این دست میوه ها بهترین گزینه برای بیماران و به ویژه افراد سیگاری است در نتیجه مصرف این میوه ها افراد شادابی و نشاط خود را بازمی‌یابند.

آلو خشک در بارداری

انگور سیاه و دیابت

خواص و فواید انگور سیاه و دیابت را کنترل کردن

انگور سیاه و دیابت ,خواص انگور سیاه و دیابت,انگور سیاه دیابت,انگور سیاه برای دیابت,انگور و دیابت,انگور و دیابت بارداری,انگور و دیابت نوع 2,انگور و دیابت,شیره انگور و دیابت,انگور سیاه و دیابت,انگور قرمز و دیابت,انگور و بیماری دیابت,سرکه انگور و دیابت,خواص انگور و دیابت,شیره انگور و دیابت بارداری,انگور در دیابت بارداری,شیره انگور دیابت,شیره انگور برای دیابت,شیره انگور برای دیابت ضرر دارد,شیره انگور برای دیابتی ها,شیره انگور برای دیابتی,شیره انگور در دیابت,خواص انگور سیاه و دیابت,انگور سیاه دیابت,انگور سیاه برای دیابت,انگور قرمز دیابت,انگور قرمز برای دیابت,سرکه انگور برای دیابت,خواص انگور برای دیابت,خواص انگور در دیابت

انگور سیاه و دیابت,خواص انگور سیاه و دیابت,انگور سیاه دیابت,انگور سیاه برای دیابت

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و فواید انگور سیاه و دیابت را کنترل کردن می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.در روایات اسلامی انگور به همراه خرما و سیب و انار جزو میوه های بهشتی قرار گرفته است و همین روایات نشان از فواید و خاص بودن انگور دارد.تمامی میوه هایی که در قرآن مجید از آنها نام برده شده است مملو از فواید هستند از جمله انگور و زیتون و انجیر و …در این مطلب به خواص این میوه بهشتی برای بیماری دیابت و مرض قند می پردازیم

انگور بهترین میوه برای کسانی است که می خواهند لاغر شوند و بدن خود را از ساید اوریک ، سنگ های صفراوی و مسمومیت های مزمن (مسمومیت از سرب یا جیوه ) پاک کنند . اینگونه اشخاص باید در هر فهته بمدت 2 روز فقط آب انگور بخورند و رژیم آب انگور بگیرند بدین ترتیب که هر دو ساعت یکبار آب انگور تازه را گرفته و بنوشند . مقدر مصرف روزانه تقریبا 2 کیلو گرم است و در این دو روز نباید غذای دیگری مصرف کنند فقط می توانند آب بنوشند .

انگور سیاه و دیابت

به صورت کلی، ارزش غذایی انگور سیاه همانند سایر انواع انگور است، اما در این بین برخی تفاوت‌ها نیز دیده می‌شوند. هر فنجان انگور سیاه، حدود ۹۶ کالری و ۱۶ گرم کربوهیدرات دارد. این مقدار، حاوی کمتر از ۱ گرم فیبر و چربی بوده و فاقد پروتئین است. مقادیر زیادی هم ویتامین A، ویتامین C، کلسیم و آهن در آن وجود دارد. افزون بر این، انگور سیاه حاوی مقادیر زیادهر فنجان انگور سیاه، حدود ۹۶ کالری و ۱۶ گرم کربوهیدرات دارد. این مقدار، حاوی کمتر از ۱ گرم فیبر و چربی بوده و فاقد پروتئین است. مقادیر زیادی هم ویتامین A، ویتامین C، کلسیم و آهن در آن وجود دارد. افزون بر این، انگور سیاه حاوی مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها، همچون آنتی سیونین‌ها، تانن‌ها و رزوراتول، می‌باشد.ی از آنتی‌اکسیدان‌ها، همچون آنتی سیونین‌ها، تانن‌ها و رزوراتول، می‌باشد

انگور سیاه و دیابت,خواص انگور سیاه و دیابت,انگور سیاه دیابت,انگور سیاه برای دیابت

برای دفع کرم و روده و تقویت معده باید بمدت پنج روز آش آب غوره همراه با زیره سیاه مصرف کنید البته در اینمدت باید از خوردن غذاهای سنگین اجتناب نمائید .

خواص انگور سیاه و دیابت

۱- مراقبت از پوست : به دلیل وجود سطح بالای رزوراتول و سایر آنتی اکسیدان‌ها در انگور سیاه، این میوه یکی از بهترین مواد غذایی برای محافظت از پوست است. در واقع، آنتی اکسیدان‌های موجود در انگور سیاه می‌توانند موجب خنثی شدن فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد شوند، سرعت روند پیری پوست را کاهش دهند و همچنین الاسیته‌ی پوست را بهبود بخشند. ۲- تقویت مو:  مطالعات نشان می‌دهند که انگور سیاه به سبب دارا بودن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و مواد معدنی در تقویت مو و رفع التهابات سر مفید می‌باشد.

انگور سیاه و دیابت,خواص انگور سیاه و دیابت,انگور سیاه دیابت,انگور سیاه برای دیابت

روغن هسته انگور گرم کننده بدن است ، این روغن ضد یبوست می باشد . از آن برای نقاشی و تهیه صابون نیز استفاده می شود.

انگور سیاه دیابت

۳- درمان دیابت:  انگورسیاه به طور شگفت‌انگیزی از شاخص گلیسمی پایینی برخوردار است و این به معنای آن است که خوردن این میوه تأثیر جدی‌ بر روی سطح قند خون ندارد. ۴- بهبود سلامت قلب:  رزوراتول موجود در انگورسیاه خاصیتی دیگر برای این میوه به همراه آورده و آن بهبود سلامت قلب Heart است. ظاهراً رزوراتول مانع از اکسید شدن کلسترول شده و اینگونه سلامت قلب را بهبود می‌بخشد.

انگور سیاه و دیابت,خواص انگور سیاه و دیابت,انگور سیاه دیابت,انگور سیاه برای دیابت

آنهایی که معده ضعیف دارند باید انگور را بدون پوست بخورند زیرا پوست آن دیر هضم است و موجب دل درد ، نفخ و عوارض دیگر می گردد .

انگور سیاه برای دیابت

۵- درمان بیماری‌های مزمن:  آنتی اکسیدان‌های موجود در انگور سیاه با فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند و به این ترتیب می‌توانند موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان شوند.  ۶- تقویت سیستم ایمنی بدن:  انگور سیاه، به سبب دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین C، می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و سطح گلبول‌های سفید خون را افزایش دهد .

انگور سیاه و دیابت

چای

خواص و مضرات چای در بارداری و طب سنتی

 در این مطلب از سایت جسارت به خواص و مضرات چای می پردازیم.امیدواریم که مفید واقع شود.چای یکی از گیاهانی است که هیچ آفتی در دنیا ندارد و هیچ موجودی جز انسان آن را نمیخورد

در هنگام خستگی اولین چیزی که دوست داریم بخوریم معولا یک فنجان چایی داغ است.بهتر است بدانید 4 هزار سال پیش گیاه چایی در چین کشت می‌شد و دم‌کرده آن برای رفع خستگی مصرف می شده است، آشنایی ایرانیان با این گیاه و کشت آن نیز به زمان مظفرالدین شاه قاجار برمی‌گردد که چندین هزار نهال چای توسط کاشف‌السلطنه از کشور هند به ایران آورده شد و از آن تاریخ تا به امروز «چایی» به عنوان پرمصرف‌ترین نوشیدنی (البته پس از آب)‌ در کشور شناخته شده است و اغلب در تمام مراسم از این نوشیدنی استفاده می گردد

چای ، خواص چای , مضرات چای , چای در بارداری , چای در طب سنتی

جالب است بدانید مطالعات نشان می‌دهد سه نوع چایی اصلی سیاه، الانگ و سبز شناخته شده‌اند که از میان آنها چای سیاه بیشترین نوع تجاری و چای سبز، پرخاصیت‌ترین می باشد.قابل ذکر است که  چای سبز و سیاه هر دو از گیاه واحدی به دست می‌آیند ولی برای تهیه چایی سبز، برگ‌های آن بخار داده می‌شود و سپس گرد و خشک می‌گردند ولی در روش ساخت چای سیاه، برگ‌ها، خشک و تخمیر شده و در بعضی موارد مواد شیمیایی نیز به آن افزوده میگردد (یعنی فرایند بیشتری روی آن صورت می‌گیرد)‌ و چای الانگ که به رنگ قرمز یا زرد است با تخمیر نسبی این گیاه به دست می‌‌آید.

خواص چای را بشناسید

در واقع چایی سبز و سیاه هر دو دارای رنگدانه‌هایی است که اثر کاهش ابتلا به سرطان‌ مختلف در آنها دیده می‌شود و زمانی که چای با غلظت مناسب دم بکشد، تنها نیمی از کافئین یک فنجان قهوه را خواهد داشت.گفتنی است که چای اغلب موجب کاهش چربی‌های خون می‌شود و عملکرد کلیه را در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه بهبود می‌بخشد و اثرات ضدمیکروبی آن از ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان جلوگیری به عمل می‌آورد و در کاهش خطر بیماری قلبی ارتباط مثبت و قوی دارد، ولی عقید بر این است که قبل و بعد از دریافت فرآورده‌های آهن و در شیرخواران نباید از چای سبز استفاده کرد.

چای ، خواص چای , مضرات چای , چای در بارداری , چای در طب سنتی

در واقع چایی دارای مقادیر کمی سدیم و مقدار زیادی پتاسیم است و از آنجا که بیماران مبتلا به عارضه کلیوی بایستی از مصرف محدود پتاسیم برخوردار باشند، باید به این مساله توجه ویژه‌ای داشته باشند، همچنین امکان دارد انواع چایی باعث تحریک بروز آسم در افراد حساس شود.

انواع چای و دمنوش را بشناسید.

واقعیت این است که چایی از گیاهانی است که می‌توان دم‌کرده آن را نوشید، گیاهان فراوان دیگری نیز هستند که می‌توانند در کنار چایی مصرف شوند و حتی بعضی از مراجع پزشکی برای آنها فوایدی را ذکر کرده‌اند که دستور دم کردن این گیاهان کم و بیش همانند دستور چایی است و حتی بعضی از آنها به صورت کیسه‌ای (Tea bag) در بازار به فروش مس ریند، در زیر به بعضی از این چایی‌ها اشاره می‌ گردد.

چای زنجبیل، چای مخصوص زمستان

گفتنی است که زنجبیل از قدیم الایام مورد مصرف مردم ایران، هند و چین بوده است و امروزه به عنوان گیاهی دوست‌داشتنی مصرف می‌گردد زنجبیل تازه، شربت و چای آن در بدن تولید گرما می‌کند و بدین وسیله مواد سمی و زائد بدن را به صورت عرق از بدن خارج می‌ کند در واقع استفاده از چای زنجبیل هضم را آسان و اثرات سودمندی را در برطرف کردن  تهوع خواهد داشت و نیز به عنوان درمانی سنتی برای سرماخوردگی، گلودرد و آنفلوآنزا کاربرد دارد و بهتر است برای رفع تندی این چای از برگ نعناع آسیاب شده در این چای استفاده گردد.

چای ، خواص چای , مضرات چای , چای در بارداری , چای در طب سنتی

چایی به‌لیمو، مقوی معده می باشد

بهتر است بدانید به‌لیمو (وربن)‌ برگ معطری است که مانند چایی دم می‌شود و اثر مقوی روی معده دارد و برای دردهای عصبی و پایین آوردن درجه حرارت بدن در بیماری‌ها بسیار مفید است.

 چای بهار نارنج

بهتر است بدانید دم‌کرده بهار نارنج تازه یا خشک نوشیدنی معطری است که اطبای قدیم آن را برای قلب مفید می‌دانستند. این گیاه معطر به صورت دم‌کرده و به عنوان داروی ضدتشنج در بیماری‌های عصبی همانند هیستری، ضعف اعصاب و رفع سکسکه به کار می‌رود و خواب‌آور، اشتهاآور و رفع تپش قلب است به همین دلیل مصرف عرق و چای آن به افرادی که دچار بیماری‌های اعصاب یا قلبی‌اند مفید می باشد و توصیه می شود.

چایی نعناع را خانم‌ها بنوشند

چایی نعناع یکی از پرطرفدارترین دمنوش‌هایی است که به دلیل طعم و مزه نشاط‌ آورش مورد توجه قرار گرفته است .

تحقیقات جدید پژوهشگران بیانگر این مسئله است  که دم‌کرده این گیاه می‌تواند تاثیر فراوانی در کاهش رشد موهای زاید زنان داشته باشد و این در حالی است که این چای می‌‌تواند میل جنسی را در مردان کاهش دهد.

چای ، خواص چای , مضرات چای , چای در بارداری , چای در طب سنتی

چایی دارچین

واقعیت این است که شما می‌توانید با نوشیدن یک فنجان چایی دارچین تب را به سرعت پایین آورده همچنین دارچین بهترین دارو برای دردهای عضلانی است و برای رفع درد به کار می‌رود اثر آن آرام‌کننده و نشاط‌بخش است و باعث گشوده شدن رگ‌ها می‌شود و در گردش خون اثری مثبت دارد و بدن را در مقابل امراض مصون نگه می‌دارد و می‌توان گفت اثر پنی‌سیلین و آنتی‌بیوتیک را داراست، پس پیشنهاد می‌شود اگر سرما خوردید یا ضعف شدید داشتید، مصرف یک فنجان چایی دارچین را در روز فراموش نکنید پس اگر چایی معمولی نیز می‌نوشید آن را با یک قطعه پوست دارچین به هم زنید تا طعم چایتان را بهتر کنید.

اگر مبتلا به سوء هاضمه هستید از مصرف کافئین که در قهوه، چایی و نوشابه های گازدار وجود دارد کمتر استفاده نمایید.

نوشیدن زیاد چای می تواند موجب بد رنگ شدن دندان شود

کسانی که در چای از زنجبیل استفاده می کنند درد مفصل کمتری احساس مس کنند

چای پیاز؛ داروی سرفه

چای ، خواص چای , مضرات چای , چای در بارداری , چای در طب سنتی 

چایی پیاز سرفه را درمان می کند و گلو درد را تسکین می بخشد

 
مواد لازم:
آب :۳  لیتر
پیاز :۱ کیلو
عسل: یک قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه :  کمی

روش تهیه:
پیازها را شسته و تمیز می کنیم و به چهار قطعه برش می زنیم. قطعات را در یک کاسه ریخته، آب می ریزیم و در حرارت قرار می دهیم تا زمانی که نیمی از آب آن تبخیر شود. سپس می گذاریم خنک شود. بر روی ۵۰ میلی لیتر از مایع حاصل یک قاشق عسل و کمی آبلیموی تازه می ریزیم. معمولاً علائم سرفه بعد از دو بار خوردن کاهش می یابد.

به جای اینکه برای کسب انرژی به مصرف بیش از اندازه ی قهوه رو بیاورید بهتر است صبح ها به چایی چند قطره روغن سیاه دانه، کمی عسل و چند پر نعناع اضافه کنید

چای سبز و چای سیاه و سفید، موجب بهبود اگزما می‌شود

اگر اضطراب دارید و می خواهید آن را کاهش دهید مصرف محصولات حاوی کافئین همچون قهوه، چای، نوشابه، شکلات و … را کاهش داده و نخورید

نوشیدن چای برای نقرس مفید است

هل را همه می شناسیم طعم چای با هل همیشه عالی است.

در مطلب ورم معده می خوانیم که جالب است بدانید که خوراکی های دارای خاصیت ترمیم زخم های گوارشی مانند: موز سبز، کلم ها، شنبلیله، دانه ها، انجیر، زنجبیل، شیرین بیان و چای نیز کمک کننده هستند.

چاىی زعفران از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگیرى مى کند و به این ترتیب از بیمارى هاى قلبى جلوگیرى مى کند. زعفران حاوى موادى است که به آن کروستین مى گویند که فشار خون را پایین مى آورد به این ترتیب از بیمارى هاى قلبى جلوگیرى مى نماید.

تیرگی زیر چشم : از ظهر گذشته و تنها پس از یک چرت کوتاه برای کار آماده می شوید. آیا تا به حال نوشیدن یک فنجان چای داغ را فراموش کرده‌اید؟ از این به بعد گذاشتن چای کیسه‌ای نیمه‌گرم در زیر چشمانتان را هم فراموش نکنید، چرا که چای با داشتن مقادیر زیادی تانن تاثیر خوبی بر کاهش ورم و بازشدن رنگ صورت شما دارد.

اگر مبتلا به سوء هاضمه هستید از مصرف کافئین که در قهوه، چایی و نوشابه های گازدار وجود دارد کمتر استفاده نمایید.

«کسانی که دچار ترش کردن معده هستند، باید از خوردن غذای پرچرب پرهیز کنند. چربی‌ها دیرتر از مواد کربوهیدرات‌دار و قندی از معده تخلیه می‌شوند و به همین دلیل، احتمال بازگشت محتویات معده به مری را بیشتر می‌کنند. غذاهایی هم هستند که انتهای تحتانی مری را شل می‌کنند و باید از مصرف‌شان خودداری کرد؛ مثل شکلات، نوشابه‌های کافئین‌دار، چایی، قهوه، پیاز، سیر و نعناع

در رژیم لاغری خوب و پیشرفته چای یکی از اجزای اصلی رژیم لاغری است

بهتر است سعی کنید به جای قند و شکر از خرما برای نوشیدن چایی استفاده کنید.

اگر طرفدار دسر هستید به جای دسرهای چرب و شیرین شکلات سیاه و چای را امتحان کنید. شکلات سیاه سرشار از فلاوونوئیدها است که خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارند. این آنتی اکسیدان ها در برخی میوه ها و سبزیجات نیز وجود دارند و باعث تنظیم فشار خون و پیشگیری از بروز لخته های خونی می شوند. شکلات سیاه از بروز مقاومت سلول ها به انسولین پیشگیری می کند و باعث کاهش احتمال ابتلا به سکته مغزی می شود

چای کیسه ای در درمان گل مژه بسیار موثر می باشد به این طریق که یک کیسه ای گرم را در محل گل مژه قرار داده تا زمانی که چای کیسه ای خنک شود.هم درد را کاهش میدهد و هم تورم را.

در ابتدای فصل بهار که هنوز برگ‌های جوان بوته چای باز نشده و به شکل جوانه‌هایی پرزدار و نقره‌ای‌ رنگ است، آنها را می‌چینند و بدون هیچ نوع فرآوری خشک می‌نمایند که به محصول به دست آمده چای سفید گفته می شود.

بهتر است بدانید که  چایی این گیاه ادرارآور است.در واقع روغن علف لیمو التهاب را کاهش می‌دهد و فرد را از درد عضلات، دندان، مفصل و سردرد محافظت می‌نماید.

علف چای برای درمان دیسک کمر توصیه می شود

برای درمان آبریزش بینی باید مصرف الکل و کافئین(مثل قهوه و چایی) را باید کم کرد. چون باعث کاهش آب بدن و غلضت بیشتر ترشحات بینی می‌شود.

گذاشتن پنبه آغسته به چایی بر روی پلک به درمان خستگی چشم و چشم درد کمک می کند

برای تسکین دندان درد؛ گذاشتن پنبه‌ای با کمی روغن میخک در پشت دندان، قرار دادن پنبه‌ای روی دندان که آغشته به مخلوطی از سس زنجبیل و فلفل باشد. محلول آب نمک(در هنگام عفونت)، مصرف دم‌کرده‌ی نعناع، استفاده از آب اکسیژنه(در هنگام دندان درد به همراه بدمزگی دهان و تب، با تجویز پزشک)، استفاده از یخ(به عقیده‌ی گذشتگان وقتی یخی بین انگشت سبابه و شست قرار گیرد، اعصاب انگشت پیغام سرما را به مغز و سپس برای آرام شدن درد به دندان می‌رسد.)، چکاندن چند قطره از عصاره‌ی وانیل بر روی محل درد، جویدن سیر، استفاده از صمغ‌مر(بصورتیکه یک قاشق چای خوری از پودر مر در دو فنجان آب به مدت 30 دقیقه جوشانده و سپس خنک شود و برای هر بار استفاده، یک قاشق چای خوری از این دارو در یک فنجان آب ریخته و 5 تا 6 بار در روز غرغره شود.)، شستن دندان با محلول 30 قطره اسانس نعنا با یک چهارم لیوان آب بصورت سه بار در روز، استفاده از لیمو ترش، گذاشتن پیاز خورد شده روی دندان و مصرف کنجد.

مصرف چای علاوه بر ازبین‌بردن پلاک دندان و جلوگیری از دندان درد، از رشد باکتری‌های دهان نیز جلوگیری می‌کند اما نه هر چایی! چای سیاه و چای سبز بیشترین تاثیر را در این مورد دارند.

برای درمان زخم معده پرهیز از مصرف برخی خوراکی‌ها لازم است مانند(مثل غذاهای پرچربک، کلم، ترب، تربچه، خیار، شلغم، پیاز و پیازچه، هندوانه، گیلاس، گوجه سبز، هلو، زیتون، ماهی دودی و نمک، کاهش مصرف چایی و قهوه و نوشابه‌های گازدار، دور کردن استرس و ناراحتی از خود، پرهیز از مصرف دخانیات، مصرف عسل، بادام، موز، شیرین بیان، نعناع و بابونه.

در هنگام سوختگی، بلافاصله باید محل سوختگی را زیر آب سرد گرفت.در مرحله بعد گذاشتن چای کیسه‌ای که تر شده با آن باشد موثر است

 برای رفع بوی بد پا می توانید پا را با چایی بشویید

پیش از خون دادن اجتناب از خوردن برخی نوشیدنی‌ها(مثل چایی، قهوه و نوشابه‌های کافئین‌دار) کنید

مصرف چایی بعد از غذا باعث کاهش حافظه می‌شود.

طبق یک تحقیق علمی نوشیدن چای سیاه و سبز به دلیل کافئین موجود در آنها، درجه هوشیاری ذهنی را بالاتر می‌برند. طبق گفته موسسه ملی سرطان، مصرف چای ممکن است به کاهش خطر یا کند شدن پیشرفت سرطان کمک کند. چای سیاه و سبز همچنین ممکن است خطر بیماری پارکینسون و در زنان، خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می دهد.

چای , خواص چای

چای سبز با دارچین

خواص بسیار زیاد چای سبز با دارچین و معجزه کننده برای لاغری

خواص بسیار زیاد چای سبز با دارچین و معجزه کننده برای لاغری در سایت جسارت

چای سبز با دارچین ، چای سبز با دارچین و زنجبیل ، چای سبز با دارچین و عسل ، چای سبز با دارچین برای لاغری ، چای سبز با دارچین و لیمو ، فواید چای سبز با دارچین ، خواص چای سبز با طعم دارچین ، خاصیت چای سبز با دارچین ، مخلوط چای سبز با دارچین ، خواص چای سبز با دارچین و عسل ، دمنوش چای سبز با دارچین ، فواید چای سبز با دارچین و زنجبیل ، خواص چای سبز با دارچین

خواص بسیار زیاد چای سبز با دارچین و معجزه کننده برای لاغری

چای سبز با دارچین , خواص چای سبز با دارچین , چای سبز با دارچین برای لاغری , دمنوش چای سبز با دارچین

در این مطلب از سایت جسارت به خواص چای سبز با دارچین می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.چای سبز حاوی آنتی اکسیدان اپیگالوکتشین گالات (EGCG) بوده که در سوزاندن چربی وافزایش متابولیسم بدن بسیار تاثیرگذار است. نتایج یک مطالعه  در مجله کالج آمریکایی نشان داده شده که  این آنتی اکسیدان با افزایش اکسیداسیون چربی اثرات ضد چاقی فوق العاده در چای سبز به وجود می آورد.

چای سبز با دارچین

طعم چای سبز علی رغم خواص بیشتری که از چای سیاه دارد چندان مورد علاقه ایرانیان نیست و

به همین دلیل یک چاشنی و طعم دهنده شاید بتواند به پذیرش این دمنوش بیشتر کمک کند.

خواص ضد سرطانی، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از حملات قلبی، دفع سموم بدن، تقویت کننده اعصاب، ضد تب،

تقویت معده، تقویت حافظه، ضد افسردگی و ضد چاقی همه از جمله خواص بی نظیری است که نوشیدن این چای را در سراسر دنیا رواج داده است و

چای سبز را به یک نوشیدنی پرطرفدار در دنیا تبدیل کرده است.

فواید چای سبز :

– خاصیت ضد میکروبی و جلوگیری از پوسیدگی دندان

– جلوگیری از پوکی استخوان

– کاهش کلسترول خون و چربی خون

– کاهش فشار خون و قند خون

– جلوگیری از ابتلا به دیابت و بیماری های کلیوی

– شادابی و حفظ جوان و تاخیر در پیری سلول ها

– جوان سازی پوست و جلوگیری از سرطان، افتادگی و چروک پوست

– کاهش ابتلا به روماتیسم

– جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و پارکینسون

– جلوگیری از بیماری های کبدی مثل کبد چرب و سرطان کبد

– جلوگیری از بیمارهای فصلی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا

– بهبود فعالیت دستگاه تنفسی و جلوگیری از آسم، التهابات تنفسی

خواص بسیار زیاد چای سبز با دارچین و معجزه کننده برای لاغری

چای سبز با دارچین , خواص چای سبز با دارچین , چای سبز با دارچین برای لاغری , دمنوش چای سبز با دارچین

بهترین و مرغوب ترین چای سبز نوع اینگلیسی آن است. اما کمی گران است. نوع کیسه ای هم از خاک و پودر چای است که کیفیت چندانی ندارد.

خواص چای سبز با دارچین

 همه این خواص اما در کنار خاصیت های بی نظیر دارچین می تواند دمنوش دارویی با طعم بهتر و خاصیت های دارویی و

درمانی خارق العاده تری برای شما به همراه داشته باشد، دارچین دم کرده سنتی که از دیرباز برای درمان بیماری های مختلف در

طب سنتی به کار می رفته است نیز مانند چای سبز خاصیت ضد چاقی دارد و برای تناسب اندام و چربی سوزی کمک خواهد کرد و

ترکیب این چاشنی با چای سبز می تواند تاثیر این دو داروی گیاهی را دو چندان کند و

اگر همین ترکیب در فواصل بین تمرینات ورزشی استفاده شود روند چربی سوزی را افزایش خواهد داد و تاثیر آن در صورتی حاصل می شود که

به صورت مداوم و روزانه مصرف شود و در صورتی که از پوست و آب لیموی تازه در آن استفاده شود تاثیر بیشتری خواهد داشت.

خواص بسیار زیاد چای سبز با دارچین و معجزه کننده برای لاغری

چای سبز با دارچین , خواص چای سبز با دارچین , چای سبز با دارچین برای لاغری , دمنوش چای سبز با دارچین

دارچین یکی از مواد موثر طبیعی در لاغری بوده و نقش کلیدی در این نوشیدنی برای کاهش وزن ایفا می کند. دارچین به تنهایی نمی تواند در کاهش وزن موثر باشد بلکه خوردن موادغذایی کم کالری و ورزش یا تمرینات سخت در کنار استفاده از این گیاه طبیعی لازم است. مطالعه ای در مجله جامعه بین المللی تغذیه ورزشی نشان داده که عصاره دارچین به بهبود ساختار و فرم بدن و افزایش عضلات بدون زیاد شدن توده چربی کمک می کند. 

دمنوش لاغری چای سبز با دارچین

برای استفاده از همه خواص بی نظیر این دمنوش طبیعی کافی است چند دقیقه وقت صرف کنید تا این نوشیدنی پر خاصیت را تهیه کنید.

ابتدا یک لیمو را با دارچین به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه استراحت کند، بعد از آن یک قاشق مربا خوری چای سبز به

آن اضافه کنید و ۵ دقیقه اجازه دهید که چای سبز نیر دیگر کنار دارچین و لیمو دم بکشد،

بعد از آن می توانید با اضافه کردن عسل به دمنوش خود طعم شیرین تری بدهید.

سعی کنید در فنجان یا قوری های چینی دمنوش چای سبز و دارچین را تهیه کنید. روی حرارت قرار دادن چای سبز در آب در حال جوش خواص و

طعم آن را از بین خواهد بود و باید در هنگام تهیه توجه داشت که چای سبز نباید مانند چای سیاه دم بکشد.

طرز تهیه چای سبز با دارچین

بعضی از افراد از بو و طعم چای سبز خوشششان نمی آید برای این که بوی چایتان بهتر شود می توانید چند عدد چوب دارچین را

نیز هنگام دم کردن چای اضافه کنید و 10 دقیقه صبر کنید وآن را میل کنید.شما با این کار از خواص گوناگون دارچین هم بهرمند می شوید که از طبع گرم برخوردار است .

خواص دارچین :

– سلامت و جوان نگه داشتن بدن

– آرامش بخش و نشاط آور

– افزایش نیروی جنسی

– بهبود دردهای عضلانی و رفع ضعف در کلیه، کمر و پاها

– رفع کم خونی و بهبود گردش خون

– رفع ناراحتی های معده

– ضد میکروب

– ضد تب

خواص بسیار زیاد چای سبز با دارچین و معجزه کننده برای لاغری

چای سبز با دارچین , خواص چای سبز با دارچین , چای سبز با دارچین برای لاغری , دمنوش چای سبز با دارچین

چای سبز برخلاف چای سیاه نیازی به دم‌کردن روی حرارت ندارد و بایستی آنرا در قوری چینی‌درب‌دار یا لیوان‌های مخصوص آماده کنید.اگر بخواهید چای سبزتان معطر شود می‌توانید از گل‌سرخ، بهار نارنج، نعنا؛ هل، میخک و یا لیمو ترش تازه هم استفاده کنید.

چای سبز با دارچین

کشمش سبز

کالری و خواص کشمش سبز برای دیابت و لاغری مادران باردار

کالری و خواص کشمش سبز برای دیابت و لاغری مادران باردار در سایت جسارت

کشمش سبز ,کشمش سبز اراک,کشمش سبز و دیابت,کشمش سبزه,کشمش سبز قلمی,کشمش سبز خواص,کشمش سبز در بارداری,کشمش سبز کاشمر,کشمش سبز قلمی,کشمش سبز چه خاصیتی دارد,شرکت تعاونی کشمش سبز اراک,کشمش سبز دیابت,کشمش سبز برای دیابت

کشمش سبز , کشمش سبز اراک , کشمش سبز و دیابت , کشمش سبزه

در این مطلب از سایت جسارت به کالری و خواص کشمش سبز برای دیابت و لاغری مادران باردار می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

کشمش جزو تنقلاتی که بسیار مفید است، کشمش انواع مختلفی دارد که از انگورهای مختلف به دست می آید. در این بخش از سایت آکاایارن قصد داریم تا شما را با خواص و فواید کشمش بیشتر آشنا کنیم، با ما همراه باشید. نحوه استفاده : خوراکی خواص : کشمش برای تقویت طبیعی انرژی فوق العاده است. 100گرم کشمش شامل بیش از 25%مواد لازم توصیه شونده است . همچنین فیبر زیادی در آن وجود دارد که به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده ها کمک می کند .در کنار آن پتاسیم را می توان نام برد که موجب کاهش فشار خون و جلوگیری از دفع مایعات بدن می شود . همچنین سلنیوم در کشمش وجود دارد که برای پوست عالی است

کشمش سبز

انگور خشک‌شده را کشمش می‌نامند. همان‌قدر که انگور انواع و اقسام مختلف دارد، طبیعی است که این تنوع را در کشمش نیز بتوان یافت. در یک دسته‌بندی کلی، رایج‌ترین کشمش‌های مورد استفاده به 2 تا 3 دسته تقسیم می‌شوند: 1 – کشمشهای سبز که به‌صورت آجیل مصرف می‌شود. 2 – کشمش سیاه یا قهوه‌ای که به خاطر کاربرد آن در بعضی پلوها مانند عدس‌پلو، به کشمش پلویی معروف است.

کالری و خواص کشمش سبز برای دیابت و لاغری مادران باردار

کشمش، میوه خشک مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود. یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم می باشد. بنابراین برای افرادی که رژیم های کم سدیم را باید رعایت کنند، خوردن کشمش بسیار مفید می باشد. کشمش دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و از تخریب سلولی جلوگیری می کند. کشمش برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است.

کشمش سبز اراک

البته دسته سومی از کشمش نیز وجود دارد که مانند کشمشهای سبز به‌عنوان آجیل مورد استفاده قرار گرفته و حاصل خشک‌شدن انگور شاهانی است. این کشمش را مویز می‌نامند. برای تبدیل انگور به کشمش، روش‌های مختلفی وجود دارد ولی بهترین و مفیدترین کشمش، انگوری است که به جای استفاده از مواد شیمیایی و گوگرد، در هوای آزاد و در معرض نور خورشید یا سایه خشک شده باشد. کشمش پلویی علاوه بر اینکه در بعضی از غذاها و سالادها استفاده می‌شود، در شیرینی‌ها، کیک‌ها و دسرها نیز عامل طعم‌دهنده است.

کالری و خواص کشمش سبز برای دیابت و لاغری مادران باردار

کشمش باوجودی که شیرین و چسبناک می باشد، بر دندان اثر مخربی ندارد و باعث خرابی دندان نمی شود، حتی می توان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می کند… کشمش برای سلامت دندان و لثه بسیار مفید می باشد. کشمش منبع خوب ویتامین ها و عناصر مغذی بدن می باشد. عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است. کشمش محتوی مقدار زیادی آهن می باشد… 600 گرم کشمش، 90 درصد آهن مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند. 100 گرم کشمش در حدود 88/1میلی گرم آهن دارد، در حالیکه 100 گرم گوشت گاو بین 4-2 میلی گرم آهن دارد

کشمش سبز و دیابت

خواص غذایی : کشمش یک منبع غنی از مواد غذایی انرژی‌زاست. مقدار انرژی حاصل از کشمش بسیار بیشتر از خود انگور است. کشمش سرشار از ویتامین‌های A و B و مواد معدنی مختلف شامل کلسیم، فسفر، آهن و منگنز است.

کالری و خواص کشمش سبز برای دیابت و لاغری مادران باردار

کشمش برای درمان بی نظمی معده و یبوست مصرف می شود. برای جلوگیری از این ناخوشی ها می توانید، 6-5 عدد کشمش را خیس کنید و بعد از چند ساعت، آب آن را بنوشید. تحقیقات نشان داده است که ورزشکارانی که قبل و در حین ورزش، حدود یک فنجان کشمش مصرف می کنند، بهتر از بقیه سلول های بدن را از آسیب حفظ می کنند. کشمش به علت داشتن قند فروکتوز، دارای خاصیت مصرف سریع انرژی و کاهش وزن نیز می باشد.

کشمش سبزه

خواص درمانی : کشمش برای رفع کم‌خونی و ضعف عمومی بدن بسیار مفید است؛ اشتهاآور بوده و در رفع سموم از بدن و فعالیت کلیه‌ها نقش موثری دارد. خوردن کشمش به کسانی که دچار بیماری نقرس و رماتیسم هستند و همچنین به خانم‌های باردار و مادران شیرده همواره توصیه می‌شود. کشمش دارای فیبر زیادی است که به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده‌ها کمک می‌کند. مصرف این میوه خشک برای افرادی که به افسردگی، اضطراب و مشکلات عصبی دچار هستند، توصیه می‌شود.

کشمش سبز

زالزالک وحشی

ولیک یا ولک نام دیگر زالزالک وحشی همراه با خواص و عوارض

ولیک یا ولک نام دیگر زالزالک وحشی همراه با خواص و عوارض در سایت جسارت

زالزالک وحشی ,زالزالک وحشی در حل جدول,زالزالک وحشی قرمز,زالزالک وحشی خواص,زالزالک وحشی در جدول,زالزالک وحشی حل درجدول,زالزالک وحشی سیاه,زالزالک وحشی حل جدول,زالزالک وحشی ولک,زالزالک وحشی,خواص زالزالک وحشی قرمز,خواص زالزالک وحشی,زالزالک وحشی در جدول کلمات,زالزالک وحشی درحل جدول,زالزالک وحشى

ولیک یا ولک نام دیگر زالزالک وحشی همراه با خواص و عوارض

زالزالک وحشی , زالزالک وحشی در حل جدول , زالزالک وحشی قرمز , زالزالک وحشی خواص

در این مطلب از سایت جسارت با ولیک یا ولک نام دیگر زالزالک وحشی همراه با خواص و عوارض بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

بسته به رنگ میوه سرخ ولیک و سیاه ولیک نامید‌ه می‌شود‌. ولی نام محلی آن د‌ر هر یک از مناطق کشور متفاوت است از جمله د‌ر لاهیجان «کُمار»، د‌ر رامسر و شهسوار «کِجیل»، شرق مازندران وَلیک و ……  هر چند که این گیاه از نظر صنعتی و غارتگران جنگل ارزشی ندارد اما به واقع گیاهی است با خواص بسیار شگفت‌انگیز و فواید بسیار.  ولیک گیاهی است که حداکثر ارتفاع آن به حدود 3 متر می‌رسد و قطر ساقه آن به ندرت از 15 سانتی متر تجاوز می‌کند و در فصل بهار گل‌های سفید ریزی بر سرشاخه‌های خود دارد و منبع تغذیه‌ای خوبی برای حشرات بخصوص زنبورعسل است.  ولیک دارای تیغ های بلند بوده و گاهی بلندای این تیغ‌ها به بیش از 5 سانت می‌رسد که بسیار تیز هم می‌باشند.

زالزالک وحشی

یکی از گیاهان جنگلی که به وفور در شمال ایران و از جمله گالیکش یافت می‌شود وِلیک ( Vellik ) است.  بسته به رنگ میوه سرخ ولیک و سیاه ولیک نامید‌ه می‌شود‌. ولی نام محلی آن د‌ر هر یک از مناطق کشور متفاوت است از جمله د‌ر لاهیجان «کُمار»، د‌ر رامسر و شهسوار «کِجیل»، شرق مازندران وَلیک و ……  هر چند که این گیاه از نظر صنعتی و غارتگران جنگل ارزشی ندارد اما به واقع گیاهی است با خواص بسیار شگفت‌انگیز و فواید بسیار.  ولیک گیاهی است که حداکثر ارتفاع آن به حدود ۳ متر می‌رسد و قطر ساقه آن به ندرت از ۱۵ سانتی متر تجاوز می‌کند و در فصل بهار گل‌های سفید ریزی بر سرشاخه‌های خود دارد و منبع تغذیه‌ای خوبی برای حشرات بخصوص زنبورعسل است.  ولیک دارای تیغ های بلند بوده و گاهی بلندای این تیغ‌ها به بیش از ۵ سانت می‌رسد که بسیار تیز هم می‌باشند. یکی از مزایای ویژه ولیک ساقه سفت و محکم آن است که در مناطق شمال ایران این ساقه‌های صاف و محکم برای ساخت دسته‌ی وسایل کشاورزی از جمله بیل، کلنگ، تیشه، تبر، چالقی، سه شاخ و چهارشاخ و …. در فصل پاییز پس از خزان این درخت قطع و بکار برده می‌شود.

ولیک یا ولک نام دیگر زالزالک وحشی همراه با خواص و عوارض

زالزالک وحشی , زالزالک وحشی در حل جدول , زالزالک وحشی قرمز , زالزالک وحشی خواص

یکی از مزایای ویژه ولیک ساقه سفت و محکم آن است که در مناطق شمال ایران این ساقه‌های صاف و محکم برای ساخت دسته‌ی وسایل کشاورزی از جمله بیل، کلنگ، تیشه، تبر، چالقی، سه شاخ و چهارشاخ و …. در فصل پاییز پس از خزان این درخت قطع و بکار برده می‌شود.

زالزالک وحشی در حل جدول

ولیک دارای شاخه‌های جوانی است که همه‌سال از اطراف ساقه‌ی آن می‌رویند. این شاخه‌های جوان به جهت آنکه بسیار سریع رشد می‌کنند صاف و بدون خمیدگی می‌باشند، لذا اغلب کسانی که در جنگل سیخ کباب نداشته باشند از این شاخه‌های نازک ولیک به‌عنوان سیخ کباب استفاده می‌نمایند.  میوه ولیک در فصل پاییز رسیده و قابل‌برداشت است. میوه‌های ولیک ابتدا سبز و در ادامه قرمز تیره و سیاه می‌شوند.  برداشت ولیک‌ها زمانی است که میوه‌ی آن نرم و به رنگ کاملاً سیاه شده باشد.  میوه ولیک ریز بوده و به‌اندازه نخود است. بیشتر قسمت های میوه را دانه‌های درون آن تشکیل می‌دهند که در مرکز ولیک می‌باشند. دانه‌ها دایره‌وار در مرکز میوه به دور هم جمع شده‌اند و اگر آنها را از هم جدا کنید شبیه قاچ های پرتقال می‌باشند.  ساخت مربا از میوه‌ی ولیک، از دیگر موارد استفاده آن است. ساخت مربا از میوه ولیک سخت بوده و از عهده هر کسی بر نمی‌آید. بدین خاطر که میوه‌ی ولیک کز ( Kaz ) بوده و نیاز به‌دقت و تجربه بسیار دارد. فقط در این حد بدانید که میوه‌ی ولیک را پس از چیدن و شستن درون دیگی که کمی آب درون آن قرار دارد می‌جوشانند. سپس از خلته ( صافی ) می‌گذرانند و روی آتش می‌گذارند. مقداری شکر به آن اضافه کرده و ……  لازم به ذکر است در شهرستان گالیکش بیشتر ولیک‌ها از نوع ولیک سیاه بوده که خوشمزه می‌باشند اما ولیک قرمز که میزان آن در منطقه بسیار کم است، بی‌مزه بوده و کسی از آن استفاده نمی‌کند.

ولیک یا ولک نام دیگر زالزالک وحشی همراه با خواص و عوارض

زالزالک وحشی , زالزالک وحشی در حل جدول , زالزالک وحشی قرمز , زالزالک وحشی خواص

ولیک دارای شاخه‌های جوانی است که همه‌سال از اطراف ساقه‌ی آن می‌رویند. این شاخه‌های جوان به جهت آنکه بسیار سریع رشد می‌کنند صاف و بدون خمیدگی می‌باشند، لذا اغلب کسانی که در جنگل سیخ کباب نداشته باشند از این شاخه‌های نازک ولیک به‌عنوان سیخ کباب استفاده می‌نمایند.

زالزالک وحشی قرمز

ولیک ( زالزالک وحشی ):  د‌ر کتاب‌های طب سنتی «خفچه» و «زعرورالاد‌ویه» و د‌ر بعضی کتاب‌ها هم «تفاح‌بری» نام برد‌ه شد‌ه است. به انگلیسی Maytree، hornapple tree ، White thorn و Haw thorn گفته می‌شود‌. د‌رختچه‌ای است از خانواده Rosaceae از جنس Crataegus.  عصاره شاخه‌های جوان ولیک ( زالزالک وحشی )، عمل فلج‌کنند‌ه روی مرکز تنفسی د‌ارد‌ و د‌ر مورد‌ قلب پستاند‌اران اثر سمی د‌ارد‌. میوه تازه ولیک ( زالزالک وحشی )، د‌ارای سیتریک اسید‌ و تارتاریک اسید‌ و کراتگوس اسید‌، پکتین، روغن چرب، قند‌های گلوکوز و فروکتوز است. د‌ر هسته آن، ماده آمیگد‌الین و امولسین وجود‌ د‌ارد‌. د‌ر گل‌های آن د‌ر حد‌ود‌ ۱۵۷/۰ د‌رصد‌ اسانس و همچنین تری متیل آمین، کوئرسیترین و کوئرسیتین یافت می‌شود‌.  د‌ر گزارش د‌یگری آمد‌ه است که ماده عامل ولیک ( زالزالک وحشی ) د‌ر گونه C.oxyacantha ماده کراتگوس لاکتون است که مفتح قلبی است؛ یعنی موجب باز شد‌ن و گشادشدن رگ‌های کورونر قلب می‌شود‌. بنابراین د‌اروی قلبی است. د‌ر برگ‌های آن بیشتر از میوه آن ماده فلاونوئید‌ مشخص شد‌ه است.

ولیک یا ولک نام دیگر زالزالک وحشی همراه با خواص و عوارض

زالزالک وحشی , زالزالک وحشی در حل جدول , زالزالک وحشی قرمز , زالزالک وحشی خواص

ساخت مربا از میوه‌ی ولیک، از دیگر موارد استفاده آن است. ساخت مربا از میوه ولیک سخت بوده و از عهده هر کسی بر نمی‌آید. بدین خاطر که میوه‌ی ولیک کز ( Kaz ) بوده و نیاز به‌دقت و تجربه بسیار دارد. فقط در این حد بدانید که میوه‌ی ولیک را پس از چیدن و شستن درون دیگی که کمی آب درون آن قرار دارد می‌جوشانند. سپس از خلته ( صافی ) می‌گذرانند و روی آتش می‌گذارند. مقداری شکر به آن اضافه کرده و ……

زالزالک وحشی خواص

خواص ـ کاربرد‌:  د‌ر چین، عصاره‌ای از گرد‌ ریشه خشک شدن گونه C. monogynus تهیه می‌کنند‌ که د‌ارای خاصیت مفتح و بازکننده شریان‌های قلب است.  د‌ر کره، گونه C.Pinnatifidus میوه ولیک ( زالزالک وحشی ) برای رفع ناراحتی‌های گوارشی و اسهال به‌کار می‌رود‌.  د‌ر چین مرد‌م معمولاً ولیک ( زالزالک وحشی ) را د‌ر سطح گسترد‌ه‌ای به‌عنوان میوه می‌خورند‌، بنابراین نمی‌تواند‌ اثر فیزیولوژیکی شد‌ید‌ نامناسبی برای سیستم بد‌ن د‌اشته باشد‌.  به طور کلی خواص میوه ولیک ( زالزالک وحشی ) را ضد‌ کمی ویتامین C، ملین، مقوی معد‌ه، مفتح و بازکننده گرفتگی‌ها و محرک می‌د‌انند‌. زغال میوه ولیک ( زالزالک وحشی ) (میوه را می‌سوزانند‌ که زغال شود‌) یک زغال گیاهی بسیار مفید‌ است و برای معالجه سوءهاضمه و به‌خصوص برای بند‌ آورد‌ن اسهال خیلی نافع است. 

ولیک یا ولک نام دیگر زالزالک وحشی همراه با خواص و عوارض

زالزالک وحشی , زالزالک وحشی در حل جدول , زالزالک وحشی قرمز , زالزالک وحشی خواص

از نظر ترکیبات شیمیایی طبق گزارش علمی که د‌ر (G.I.M.P) آمد‌ه است د‌ر گونه Crataegus Oxyacantha مواد‌ زیر مشخص شد‌ه است: اکسالیک اسید‌ و د‌ر ساقه‌ها و چست‌های جوان و سبز ولیک ( زالزالک وحشی ) HCN گلوکوزید‌ و ماده عامل تلخ به نام کراتگین که مشابه اسکولین است.

زالزالک وحشی در جدول

د‌ر هند‌وستان عصاره آبی میوه ولیک ( زالزالک وحشی ) را به‌عنوان مقوی برای تقویت قلب می‌خورند‌ و برای معالجه بیماری‌های ارگانیک و فونکشنال قلب نظیر د‌یس پنوئا (تنگی نفس که ناشی از ضایعات قلبی باشد‌) و هایپرتروفی (بزرگ شد‌ن قلب)و ضعف قلب تجویز می‌شود‌. حکمای طب سنتی ایران، ولیک ( زالزالک وحشی ) را از نظر طبیعت سرد‌ و خشک می‌د‌انند‌ و از پوست د‌رخت به‌عنوان تب‌بر استفاد‌ه می‌کنند‌. به طور کلی، د‌م کرده گل‌های ولیک ( زالزالک وحشی ) و یا گرد‌ گل خشک‌شده آن به مقد‌ار پنج تا هشت گرم د‌ر روز برای ضعف قلب، آنژین، ورم آئورت، اختلالات عصبی از جمله نگرانی، بی‌خوابی، سرگیجه، احساس صد‌ا د‌ر گوش و نظایر آن مفید‌ است.  د‌ر فرانسه یک قاشق سوپ‌خوری گل ولیک ( زالزالک وحشی ) را د‌ر یک فنجان آب جوش د‌م می‌کنند‌، و تا سه فنجان از آن را د‌ر روز به‌عنوان ضد‌ اسپاسم، رفع‌کنند‌ه بی‌خوابی و ناراحتی‌های د‌وران یائسگی می‌خورند‌.

زالزالک وحشی

خواص نعناع در بارداری

آشنایی با مضرات و خواص نعناع در بارداری و سلامت جنین

آشنایی با مضرات و خواص نعناع در بارداری و سلامت جنین در سایت جسارت

خواص نعناع در بارداری ، خواص عرق نعنا در بارداری ، خواص چای نعناع در بارداری ، خواص نعناع در دوران بارداری ، خواص دم کرده نعناع در بارداری ، خواص عرق نعناع در دوران بارداری ، خاصیت عرق نعنا در بارداری ، فواید عرق نعنا در بارداری ، خواص عرق نعنا در دوران بارداری ، فواید عرق نعنا در دوران بارداری ، خاصیت عرق نعناع در بارداری ، فواید عرق نعناع در بارداری ، خواص عرق نعناع بارداری،فواید خوردن عرق نعناع در بارداری،فواید و مضرات عرق نعناع در دوران بارداری

آشنایی با مضرات و خواص نعناع در بارداری و سلامت جنین

خواص نعناع در بارداری , خواص عرق نعناع در بارداری , نعناع در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به خواص نعناع در بارداری می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.نعنا گیاهی است باطبع گرم و خشک که دارای خواص فراوان دارویی است و  مصرف آن به اشکال مختلف از جمله تازه، خشک شده، اسانس، دمکرده، پودر و… امکان پذیر است.برگ های خشک و نرم شده نعنا را برای خوشبو کردن ماست و دوغ و سرخ شده آن را در روغن که به نام نعنا داغ موسوم است برای خوشبو کردن برخی آش ها به کار می رود.

خواص نعناع در بارداری

نعناع یکی از معروفترین گیاهان دارویی جهان بوده و از آن دهها گونه مختلف شناسایی شده است که تعداد کمی از آنها ارزش دارویی دارند. باستان شناسان برگهای خشک نعناع را در اهرام مصر یافته اند که مربوط به سه هزار سال پیش است.نعناع از نظر طب قدیم ایران نسبتا گرم و خشک است و دارای خواص ضدنفخ، ضد درد، ضد اسپاسم، هضم کننده، تقویت کننده معده، سوء هاضمه، ضدتهوع، ضدمیکروب و ضد اکسیدان است. به علاوه، از این نوع نعناع فرآورده ای دارویی به شکل قطره و به نام کارمینت تولید شده که دارای اثر قوی ضدنفخ و دل درد است که هر گروه سنی حتی نوزادان می توانند از آن استفاده کنند. این قطره در درمان دل دردهای قبل از قاعدگی و کرامپ های حاصله نیز بسیار مفید است.هلیکوباکتر پیلوری، یک عامل مهم در ایجاد گاستریت مزمن، زخم معده و اثنی عشر محسوب می شود و عصاره نعناع بیش ترین اثر ضد هلیکوباکتر پیلوری را دارد.

خواص نعناع در بارداری , خواص عرق نعناع در بارداری , نعناع در بارداری

اگر میخواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید.دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون– روغن ماهی- کاسنیکنگرهویجزرشک– نعناع.اگر شیر در پستان جمع شد و بسته گردید نعناع را کوبیده با آرد جو مخلوط کنید به صورت ضماد روی آن بگذارید.

عوارض و خواص نعناع در بارداری

اکثر چای های گیاهی جایگزین خوبی بجای نوشیدنی های کافئین دار در دوران بارداری برای مادران است. نوشیدنی های کافئین دار باعث افزایش تولد نوزاد کم وزن می شود.نعناع یک گیاه هیبرید است که حاوی مقادیر زیاد متانول می باشد. این گیاه باعث کارکرد راحت عضلات معده میشود. زنان باردار معمولا دارای سندرم روده تریک پذیر شده و یا سوئ هاضمه هستند.عرق نعناع باعث درمان اختلالات معده میشود. مادران باردار نیز از بوی آن آرامش میگیرند.عرق نعناع یا چای آن یک نوشیدنی تازه و باعث افزایش سلامتی شما در دوران بارداری می شود. بدلیل داشتن مقدار زیاد متانول این گیاه عملکرد هضم و جذب را راحتر کرده و درد های معده را بهبود می بخشد. بوی مطبوع آن به آرامش و ریلکس کردن مادر باردار کمک کرده و باعث کم شدن استرس او می شود.

خواص چای نعناع در بارداری

حالت تهوع و استفراغ دو اختلال در بارداری است که بسیار شایع است. بوی مطبوع چای نعناع بعنوان یک آنتی اسپاسمودیک عمل میکنه و باعث کاهش روند استفراغ، حالت تهوع و  بیماری صبحگاهی( نوشیدنی مخصوص کاهش تهوع در بارداری) در دوران بارداری می شود. اگر این حالات را داشتید حنما چای نعناع را امتحان کنید.

خواص نعناع در بارداری , خواص عرق نعناع در بارداری , نعناع در بارداری

چای نعناع درای خواص آرامشبخش، تسکین دهنده و کاهنده استرس است.

طرز تهیه چای نعناع در بارداری

مواد لازم :

یک قاشق غذاخوری برگ نعناع خشک شده

یک فنجان آب

قند یا شکر

طرز تهیه :

یک فنجان آب را بجوشانید. یک قاشق غذاخوری برگ خشک شده نعناع را داخل آبجوش بریزید.

شعله را کم کنید و اجازه دهید به آرامی بجوشد و در آخر قند یا شکر را اضافه کنید و میل کنید.

چای نعناع به شما آرامش میدهد اما از مصرف مازاد آن جدا خودداری کنید.

اثرات جانبی عرق نعناع در دوران بارداری

1. پیش احتیاط برای مادر باردار: نوشیدن چای نعناع در طول فاز حساس بارداری می تواند باعث شل شدن دهانه رحم شود.

بنابراین خطر سقط جنین را افزایش می دهد. اگرچه مدارک علمی هیچ گونه ارتیاطی را نشان نمی دهد.

اما زنان با سابقه سقط جنین در دوران بارداری احتیاط کنند. علاوه برآن مادران شیرده بهتر است در دوران شیردهی مصرف نکنند زیرا طعم شیر را عوض می کند و ممکن است شیرخوار شیر نخورد.

2. تداخل نا مطلوب با بعضی داروها:

در صورتیکه در دوران بارداری، ویتامینهای پره ناتال یا داروی خاصی مصرف می کنید، قبل از نوشیدن چای نعناع با پزشک خود مشورت کنید.

3. القا آلرژی:

اگر شما مستعد آلرژی هستید، باید از مصرف نعناع در دوران بارداری خودداری کنید. نعناع باعث افزایش واکنش های آلرژیک شده و آن را تشدید میکند.

اگر شما مشکل تنفسی مانند آسم دارید از نوشیدن چای نعناع در دوران بارداری بپرهیزید.

نوشیدن زیاد چای یا عرق نعناع در دوران بارداری، عوارضی مانند درد ماهیچه ها، گیجی، کاهش ضربان قلب و لرزش ناگهانی را بدنبال خواهد اشت.

خواص نعناع در بارداری , خواص عرق نعناع در بارداری , نعناع در بارداری

چنانچه مادر هنگام آبستن ادویه‌های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد.چای نعناع معمولا بی خطر است اما مادران باردار و شیرده باید چای نعناع کم بخورند.افرادی که دارای سابقه سقط جنین هستند در دوران بارداری از مصرف نعناع اجتناب ورزند.

خواص نعناع در بارداری