علائم و عمل و درمان بیماری واریکوسل درجه 3 چیست

علائم و عمل و درمان بیماری واریکوسل درجه 3 چیست در سایت علم سرا

واریکوسل,واریکوسل چیست,واریکوسل درجه 3,واریکوسل گرید 3,واریکوسل گرید 2,واریکوسل درجه 2,واریکوسل و بارداری,واریکوسل معافیت سربازی,واریکوسل و ناباروری,واریکوسل گرید 1,واریکوسل چیست و درمان آن,واریکوسل چیست,واریکوسل چیست,واریکوسل چیست و راه درمان,واریکوسل چیست,واریکوسل چیست,Varicocele چیست,واریکوسل چیست,علائم واریکوسل چیست,واریکوسل درجه 3,واریکوسل درجه 3 معافیت,واریکوسل درجه 3 چیست؟,واریکوسل درجه 3 چیست,واریکوسل درجه 3 قطر ورید,واریکوسل درجه 3 عمل,واریکوسل درجه 3چیست,واریکوسل درجه 3 عکس,تشخیص واریکوسل درجه 3,واریکوسل گرید 3,واریکوسل گرید 3 چیست؟,واریکوسل گرید 3,واریکوسل گرید 3 معافیت,واریکوسل گرید 3 معافیت سربازی,واریکوسل گرید 3 معافیت پزشکی,واریکوسل گرید 3 درمان,واریکوسل گرید 3چیست,واریکوسل گرید 3 طب سنتی,واریکوسل گرید 2 چیست,واریکوسل گرید 2,واریکوسل گرید 2 درمان,واریکوسل گرید 2 به 3,واریکوسل گرید 2 و ناباروری,معافیت واریکوسل گرید 2,بیماری واریکوسل گرید 2,عوارض واریکوسل گرید 2,عمل واریکوسل گرید 2,واریکوسل درجه 2,واریکوسل درجه 2 چیست,واریکوسل درجه 2 ناباروری,بیماری واریکوسل درجه 2,درمان واریکوسل درجه 2,معافیت واریکوسل درجه 2,عمل واریکوسل درجه 2,عکس واریکوسل درجه 2,تبدیل واریکوسل درجه 2 به 3,واریکوسل و بارداری پوچ,واریکوسل و بارداری,عمل واریکوسل و بارداری,واریکوسل و احتمال بارداری,واریکوسل بارداری,درمان واریکوسل و بارداری,بیماری واریکوسل و بارداری,واریکوسل و امکان بارداری,واریکوسل خفیف و بارداری,واریکوسل معافیت سربازی 95,واریکوسل معاف سربازی,واریکوسل معافیت سربازی,واریکوسل در معافیت سربازی,واریکوسل باعث معافیت سربازی,بیماری واریکوسل معافیت سربازی,واریکوسل معاف از سربازی,ایا واریکوسل باعث معافیت سربازی میشود,واریکوسل خفیف و ناباروری,رابطه واریکوسل و ناباروری,واریکوسل و درمان ناباروری,واریکوسل ناباروری,عمل واریکوسل و ناباروری,جراحی واریکوسل و ناباروری,بیماری واریکوسل و ناباروری,واریکوسل بیضه و ناباروری,واریکوسل درجه 3 و ناباروری,واریکوسل گرید 1,واریکوسل گرید 1 چیست؟,واریکوسل گرید 1,واریکوسل گرید 1 به 2,واریکوسل گرید 1و2,واریکوسل گرید 11,درمان واریکوسل گرید 1,درمان واریکوسل گرید 1,عوارض واریکوسل گرید 1

واریکوسل , واریکوسل چیست , واریکوسل درجه 3

علم سرا >>> پزشکی >>> در این مطلب به طور مفصل در مورد بیماری واریکوسل صحبت می کنیم

واریکوسل گرید 3 , واریکوسل گرید 2 , واریکوسل درجه 2

واریکوسل (به انگلیسی: Varicocele) اتساع و پیچ خوردگی غیرطبیعی شبکه وریدی (سیاهرگی) بالای بیضه‌ها است

واریکوسل

واریکوسل یکی از بیماری های مردانه است که به اندام تناسلی مربوط است.این بیماری 3 نوع مختلف دارد و واریکوسل درجه 1 و واریکوسل درجه 2 و واریکوسل درجه 3 است.این بیماری می تواند باعث کاهش تولید اسپرم شود .این بیماری شایع‌ترین علت قابل اصلاح ناباروری در مردان می‌باشد و با عمل می تواند درست شود.این بیماری در موارد حاد می تواند به معافیت از خدمت مقدس سربازی ختم شود

غصه خوردن , عوارض غصه خوردن در بارداری , غصه خوردن حرام است , عکس غصه خوردن

واریکوسل و بارداری , واریکوسل معافیت سربازی , واریکوسل و ناباروری

شیوع آن زیر ۱۰ سال نادر است ولی در بالغین جوان ۱۵٪ و در مردان نابارور ۲۰ تا ۴۰٪ می‌باشد

واریکوسل چیست

بسیاری از مردان به دلیل شرم و حیا و خجالت کشیدن ، مشکلات جنسی خود را با پزشک در میان نمی گذارند. این مسئله باعث می شود که بیماری پیشرفت که و عوارض جبران ناپذیری را بر جای گذارد. عوارضی همچون عقیمی و ناتوانی های جنسی که در نهایت منجر به از بین رفتن رابطه زناشویی می شود.

نمونه این بیماریها عبارتند از واریکوسل است .بیماری واریکوسل یا واریسی شدن عروق بیضه در ۱۰درصد مردان بالغ مشاهده می گردد و شایعترین عامل ناباروری مردان می باشد و تنها درمان قطعی آن جراحی می باشد. نوع شدید یا درجه ۳ آن معافیت دائمی پزشکی از خدمت سربازی خواهد داشت.

قرص پلاویکس , عوارض پلاویکس , پلاویکس

واریکوسل گرید 1 , واریکوسل چیست و درمان آن , واریکوسل چیست

در کسانی که با ناباروری ثانویه مراجعه می‌نمایند، یعنی قبلاً بچه‌دار شده‌اند شیوع آن به ۷۰٪ می‌رسد. ۹۰٪ موارد طرف چپ و در ۱۰٪ موارد دوطرفه است. واریکوسل می‌تواند باعث کاهش تولید اسپرم یا کاهش کیفیت اسپرم تولیدی شود، اما تمام انواع واریکوسل اثری روی اسپرم ندارند

بیماری واریکوسل چیست ؟

واریکوسل یا واریسی شدن عروق بیضه شایعترین بیماری مردان پس از بلوغ می باشد و ۱۰درصد مردان بالغ به آن مبتلا می باشند. واریکوسل شایعترین عامل ناباروری مردان می باشد. سن شروع بیماری معمولا در زمان بلوغ و یا بلافاصله پس از بلوغ می باشد ولی در سن کمتر یا سن بالا نیز ممکن است ایجاد گردد.

قرص جوشان,قرص جوشان ویتامین C,قرص جوشان Acc,قرص جوشان مولتی ویتامین,قرص جوشان منیزیم,قرص جوشان استیل سیستئین 600,قرص جوشان فلویموسیل,قرص جوشان کلسیم,قرص جوشان Acc چیست,قرص جوشان به انگلیسی,قرص جوشان ویتامین C در بارداری,قرص جوشان ویتامین C برای بارداری,قرص جوشان ویتامین C برای کودکان,قرص جوشان ویتامین C,قرص جوشان ویتامین C خارجی,قرص جوشان ویتامین C بارداری,قرص جوشان ویتامین ث,قرص جوشان ویتامین ث در بارداری,عوارض قرص جوشان ویتامین C,قرص جوشان Acc Long,قرص جوشان Aac,خواص قرص جوشان Acc,موارد مصرف قرص جوشان Acc,قرص جوشان Acc لانگ,قرص جوشان Acc برای چیست,فواید قرص جوشان Acc,قرص جوشان Aac Long,قرص جوشان مولتی ویتامین خارجی,قرص جوشان مولتی ویتامین اسوه,قرص جوشان مولتی ویتامین مینرال,قرص جوشان مولتی ویتامین در بارداری,قرص جوشان مولتی ویتامین آلمانی,قرص جوشان مولتی ویتامین ویتا فیز,قرص جوشان مولتی ویتامین کودکان,قرص جوشان مولتی ویتامین حکیم,قرص جوشان مولتی ویتامین برای کودکان,قرص جوشان منیزیم برای چیست,قرص جوشان منیزیم در بارداری,قرص جوشان منیزیم Hansal,قرص جوشان منیزیم ویتافیز,قرص جوشان منیزیم,قرص جوشان منیزیوم,قرص جوشان Magnesium,خواص قرص جوشان منیزیم,عوارض قرص جوشان منیزیم,قرص جوشان فلویموسیل برای چیه,قرص جوشان Fluimucil,عوارض قرص جوشان فلویموسیل,قیمت قرص جوشان فلویموسیل,فواید قرص جوشان فلویموسیل,موارد مصرف قرص جوشان فلویموسیل,قرص جوشان فلویموسیل 600,قرص جوشان فلویموسیل چیست,قرص جوشان کلسیم فورت,قرص جوشان کلسیم دی,قرص جوشان کلسیم در بارداری,قرص جوشان کلسیم فورت مینو,قرص جوشان کلسیم د,قرص جوشان کلسیم دی 3,قرص جوشان کلسیم فورت در بارداری,قرص جوشان کلسیم D3,قرص جوشان کلسیم خارجی,قرص جوشان به انگلیسی قرص جوشان , فواید قرص جوشان ویتامین c , خواص قرص جوشان مولتی ویتامین , عوارض قرص جوشان acc

واریکوسل چیست , واریکوسل چیست و راه درمان , واریکوسل چیست

علت این پدیده طولانی‌تر بودن ورید تخلیه کننده خون بیضه چپ به ورید کلیوی و همچنین زاویه عمودی‌تر آن نسبت به سمت راست می‌باشد.

عامل ایجاد بیماری واریکوسل چیست

بیماری واریکوسل با واریسی شدن و گشادشدن عروق وریدی (سیاهرگهای) بیضه ظاهر می گردد که در دو گروه اولیه و ثانویه تقسیم بندی می گردد. در نوع اولیه، هیچ عامل ایجادکننده مشخصی وجود ندارد، گرچه تئوری اشکال در دریچه های لانه کبوتری وریدهای بیضه، طولانی بودن مسیر این وریدها و احتمال اثر فشاری سایر عروق و احشاء شکمی مطرح می باشد ولی هنوز علت مشخصی برای آن ثابت نشده است.

تتراسایکلین , پماد تتراسایکلین , قرص تتراسایکلین , پماد تتراسایکلین برای زخم , پماد تتراسایکلین برای درمان جوش

واریکوسل چیست , Varicocele چیست , واریکوسل چیست

معمولا واریکوسل در هنگام ناباروری یا معاینات دوره‌ای تشخیص داده می‌شود. در هنگامی که بیمار در اسکروتوم خود متوجه توده یا تورم یا تفاوت سایز در بیضه‌ها شود می‌توان به این بیماری شک کرد

واریکوسل درجه 3

این نوع عامل عمده واریکوسل است و ۹۰درصد در سمت چپ می باشد. نوع ثانویه که بدنبال وجود عامل مشخص ایجادکننده انسداد در عروق داخل شکم ایجاد می گردد درصد کمی از واریکوسل ها را شامل میشود و علت ایجادکننده آن غالبا توده های شکمی، بخصوص تومورهای بدخیم می باشد که تشخیص آن مهم و حیاتی است.

پماد سوختگی , بهترین پماد سوختگی , پماد سوختگی برای پای کودک و نوزاد

علائم واریکوسل چیست , واریکوسل درجه 3 , واریکوسل درجه 3 معافیت

واریکوسل شایع‌ترین علت قابل اصلاح ناباروری در مردان می‌باشد. علت ایجاد ان اختلال در تخلیه وریدی یا نارسایی دریچه‌های وریدی بیضه است. نظریه‌های گوناگونی در مورد مکانیسم آسیب بیضه‌ها وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از: افزایش دمای بیضه‌ها یا کاهش جریان خون و اکسیژن رسانی یا انتقال مواد و متابولیتهای کلیه‌ها و غدد فوق کلیه به بیضه‌ها و یا ترکیبی از اینها. واریکوسل می‌تواند باعث کاهش رشد بیضه و در نهایت کوچک شدن بیضه گردد. همچنین با اثر بر اسپرمها باعث کاهش حرکت و تعداد آنها و تغییر مورفولوژی (شکل ظاهری) آنها خواهد شد. واریکوسل به طور مستقیم اثری بر توانایی جنسی یا ایجاد انزال زودرس ندارد.

علائم بیماری واریکوسل چیست ؟

بیمار ممکن است با شکایت بزرگی، یا عدم تقارن بیضه ها، یا درد بیضه، و یا پس از ازدواج، با ناباروری مراجعه کند. ولی شایعترین فرم آن، بدون علامت، و بطور اتفاقی، حین معاینه، متوجه آن می گردند. درمعاینه، بزرگی و تورم عروق بیضه، بخصوص در سمت چپ مشهود است و درحالت ایستاده، و یا افزایش فشار شکمی تشدید می یابد و در حالت خوابیده از بین می رود (درصورتیکه تورم عروق درحالت خوابیده از بین نرفت، بایستی به نوع ثانویه آن شک کرد.)

آزیترومایسین , آزیترومایسین ۲۵۰ , آزیترومایسین ۵۰۰ , قرص آزیترومایسین ,شربت آزیترومایسین

واریکوسل درجه 3 چیست؟ , واریکوسل درجه 3 چیست , واریکوسل درجه 3 قطر ورید

در بیماری که با ناباروری و واریکوسل مراجعه می‌نماید علاوه بر معاینه و شرح حال باید حداقل دو یا سه آزمایش منی برای تصمیم‌گیری وجود داشته باشد. با توجه به حساسیت آزمایش باید در آزمایشگاهی انجام گردد که به طور تخصصی این آزمایش را انجام می‌دهند.

افتراق واریکوسل ازنظر شدت بیماری

بیماری واریکوسل ازنظر شدت به ۳ درجه تقسیم بندی می گردد. در نوع درجه ۱ اتساع عروق فقط حین فشار شکمی در لمس توسط پزشک قابل لمس، و تشخیص می باشد. در نوع درجه ۲ با فشار شکمی، اتساع عروق، قابل مشاهده می گردد. و در نوع درجه ۳ حتی بدون فشار شکمی، اتساع عروق، درحالت ایستاده قابل مشاهده می باشد. لازم به ذکر است نوع درجه ۳ آن ازنظر قانون خدمت سربازی در ایران معافیت دائم و انواع درجه ۱ و ۲ معافیت از رزم خواهد داشت.

سوختگی , سوختگی پای نوزاد , سوختگی با آب جوش , درمان سوختگی , سوختگی درجه 1 و 2 و 3

واریکوسل درجه 3 عمل , واریکوسل درجه 3چیست , واریکوسل درجه 3 عکس

معاینه باید با دست و ابتدا در حالت ایستاده و سپس در حالت خوابیده انجام گردد تا مشخص شود آیا با دراز کشیدن واریکوسل کاهش چشمگیر پیدا می‌کند یا نه که اگر نکرد سونوگرافی شکم و لگن برای بررسی بیشتر انجام گردد. در زمان معاینه ممکن است وریدها مانند واریس پا قابل مشاهده باشند یا مانند کیسه پر از کرم قابل لمس باشند یا بازور زدن قابل لمس شوند که این معیارها بیانگر شدت واریکوسل می‌باشد. در تشخیص واریکوسل معاینه بالینی حرف اول و آخر را می‌زند و سونوگرافی برای مواردی به کار می‌رود که معاینه مشکل باشد مانند بیماران بسیار چاق یا موارد خفیف. البته از سونوگرافی داپلر یا رنگی می‌توان برای تأیید عود (برگشت خون به سمت بیضه‌ها) پس از عمل کمک گرفت.

چه بیماری احتیاج به درمان دارد ؟

همانگونه که گفته شد ۱۰درصد مردان پس از سن بلوغ درجاتی از واریکوسل دارند ولی همه آنها احتیاج به درمان ندارند. اگر واریکوسل برای فرد، عارضه ای ایجاد کند لازم است درمان انجام گردد. درغیراینصورت احتیاج به درمانی نیست.

کتوتیفن , کتوتیفن شربت , شربت کتوتیفن , شربت کتوتیفن برای چی خوبه , شربت کتوتیفن خارجی برای نوزاد و کودکان

تشخیص واریکوسل درجه 3 , واریکوسل گرید 3 , واریکوسل گرید 3 چیست؟

گرید ۱: وریدها هنگام زور زدن قابل لمس می‌باشند.

عوارض واریکوسل چیست ؟

عوارض واریکوسل شامل ایجاد درد، آتروفی (کوچک شدن سایز و نرم شدن قوام بیضه) و ناباروری می باشد. درد ناشی از واریکوسل دردی با کیفت احساس سنگینی، که با فعالیت و ایستادن تشدید یافته و با استراحت بهبود می یابد.

شربت لاکتولوز , شربت لاکتولوز خارجی , شربت لاکتولوز برای نوزادان , عوارض و خواص شربت لاکتولوز

واریکوسل گرید 3 , واریکوسل گرید 3 معافیت , واریکوسل گرید 3 معافیت سربازی

گرید ۲: وریدها در حالت ایستاده قابل لمس می‌باشند.

آیا بیمار مبتلا به واریکوسل بدون عارضه احتیاج به پیگیری دارد ؟

بلی؛ همانگونه که گفته شد اگر واریکوسل عارضه ای ایجاد نکند احتیاج به درمان نیست. ولی لازم است بیمار بصورت ماهانه، خود را معاینه کند. و درصورت کوچک شدن سایز بیضه، و یا تغییر در قوام آن، لازم است توسط پزشک معاینه شود.
همچنین اگر بیمار مبتلا به واریکوسل ازدواج نکرده و یا خواستار داشتن فرزند دیگری در آینده می باشد، بایستی هر ۶ ماه با آزمایش اسپرم، ازنظر باروری بررسی گردد و درصورت شروع تقییرات و ضعیف شدن نطفه احتیاج به درمان دارد.

لوراتادین , لوراتادین یا سیتریزین , لوراتادین 10 چیست , قرص لوراتادین , قرص لوراتادین 10 برای چیست

واریکوسل گرید 3 معافیت پزشکی , واریکوسل گرید 3 درمان , واریکوسل گرید 3چیست

گرید ۳: وریدها در حالت ایستاده قابل مشاهده‌اند.

آیا درمان دارویی برای واریکوسل وجود دارد

جواب : خیر.
درمان واریکوسل فقط اقدامات مداخله گرانه (غیردرمان خوراکی یا دریافت دارو ازطریق تزریق) می باشد. در ساده ترین روش تزریق مواد ایجادکننده انسداد عروق از طریق پوست بداخل وریدهای بیضه مبتلاست که این روش درصد موفقیت کمتر و عارضه درد مزمن و یا هیدروسل بیشتری می باشد.

آلپرازولام , آلپرازولام+خودکشی , آلپرازولام چیست ,قرص آلپرازولام ,عوارض قرص آلپرازولام

واریکوسل گرید 3 طب سنتی , واریکوسل گرید 2 چیست , واریکوسل گرید 2

واریکوسل ساب کلینیکال: که با معاینه قابل لمس نیستند ولی با سونوگرافی تشخیص داده می‌شود.

روشهای جراحی واریکوسل چیست ؟

جراحی واریکوسل یا به اصطلاح پزشکی واریکوسلکتومی اقدام به بستن وریدهای بیضه مبتلا می باشد که پس از انسداد این وریدها بتدریج بدلیل عدم حرکت خون، وریدهای مسدود شده کوچک شده و از بین می رود و واریکوسل برطرف می گردد. این اقدام از طریق برش کوچکی بر روی پوست شکم به طول ۴-۲ سانتیمتر قابل انجام است.

جوش صورت , جوش صورت نوزاد , درمان جوش صورت , جوش صورت نشانه چیست

واریکوسل گرید 2 درمان , واریکوسل گرید 2 به 3 , واریکوسل گرید 2 و ناباروری

واریکوسل یک بیماری خوش‌خیم است اما درمان دارویی ندارد وتنها روش درمان آن جراحی است. تصمیم‌گیری برای عمل بستگی به فاکتورهای گوناگونی مانند: شدت واریکوسل و سن بیمار و وضعیت باروری (تأهل و داشتن یا نداشتن فرزند) دارد. در مواردی که بیمار واریکوسل گرید دو یا سه داشته باشد و با ناباروری مراجعه نموده باشد نیاز به عمل جراحی واریکوسلکتومی دارد. اگر واریکوسل با اختلال در آزمایش منی همراه باشد باز هم نیاز به عمل دارد (همان‌طور که گفته شد باید حداقل دو یا سه آزمایش منی برای تصمیم‌گیری وجود داشته باشد).

روشهای جدید جراحی واریکوسلکتومی چیست

روشهای جدید واریکوسلکتومی یکی انسداد عروق از طریق کاتتریزاسیون وریدی و انسداد عروق مبتلا است. که هزینه آن بالاست و درصد موفقیت آن بالا نیست ولی بصورت سرپایی و با کمترین درد انجام می گردد.

قرص گاباپنتین , گاباپنتین , کپسول گاباپنتین , قرص گاباپنتین 100 , قرص گاباپنتین 300 برای چیست

معافیت واریکوسل گرید 2 , بیماری واریکوسل گرید 2 , عوارض واریکوسل گرید 2

در برخی رفرنس‌ها اگر مرد جوانی با واریکوسل قابل مشاهده یا قابل لمس (درجه سه یا دو) مراجعه نماید و فعلاً قصد بچه دارشدن هم نداشته باشد برای پیشگیری از اثرات نامطلوب آن بر باروری توصیه به عمل می‌شود. درمورد جراحی واریکوسل‌های بسیار خفیف یا ساب کلینیکال اختلاف نظر وجود دارد.

واریکوسل گرید 3

روش لاپاروسکوپی ( laparoscopic varicocelectomy ) که امتیاز آن برش کوچکتر و بزرگنمایی حین جراحی، ولی بدلیل عدم دسترسی جراح به وریدهای فرعی، احتمال عود واریکوسل بیشتر است و همچنین سه برش بر روی پوست بجای یک برش انجام می گیرد.

قرص اتورواستاتین , قرص اتورواستاتین ٢٠ , قرص اتورواستاتین چیست

عمل واریکوسل گرید 2 , واریکوسل درجه 2 , واریکوسل درجه 2 چیست

بهترین و کم عارضه‌ترین شیوه جراحی این بیماری، عمل جراحی با میکروسرجری است که می‌توان به طریق میکروسکوپی، وریدهای بیضه را بست و از ایجاد عوارضی چون جمع شدن آب در آنها جلوگیری کرد

واریکوسل گرید 2

روش میکروسرجری ( microsurgical varicocelectomy ) که به عقیده بسیاری بهترین روش جراحی واریکوسلکتومی می باشد. امتیازات آن بزرگنمایی حین جراحی و دسترسی به تمامی وریدهای فرعی می باشد ولی مدت زمان جراحی طولانی تر می گردد و ازنظر تکنیکی نیز مشکل می باشد.

علائم و عمل و درمان بیماری واریکوسل درجه 3 چیست