دانه سویا و خواص آن

دانه سویا و خواص آن

دانه سویا خوراکی،دانه سویا کالری،دانه سویا بو داده،دانه سویا در بارداری،دانه سویا برای لاغری

جالب است بدانید که سویا قرنهاست که غذای مردم آسیا به ویژه چین  است .در واقع چینی ها آن را همراه با برنج بعنوان غذای اصلی خود مصرف می نمایند.بهتر است بدانید که ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید کننده سویا می باشد و تقریبا دو سوم محصول کل دنیا را تولید می نماید . سویا در ایران بنام (لوبیا روغنی ) ،‌( لوبیا چینی ) سوژا و دانه سویا معروف و شناخته شده است .لازم به ذکر است که دانه سویا به بزرگی یک نخود کمی مسطح و گرد است . قابل ذکر است که دانه سیاه سویا بشتر در طب گیاهی مصرف دارد ولی از دانه زرد رنگ آن بیشتر برای روغن گیری استفاده می کنند . در واقع سویا بعلت داشتن پروتئین و مواد مغذی در تغذیه انسان کاربرد دارد.

دانه سویا،خواص دانه سویا

ترکیبات شیمیایی سویا را بشناسید:
بدنیست بدانید که سویا از نظر ویتامین های گروه B بسیار غنی است و دارای مقداری ویتامین های C,D,E,K و کمی کاروتن می باشد . همچنین در سویا کلروفیل و آنتی بیوتیکی بنام کاناوالین یافت می شود. در واقع دانشمندان موفق شده اند که از لوبیای سویا یک نوع آنتی بیوتیک ارزان قیمت تهیه کنند که مورومیکس نامیده شده است  و باکتریهای مضر روده را برطرف می کند.واقعیت این است که سویا از نظر مواد پروتئینی بسیار قوی است و در کشورهای فقیر از آن بعنوان جانشین گوشت استفاده می کنند .

دانه سویا،خواص دانه سویا
خوب است بدانید که روغن سویا که از فشردن دانه های له شده وسیاه بدست می آید رنگ زرد مایل به قرمز دارد و دارای بوی مخصوصی شبیه بوی لوبیا است و در حرارت 15 در جه منجمد می شود ولی درجه حرارت معمولی حالت روان دارد.
خواص داروئی دانه سویا:
در واقع  دانه سویا مقوی و باد شکن می باشد.بهتر است بدانید که دانه سویا ، مدر ، تب بر و ضد سم است . جالب است بدانید که شیر سویا غذای مفیدی برای کودکان است .در واقع نان سویا برای مبتلایان به بیماری قند بسیار مناسب می باشد  زیرا اولاً ارزش غذایی زیادی دارد ثانیا مواد نشاسته ای که تبدیل به قند می شود در آن کم می باشد.

دانه سویا،خواص دانه سویا
بهتر است بدانید که دانه های سبز سویا را له کرده و بصورت ضماد در آورید این ضماد برای زخم های آبله و سایر زخم ها مفید است همچنین برای رفع التهاب و قرمزی پای بچه ها که در اثر ادرار بوجود آمده موثر ومفید می باشد قابل ذکر است که سویا برای مبتلایان به نقرس و رماتیسم و اشخاص ضعیف البنیه بسیار مفید و موثر است.

دانه سویا،خواص دانه سویا
قابل ذکر است که برای تمیز کردن شریانها از فرآورده های سویا استفاده نمایید حتی کسانی که مبتلا به شرائین و در معرض خطر قلبی هستند اگر از سویا استفاده کنند و گوشت را از برنامه غذایی خود حذف نمایند بزودی شریانهای آنها تمیز و جوان خواهد بود .
بدنیست بدانید که سویا سنگ کیسه صفرا را شکسته و خارج می سازد و اگر از فرآورده های سویا استفاده کنید در بدن شما سنگ کیسه صفرا تولید نخواهد شد اگر سنگ کیسه صفرا دارید رژیم خود رابه سویا تغییر دهید.

دانه سویا و خواص آن

مطالب مرتبط:

لوبیا

لوبیا سبز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.