علائم سرطان استخوان

علائم سرطان استخوان

علائم محل و اندازه سرطان متفاوت است. علائم سرطان استخوان در طول زمان بدتر می شود. درد شدید مهمترین مشخصه سرطان استخوان است که می تواند در طول فعالیت یا در شب تشدید شود. سایر علائم عبارتند از تب، کم خونی، و کاهش وزن، سردی بدن، عرق شبانه، خستگی و ضعف عمومی. سرطان استخوان منجر به نازک شدن، تضعیف استخوان و خوردگی بافت استخوانی می شود. اگر تومورهای استخوانی در داخل یا در نزدیکی مفاصل بوجود می آیند، در این مناطق نفوذ می کنند، در حالی که معمولا پوست در محل تومور براق است. اما هیچ یک از این علائم نشانه های قطعی سرطان نیست. آنها همچنین ممکن است توسط دیگر شرایط غیر خطرناک ایجاد شوند. پس مطمئن شوید که با دکتر خود چک کنید.
درمان سرطان مغز استخوان

درمان مغز استخوان بسیار شخصی بوده و بستگی به عوامل متعددی دارد، از جمله گسترش سرطان و سلامت عمومی فرد. درمان ممکن است برای درمان سرطان، جلوگیری از گسترش آن یا گاهی اوقات برای به حداقل رساندن علائم آن به منظور احساس آرامش در بیمار استفاده شود. هنگامی که هیچ سلول غیر طبیعی دیگر در خون و مغز استخوان قابل مشاهده نیست، فرد به عنوان یک درمان درمان می شود. انواع درمان های مورد استفاده در این مورد عبارتند از: شیمی درمانی - پیوند سلول های بنیادی - اشعه
درمان سرطان مغز استخوان با شیمی درمانی

در شیمی درمانی، بعضی از داروها برای از بین بردن سلول های سرطانی یا جلوگیری از تولید آنها استفاده می شوند. انواع شیمی درمانی وجود دارد.
درمان سرطان مغز استخوان با پیوند سلول های بنیادی

در برخی موارد، پیوند سلول های بنیادی گزینه ای درمانی محسوب می شود، اگر چه این درمان برای همه بیماران قابل استفاده نیست. بیمار دوزهای بالایی از داروهای شیمی درمانی را برای کشتن مغز استخوان موجود برای پیوند داخل سلولی قبل از درمان با سلول های بنیادی دریافت می کند.
درمان سرطان مغز استخوان با اشعه

در این درمان، آن را به طور مستقیم بر روی سلول ها متمرکز برای جلوگیری از تکثیر سلول های سرطانی در اشعه. پس از تشخیص حضور سرطان مغز استخوان در بیمار، پزشکان در مورد گزینه های درمانی در دسترس برای راه اندازی برنامه درمان صحبت می کنند. به احتمال زیاد، تنظیم زمانبندی برنامه درمان ضروری است، و این بستگی به اینکه چگونه سرطان به درمان پاسخ می دهد و چگونه بیمار به داروهای مورد استفاده پاسخ می دهد.
نوع سرطان مغز استخوان لکمی

لوسمی حاد لنفاوی (ALL): این نوع از لوسمی در کودکان بیشتر از بزرگسالان است.

مغز استخوان حاد (AML): این نوع از لوسمی در بزرگسالان رایج است، اما ممکن است در کودکان نیز رشد کند.

لوسمی لنفوسیتی مزمن (CLL): این نوع از leukemia در لنفوسیت ها (سلول های سفید خون دیده می شود) و در بزرگسالان رایج است.

لوسمی کرونر مزمن (CML): این نوع از لوسمی کمیاب است. این در مغز استخوان شروع می شود و به خون و سایر بافت های بدن گسترش می یابد.

لوسمی مزمن لنفوم (CMML): این نوع از لوسمی در آن سلول های مغز استخوان یافت می شود که سایر سلول های خونی را تشکیل می دهند. عمدتا بر بزرگسالان تاثیر می گذارد.

Leukemia کودکان: Leukemia کودکان شایع ترین نوع سرطان است که کودکان و نوجوانان را تحت تأثیر قرار می دهد. اکثر کودکان مبتلا به لوسمی ALL یا AML هستند.
انواع سرطان لنفاوی

لنفوم غیر هودکین: یک نوع لنفوم که بر لنفوسیت ها اثر می گذارد. این سرطان ها می توانند در هر جایی از بدن ایجاد شوند و بر بسیاری از انواع مختلف لنفوسیت ها اثر می گذارند.

لنفوم هوچکین: لنفوم هوچکین همچنین نوع سرطانی است که بر لنفوسیت ها اثر می گذارد. تفاوت اصلی بین لنفوم هوچکین و لنفوم غیر هودکین، وجود یک نوع خاص از سلول های غیر طبیعی به نام Reed Sohtbank است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.