طرز تهیه و خواص سرکه برای مو و پوست و لثه و دندان

خواص سرکه برای مو,خواص سرکه برای موی سر,خواص سرکه برای موخوره,خواص سرکه برای مو سر,خواص سرکه برای موها,خواص سرکه سفید برای مو,خواص سرکه انگور برای مو,خواص سرکه برای پوست,خواص سرکه برای پوست صورت,خواص سرکه برای پوست و مو,خواص سرکه برای پوست سر,خواص سرکه سیب برای پوست,خواص سرکه سفید برای پوست,خواص سرکه سیب برای پوست صورت,خواص سرکه انگور برای پوست,خواص سرکه سیب برای پوست و مو,خواص سرکه انگور برای پوست صورت,فواید سرکه برای موی سر,خواص سرکه سفید برای موی سر,خواص سرکه بر موی سر,خواص سرکه بر پوست صورت,فواید سرکه برای پوست صورت,خواص سرکه روی پوست صورت,خواص سرکه برای عفونت زنان,خواص سرکه برای عفونت زنانه,خواص سرکه سفید برای عفونت زنان,خواص سرکه برای دندان,خواص سرکه سیب برای دندان,خواص سرکه برای سفیدی دندان,خواص سرکه برای لاغری,خواص سرکه انگور برای لاغری,خواص سرکه در لاغری,خواص سرکه برای بدن,خواص سرکه سفید برای بدن,خواص سرکه انگور برای بدن,خواص سرکه بر بدن,خواص سرکه در بدنسازی,فواید سرکه برای پوست و مو,خواص سرکه انگور برای پوست و مو,خواص سرکه سیب بر پوست و مو,سرکه و جوش شیرین,سرکه و جوش شیرین برای پوست,سرکه و جوش شیرین,ترکیب سرکه و جوش شیرین,واکنش سرکه و جوش شیرین

سرکه , خواص سرکه برای مو , طرز تهیه سرکه , خواص سرکه برای پوست , خواص سرکه برای لثه و دندان

در این مطلب از سایت جسارت به طرز تهیه و خواص سرکه برای مو و پوست و لثه و دندان می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

خواص سرکه برای مو

این مایع از جمله فرآورده‌های طبیعی است که مصرف خوراکی و دارویی داشته و بیشترین کاربرد را در تهیه انواع ترشیجات دارد. یک لیوان از آن 33 ‌کالری انرژی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است. مصرف آن در انواع ترشی ‌ها، شورها و سالادهای فصل باعث خوشمزگی، طعم‌دهندگی، تحریک اشتها و ترشح بیشتر شیره گوارشی شده و هضم غذا را بهتر می ‌کند. از سوی دیگر، سالادهایی که با ترشیجاتی نظیر آن طعم می‌گیرند، سالم‌ترین و مغذی‌ترین نوع سالاد هستند، زیرا این طعم‌ها سبب جذب بیشتر مواد ویتامینی و پروتئینی موجود در مواد سالاد مثل کاهو، هویج، خیار و گوجه‌فرنگی می‌شوند. از این رو استفاده از سرکه در تهیه سالادهای فصل توصیه می‌شود.

خواص سرکه برای موی سر

ممکن است برای شما عجیب باشد که یک ماده‌ی غذایی، هم نقش یک لکه‌بر قوی را ایفا کند، هم به پوست و موی شما شادابی ببخشد، هم خطر برخی امراض و بیماری‌ها را از شما دور کند، هم برای باغچه و حیوان خانگی‌تان به کار بیاد و هم اثاثیه‌ی خانه‌ی‌تان را برق بیندازد. حتما با شنیدن این حرف‌ها به فکر یک ماده‌ی غذایی صنعتی می‌افتید که با افزودن انواع و اقسام مواد خوراکی و غیر خوراکی و افزودنی‌های مجاز و غیرمجاز توانسته یک تنه از پس این همه کار بربیاید. اما باید گفت تمامی این خواص مفید و کارآمد در یک ماده‌ی طبیعی همه‌کاره جمع شده است: سرکه‌ی سیب. خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی سرکه‌ سیب، آن را به یک ارتش یک نفره تبدیل کرده است که علاوه بر حفظ سلامتی و زیبایی بدن و تمیزی محیط اطراف‌مان، به شدت با امراض و ناپاکی‌ها می‌جنگد.

خواص سرکه برای موخوره

انگور یکی از میوه های محبوب و شناخته شده است که فراورده های زیادی از این میوه مفید و پرخاصیت استخراج می شود. کشمش، مویز، شیره انگور، آب انگور و سرکه انگور یا آبغوره از انواع فراورده های خوشمزه این میوه هستند. سرکه انگور نیز یکی از پرطرفدارترین و پرخاصیت ترین فراورده‌های این میوه است که که به روش خانگی و صنعتی تهیه میشود. قبلا در سایت جسارت با طرز تهیه سرکه انگور و خواص انگور آشنا شده اید. در این مطلب قصد داریم شما را با خواص درمانی و دارویی این مایع خوش طعم و سودمند آشنا کنیم. مثل همیشه با ما همراه باشید.

خواص سرکه برای مو سر

serkeh مایع ترشی است که از اکسید شدن اتانول موجود در آب سیب، آبجو و موادی از این قبیل به دست می‌آید. معمولاً ۳ تا ۵ درصد از حجم serkeh ها، اسید استیک می‌باشد. serkeh های طبیعی، اسید تاتاریک و جوهر لیموی کمتری دارند. serkeh معمولی افزون برداشتن آنتی بیوتیکهای طبیعی، پس از تخمیر دارای اسید آمینه‌های بیولوژیک می‌شود، در صورتی که در serkeh مصنوعی این ماده مهم وجود ندارد. serkeh طبیعی ناظم متابولیسم بدن می‌باشد، چون ترشح بزاق را زیاد می‌کند، ترشح بزاق از نظر علم بیوشیمی، دارای مقدار زیادی مواد پروتئینی (آلبومین) است که غذا را بهتر حل و هضم می‌کند. همچنین اختلاط serkeh با بزاق دهان، از دندانها در برابر فساد دفاع می‌کند. serkeh محرک بدن است و برای پاره ای از داروها، مانند آتروپینف ضدتریاک محسوب می‌شود. مدتها پیش serkeh را عامل سرطان زا می‌دانستند، ولی هم اکنون تا اندازه ای آنرا عامل مبارزه با مواد تولیدکننده سرطان (کانسروژن) به حساب می‌آورند. در رژیم نمک (زیان نمک و نخوردن آن) خوردن serkeh مناسب است، چون serkeh نمک موجود در میوه‌ها را تحریک و زیاد نموده و از راه عرق کردن بدن خارج می‌نماید. در رژیم گوشت نیز همین گونه عمل می‌نماید، و تنها برای مبتلایان به بیماری کبد مناسب نیست. serkeh برای جلوگیری از چاقی و لاغری و همچنین در رژیم ضد دیابت بسیار سودمند است.

خواص سرکه برای موها

– استفاده از serkeh در کنار وعده‌های غذایی باعث رقیق شدن خون شده و به تجزیه چربی‌ها و دفع سموم کمک کرده و سبب کاهش چربی و کلسترول بد خون می‌شود. – اسید سیتریک موجود در serkeh، هضم و جذب کلسیم موجود در serkeh و سایر موادغذایی را آسان می‌کند و در سوخت ‌و ساز بدن موثر است. – serkeh می ‌تواند باکتری‌های مضر سیستم گوارشی را از بین ببرد، بنابراین افرادی که در سیستم گوارش خود با مشکلاتی نظیر: یبوست، نفخ، اسهال، دل درد و دفع نامرتب مزاج مواجهند، می‌توانند با مصرف serkeh به رفع این مشکل بپردازند. – serkeh می‌تواند ترشح اسید معده را متعادل کرده و از بروز گاز معده جلوگیری کند. – serkeh در رفع جرم دندان و التهاب لثه موثر است. به منظور رفع بوی بد دهان و نیز سفیدی دندان‌ها، هفته‌ای یک بار دندان‌های خود را با مسواک آغشته به serkeh مسواک بزنید.

خواص سرکه سفید برای مو

یکی از فواید serkeh سیب برای سلامتی،خاصیت ضد درد آن در مواقع دل‌درد است. وقتی دچار دل‌درد می‌شوید (به علت یبوست، غذای مسموم یا نفخ)، نوشیدن مخلوط serkeh سیب و آب به درمان آن کمک می‌کند، چرا که این ماده دارای خواص ضدباکتری و ضد ویروسی است.

خواص سرکه انگور برای مو

طبع serkeh انگور سرد و خشک است. استفاده از serkeh انگور در تهیه انواع ترشی ‌ها، شورها و سالادهای فصل باعث خوشمزگی، طعم‌دهندگی، تحریک اشتها و ترشح بیشتر شیره گوارشی شده و هضم غذا را بهتر می ‌کند. در طب سنتی نیز از خواص serkeh انگور طبیعی برای درمان و معالجه بسیاری از اختلالات و امراض استفاده میشود

خواص سرکه برای پوست

معمولاً با اضافه نمودن بچه serkeh به آب سیب یا امثال آن، serkeh تهیه می‌کنند. عمل اکسید شدن را باکتری استوباکتر انجام می‌دهد. این باکتری در سال ۱۸۶۴ م. توسط لوئی پاستور کشف شد. برای طعم و مزه دادن به انواع غذاها از serkeh به عنوان نوعی چاشنی استفاده می‌کنند. در تهیه انواع ترشی هم این ماده بسیار کاربرد دارد

خواص سرکه برای پوست صورت

مصرف serkeh در انواع ترشی ‌ها، شورها و سالادهای فصل باعث خوشمزگی، طعم‌دهندگی، تحریکاشتها و ترشح بیشتر شیره گوارشی شده و هضم غذا را بهتر می ‌کند. از سوی دیگر، سالادهایی که با ترشیجاتی نظیر serkeh طعم می‌گیرند، سالم‌ترین و مغذی‌ترین نوع سالاد هستند، زیرا این طعم‌ها سبب جذب بیشتر مواد ویتامینی و پروتئینی موجود در مواد سالاد مثل کاهو، هویج، خیار و گوجه‌فرنگی می‌شوند. از این رو استفاده از serkeh در تهیه سالادهای فصل توصیه می‌شود. استفاده از serkeh در کنار وعده‌های غذایی باعث رقیق شدن خون شده و به تجزیه چربی‌ها و دفع سموم کمک کرده و سبب کاهش چربی و کلسترول بد خون می‌شود. اسید سیتریک موجود در serkeh، هضم و جذب کلسیم موجود در serkeh و سایر موادغذایی را آسان می‌کند و در سوخت ‌و ساز بدن موثر است. serkeh می ‌تواند باکتری‌های مضر سیستم گوارشی را از بین ببرد، بنابراین افرادی که در سیستم گوارش خود با مشکلاتی نظیر: یبوست، نفخ،اسهال، دل درد و دفع نامرتب مزاج مواجهند، می‌توانند با مصرف serkeh به رفع این مشکل بپردازند. serkeh می‌تواند ترشح اسید معده را متعادل کرده و از بروز گاز معده جلوگیری کند. serkeh ، هضم گوشت را آسان می‌کند.

خواص سرکه برای پوست و مو

serkeh سیب حاوی مواد معدنی زیادی است  که علاوه بر خواصی که serkeh بر روی دستگاه های تصفیه کننده خون دارد،  یک اسید استیک سالم و ملایم است و بر روی کبد و کیسه صفرا اثر فعال کننده دارد،serkeh دارای پتاسیم ، فسفر، کلرور منیزیم،  کلرورسدیم ، گوگرد،  ویتامین های گروه B و ویتامینD ، که این مواد موجود در serkeh سیب باعث طراوت و نشاط سلول های بدن شود.

خواص سرکه برای لثه

در صورتی serkeh می‌تواند در کاهش وزن تاثیرگذار باشد که فرد از رژیم غذایی مناسبی جهت کاهش وزن پیروی کند، در غیر این صورت سرکه تاثیری در کاهش وزن نخواهد داشت. – بُخور serkeh رقیق شده در رفع گرفتگی بینی ناشی از سرماخوردگی موثر است و سردردی را که در اثر بدی هوای محیط، بخار حمام و زیادی صفرا باشد، معالجه می‌کند. – serkeh در درمان بوی عرق بدن، قارچ پا و ورم پا موثر است و می‌تواند در رفع احساس گرگرفتگی پاها تاثیر قابل توجهی داشته باشد. – serkeh ضدعفونی‌کننده قوی است و می‌تواند به عملکرد سم‌زدایی کبد کمک کرده و صفرا را از بین ببرد. – دوام serkeh نامحدود است. حتی اگر بعد از مدتی کدر شود و رسوب کند، همچنان خاصیت دارد.

خواص سرکه سیب برای دندان

هر ورزشکاری نیاز به یک تسکین‌دهنده‌ی قوی برای دردهای عضلانی دارد. برخی بر این باورند که به خاطر وجود استیک‌ اسید در serkeh سیب، استفاده‌ی موضعی از آن می‌تواند دردهای عضلانی را آرام کند. اگرچه هنوز از نظر علمی ثابت نشده اما استفاده‌ از آن در هنگام وجود دردهای عضلانی خالی از فایده نیست.

خواص سرکه سیب برای پوست و مو

یکی از خواص serkeh انگور وجود خاصیت ضد چربی موجود در غوره است. این خاصیت غوره باعث شده تا مصرف serkeh انگور به بیماران مبتلا به چربی خون و بیماری های قلبی عروقی توصیه شود. استفاده از serkeh انگور همراه با غذا و به ویژه مصرف آن صبح ناشتا به لاغری و کاهش وزن کمک کرده و برای از بین بردن و آب کردن چربی های دور شکم مفید است. از serkeh انگور در طب سنتی برای درمان سردردهای مزمن و صفراوی استفاده میشود. به این منظور میتوانید مقداری از serkeh را بو کرده یا با آن بخور دهید. همچنین تر کردن دستمال در serkeh گرم و گذاشتن روی پیشانی نیز به تسکین سردرد کمک میکند. درمان بیماری های پوست که منشا آن قارچ است، نیز یکی دیگر از خواص serkeh انگور است. همچنین یکی از راههای رفع بوی بد پا نیز شستشوی پاها با serkeh میباشد. استفاده از serkeh انگور همراه با عسل راهکار مناسبی برای رفع و برطرف نمودن تیرگی دور چشم ها میباشد. غوره که از آن در تهیه serkeh استفاده میشود دارای مقادیر زیادی گلیکولیک اسید (معروف به اسید میوه) است و از آن در درمان عفونتهای ویروسی مجرای تنفسی و نیز جهت پوست برداری (مصرف موضعی) استفاده میشود. مصرف serkeh قبل از خواب باعث کاهش میزان قند و در نتیجه کاهش بیماری دیابت میشود. استفاده از serkeh انگور برای افرادی که کم اشتها هستند، مفید بوده و باعث تقویت اشتها میگردد. مصرف موضعی serkeh انگور برای کمک به درمان انواع سوختگی، زخمهای عفونی و زخم سفلیسمفید میباشد. از خواص serkeh انگور کمک به درمان اختلالات و ناراحتی های دستگاه گوارش نظیر یبوست،نفخ، اسهال، دل درد و دفع نامرتبمزاج است. به طور کلی serkeh انگور باعث از بین بردن باکتری های مضر دستگاه گوارش شده و خوردن ناشتای آن نیز باعث دفع کرم از روده میگردد. serkeh انگور طبیعی کنترل کننده فشار خون است.

خواص سرکه انگور برای پوست صورت

serkeh مالت را با مالت کردن جو درست می‌کنند. در فرایند مالت کردن، نشاسته موجود در دانه جو به قند تبدیل می‌شود. سپس از این قند، آب جو پدید می‌آید که با گذشت زمان این ماده تبدیل به serkeh می‌شود. روشی دیگر، استفاده از محلول ۴–۸ درصدی اسید استیک است که با استفاده از کارامل، آن را رنگی کرده‌اند.در کشورهای غربی معمولاً از serkeh مالت همراه با غذای ماهی و سیب زمینی سرخ کرده استفاده می‌کنند.

فواید سرکه برای موی سر

  serkeh طبیعی ناظم متابولیسم بدن می باشد، چون ترشح بزاق را زیاد می کند، ترشح بزاق از نظر علم بیوشیمی، دارای مقدار زیادی مواد پروتئینی (آلبومین) است که غذا را بهتر حل و هضم می کند. همچنین اختلاط serkeh با بزاق دهان، از دندانها در برابر فساد دفاع می کند. serkeh در رفع جرم دندان و التهاب لثه موثر است. به منظور رفع بوی بد دهان و نیز سفیدی دندان‌ها، هفته‌ای یک بار دندان‌های خود را با مسواک آغشته به serkeh مسواک بزنید. همچنین شستشوی دهان با سرکه و گلاب، بوی بد دهان را از بین می‌برد. اگر serkeh را با نمک مخلوط کنند و در دهانی که به دلیل کشیدن دندان خونریزی می‌کند، نگه دارند و چند بار این کار را تکرار کنند، خونریزی را قطع می‌کند.

خواص سرکه سیب

متوقف کردن سکسکه به هنگام سکسکه، خوردن یک قاشق چای خوری serkeh سیب به دلیل مزه ترش آن به متوقف کردن آن کمک می کند. 2) دندان های سفیدتر اگر می خواهید دندان هایی سفیدتر داشته باشید، غرغره کردن serkeh سیب در صبح توصیه می شود. serkeh سیب به از بین بردن لکه ها، باکتری های دهان و لثه و سفید کردن دندان ها کمک می کند. بعد از غرغره کردن مانند روزهای معمولی مسواک بزنید. دندان های خود را یک بار در هفته در صورت امکان با جوش شیرین بشویید، این کار نیز برای از بین بردن لکه ها و سفید شدن دندان ها موثر است. شما همچنین می توانید از نمک به عنوان خمیردندان جایگزین استفاده کنید. اگر لثه های شما احساس نرمی دارند به مسواک زدن با نمک در هر روز ادامه دهید. 3) رفع مشکلات معده اگر مشکل معده شما مشکلی باکتریایی باشد یک جرعه از آب serkeh سیب به خاطر خاصیت آنتی بیوتیکی آن می تواند کارساز باشد. برخی از کارشناسان ادعا می کنند که serkeh سیب حاوی پکتین است که می تواند به تسکین اسپاسم روده کمک کند 4) از بین بردن خستگی تمرین های ورزشی انجام تمرین های ورزشی باعث ساخت اسید لاتیک در بدن می شود، و ایجاد خستگی می کند. گاهی نیز، این اسید به واسطه استرس های شدبد در بدن تولید می شود. اما اسیدهای آمینه در serkeh سیب مانند یک پادزهر عمل می کنند. serkeh سیب حاوی پتاسیم و آنزیم هایی است که احساس خستگی شما را رفع می کند. دفعه بعد که احساس خستگی کردید یک یا دو قاشق از serkeh سیب را با یک لیوان آب یا یک لیوان نوشیدنی سرد مخلوط کرده و نوش جان کنید و منتظر تاثیر شگفت انگیز آن بمانید. 5) پیشگیری از سوء هاضمه برای پیشگیری از سوء هاضمه، خوردن مقداری serkeh سیب، قبل از غذا را امتحان کنید. اگر می دانید که بعد از خوردن غذا احساس پشیمانی خواهید کرد این درمان سنتی را امتحان کنید. یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری serkeh سیب را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و ۳۰ دقیقه قبل از وعده غذایی بنوشید. دیگر از خوردن غذا احساس پشیمانی نخواهید کرد. 6) جلوگیری از گرفتگی عضلات پا در شب با اضافه کردن دو قاشق غذا خوری serkeh سیب و مقدار کمی عسل به یک لیوان آب و خوردن آن در شب از گرفتگی عضلات پا در شب جلوگیری کنید. مدت کوتاهی پس از مصرف این مقدار serkeh سیب، دیگر از گرفتگی های دردناکی که شب هنگام برای شما پیش می آیند، خبری نخواهد بود. 7) رفع گرفتگی بینی یک قاشق چایخوری serkeh سیب را در یک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید. اینکار به از بین رفتن گرفتگی بینی شما کمک می کند. 8) کاهش گلو درد به محض اینکه احساس سوزش در گلوی خود کردید یک مقدار serkeh سیب بنوشید. این serkeh به از بین بردن عفونت کمک زیادی خواهد کرد زیرا که میکروب ها در محیط اسیدی سرکه دوام نمی آورند. کافی است یک چهارم فنجان serkeh سیب را با یک چهارم فنجان آب گرم مخلوط کنید و هر ساعت یک بار غرغره کنید.

خواص سرکه برای عفونت زنان

serkeh برای مبتلایان به ضعف اعصاب، درد مفاصل و زخم معده مضر است.serkeh مصنوعی(صنعتی) در مقایسه با serkeh طبیعی، از خاصیت چندانی برخوردار نیست. رنگ اصلی این serkeh ها سفید بوده که با رنگ مصنوعی کاراملی، برخی از آنها را به رنگ serkeh خانگی تبدیل می‌کنند. در این serkeh برای افزایش ماندگاری، از مواد نگهدارنده استفاده می‌شود. بنابراین استفاده از سرکه‌های صنعتی برای تهیه انواع ترشی توصیه نمی‌شود.

خواص سرکه برای دندان

چه خارش پوست شما به علت گزیدگی یک حشره یا پیچک سمی باشد چه حساسیت به برگ یک گیاه خاص، serkeh سیب می‌تواند این آثار دردناک و ناراحت‌کننده را از بین ببرد. مقداری از این serkeh را روی محل خارش بمالید و منتظر بمانید که serkeh سیب کارش را انجام بدهد.

خواص سرکه سیب برای دندان

مواد موثر و ترکیبات موجود در serkeh انگور شامل آهک یا کربنات کلسیم، اسید استیک، اسید مالیک، تارتارات اسید بطاس، انواع عناصر غذایی و ویتامین های مورد نیاز بدن است. همچنین serkeh انگور، غنی از پلی فنول ها (polyphenols) است. پنی فنول نوعی انتی اکسیدان قوی بوده که از بدن در برابر در برابر آسیب های ناشی از مولکول های رادیکال های آزاد محافظت کنند

خواص سرکه برای سفیدی دندان

 سفید را با تقطیر سرکه مالت تهیه می‌کنند. البته می‌توان آن را تنها با مخلوط نمودن اسید استیک با آب هم تهیه نمود. سرکه شیر برای از بین بردن بوی بد بدن نیز استفاده می‌شود.مشتقات شیر تابع یک سلسله تخمیراتیست که از انجام آنها سرکه شیر بدست می‌آید، و دارای اسید لاکتیک و اسید استیک و مواد حیاتی مثل فسفات و ویتامین ب 1 (B1) می‌باشد. در یک لیتر شیر مقدار ۲۸۰ میلی‌گرم از این مواد وجود دارد و مقدار ویتامین ب2 (B2) آن ۶۰ میلی‌گرم که در یک لیتر شیر هم در واقع همین مقدار از این مواد وجود دارد. این سرکه که با تخمیر بیولوژیک (طبیعی و حیاتی) بوجود می‌آید، دارای طعم و عطری مانند سایر سرکه‌های بیولوژیک است. این نوع سرکه ضد میکروب است، و به خصوص برای بیمارانی که اختلال معده و روده دارند و قادر به استفاده از سرکه‌های معمولی نیستند مجاز است. زیرا ترشی آن به حالت طبیعی است و مثل سرکه‌های دیگر زیاد قوی و ترش نمی‌باشد

خواص سرکه برای لاغری

  بُخور سرکه ی رقیق شده در رفع گرفتگی بینی ناشی از سرماخوردگی موثر است و سردردی را که در اثر بدی هوای محیط، بخار حمام و زیادی صفرا باشد، معالجه می‌کند. بخور سرکه گلودرد را از بین می‌برد.

خواص سرکه سیب برای اعضای مختلف بدن

مو : سرکه سیب موهای شما را شفاف کرده و موجب درخشندگی آن می‌شود. برای این کار، درون ظرف شامپوهای قدیمی و خالی شده، نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و پس از شامپو زدن، روی موهای خود بریزید و این کار را چند بار در هفته انجام دهید.
صورت : آیا می‌دانید شستن صورت با سرکه سیب به تنظیمph پوست شما کمک می‌کند؟ به این منظور، ‌سرکه سیب را با دو قسمت آب ترکیب کرده و با استفاده از یک پنبه آن را به صورت خود بمالید. شما می‌توانید این کار را هنگام شب،‌ پس از شستن صورت و یا صبح، قبل از استفاده از مرطوب کننده انجام دهید. همچنین می‌توانید سرکه سیب را برای روشن شدن پوست خود روی نقاط تیره آن بمالید و تا صبح آن را پاک نکنید.
دست‌ها و پاها : آیا پس از یک روزکاری طولانی دست‌ها و پاهای‌تان خسته و متورم شده‌اند؟ با خود مهربان باشید و دست‌ها و پاهای‌تان را درون مخلوط آب گرم و سرکه سیب ماساژ دهید.
دندان :آیا می‌دانید سرکه سیب کمک خوبی برای از بین بردن لکه دندان خواهد بود؟ سرکه سیب را به طور مستقیم روی دندان‌های خود بمالید و پس از چند دقیقه آن را بشویید
آفتاب سوختگی : آیا دچار آفتاب سوختگی بدی شده‌اید؟ به آب درون وان حمام، یک پیمانه سرکه سیب اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه درون آن قرار گیرید
پس از اصلاح (افتر شیو) :درون یک بطری، آب و سرکه سیب را به اندازه مساوی با هم خوب ترکیب کنید.
سم زدایی : برای شستشوی بدن به خصوص کلیه‌ها، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را درون دو لیتر آب تصفیه شده بریزید و در طی روز کم کم از آن بنوشید
کاهش وزن:
یکی از فرمولها ی درمان اضافه وزن مصرف یک قاشق مرباخوری سرکه سیب در یک لیوان آب ولرم ناشتا هست. بعضی افراد که به دنبال رژیم‌های لاغری هستند معتقدند سرکه سیب به سوزاندن چربی‌ها در بدن کمک می‌کند

خواص سرکه انگور برای لاغری

آمارها نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به دیابت در جهان حدود ۳۴۶ میلیون و در ایران حدود ۴ میلیون نفر است. با توجه به این عدد بزرگ، هر اقدام پیشگیرانه‌ی کوچک می‌تواند مفید باشد. یکی از فواید serkeh سیب پیشگیری از دیابت است. تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن serkeh سیب به بهبود حساسیت انسولین (به خصوص در افرادی که در برابر انسولین مقاوم هستند) کمک می‌کند و می‌تواند از دیابت نوع ۲ پیشگیری کند یا حداقل آن را به تأخیر بیندازد.

خواص سرکه در لاغری

در تهیه serkeh انگور به روش صنعتی، برای افزایش ماندگاری به آن نوعی ماده نگهدارنده سدیم دار اضافه میکنند. در نتیجه این محصول در گروه مواد غذایی با سدیم مخفی است و می تواند برای افراد مستعد افزایش فشار خون که از آن قصد استفاده دارویی دارند، خطرناک باشد. مصرف serkeh انگور برای افراد پیر، افراد دارای مزاج سرد و خشک (سوداوی‌ها) و مبتلا به سرفه، درد مفاصل و ضعف دستگاه گوارش مضر است. زیاده روی در مصرف serkeh انگور، باعث ضعف بینایی، زردی رنگ چهره و بیماری‌های اعصاب می‌شود. همچنین افراط در مصرف آن بدن را لاغر و نیروی جنسی را ضعیف میکند.

خواص سرکه برای بدن

  serkeh و استفاده از آن در مواد آرایشی و نگهداری پوست قرنها است که استفاده می شود. serkeh مصارف زیادی دارد. از جمله کنترل جوش های سر سیاه، برطرف کننده پوست های پوسته پوسته شده کنترل کننده خشکی مفرط زمستانی و برطرف کننده فرسودگی و خستگی بدن و همچنین کمک موثری به عنوان شوینده مو و برای زدودن شوره سر می باشد. ترکیب سرکه با عسل جهت خون مردگی پوست خوب است به صورت مالش. برای پوست باید از مخلوط serkeh و آب استفاده کرد. اندازه لازم محلول رقیق از یک قسمت serkeh و هشت قسمت آب تشکیل شده است. اگر از serkeh سفید استفاده می کنید. چند قطره روغن گل سرخ یا عطر آن را برای رایحه خوش بعد از شستشو اضافه کنید. برای کسانی که دارای پوست چرب هستند یا پوست آنها دارای جوش های سرسیاه است سرکه به عنوان مایع شستشو کاملاً مفید است. دوش serkeh : serkeh یکی از قدیمی ترین تمیز کننده های بدن ارزان و مفید است. دوش serkeh سیب و یا serkeh انگور بسیار سودمند است. نصف فنجان از آن را به نیم لیتر آب اضافه کرده و بدن را شستشو دهید. این شستشو نباید هر روز تکرار شد زیرا بدن به طور نرمال و طبیعی مواد چربی و اسیدی دارد. مالیدن رسوب serkeh باعث معالجه کک و مک ، لک های بدن، کهیر موثر است.

خواص سرکه سفید برای بدن

هیچ‌چیزی خسته‌کننده‌تر و ناراحت‌کننده‌تر از بینی گرفته نیست. با سرکشیدن مخلوط آب و serkeh سیب، سینوس‌های خود را پاک کنید و نفس راحت بکشید. همان‌طور که serkeh سیب از فعالیت باکتری‌های رشددهنده‌ی میکروب‌های عامل گلودرد جلوگیری می‌کند، می‌توانید از رشد باکتری‌های سینوس‌های‌ خود جلوگیری نمایید. علاوه بر این، پتاسیم موجود در serkeh سیب می‌تواند بلغم‌هایی که در بینی شما خانه کرده‌اند را کوچک کند و در نهایت سینوزیت شما را درمان کند.

خواص سرکه انگور برای بدن

  serkeh انگور، غنی از پلی فنول ها (polyphenols) است. این مواد، آنتی اکسیدان های قوی هستند که می توانند بدن را در برابر آسیب های ناشی از مولکول های رادیکال های آزاد محافظت کنند. رادیکال های آزاد در برخی از بیماری های مزمن از قبیل بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها و بیماریهای عفونی نقش اساسی دارند. هرچه رنگ serkeh تیره تر باشد، آن serkeh حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری است. البته قابل ذکر است که قبل از اضافه کردن هر گونه serkeh به رژیم غذائی خود، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. serkeh و حتی آب‌لیمو به دلیل ترشی مزه و ویتامین C موجود در آن حاوی اسید اسید اسکوربیک است که افراد که چربی دارند توصیه می‌شود از serkeh سفید برای کاهش کلسترول خون و چربی استفاده کنند چرا که serkeh خون رقیق کرده و تجزیه‌کننده‌ی چربی و عامل دفع سموم بدن است

خواص سرکه بر بدن

نوشابه‌های انرژی‌زا را کنار بگذارید. اگر احساس خستگی می‌کنید، از یک ترکیب انرژی‌زای طبیعی استفاده کنید، ترکیبی شامل serkeh سیب به علت وجود پتاسیم و آنزیم در آن. این مواد انرژی‌زا به شما نیروی وصف‌ناپذیری می‌بخشد. یکی از این ترکیب‌ها، مخلوط ۲ قاشق‌ serkeh سیب به ازای ۲ فنجان آب است که برای شیرین کردن آن می‌توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید.

خواص سرکه در بدنسازی

اگر serkeh و گلاب را به مقدار مساوی مخلوط نموده و بجوشانند و سپس یک قطعه پارچه را با این محلول خیس نموده بر روی سر بیمار قرار دهند، سردردهای ناشی از کبد و صفرا را معالجه می‌کند.

فواید سرکه برای پوست و مو

برای اثبات ارتباط میان serkeh سیب و توانایی آن در پایین آوردن کلسترول، نیاز به تحقیقات بیشتر است اما در یک تحقیق در سال ۲۰۰۶ مشخص شد که استیک اسید موجود در serkeh سیب موجب کاهش کلسترول‌های بد در بدن موش‌ها شد. همچنین، در یک تحقیق در ژاپن مشخص شد که مصرف روزانه ۱۵ میلی‌گرم serkeh سیب، کلسترول موجود در بدن افراد شرکت‌کننده را کاهش داد.

خواص سرکه انگور برای پوست و مو

اگر serkeh را در محل خارش بدن یا خونریزی بمالند، خارش و خونریزی های کوچک را بند می‌آورد. مالیدن serkeh در محل‌هایی که سوزش دارد، مانند سوزش سوختگی با آتش، موجب درمان آن می شود. در محل گزیدن جانوران سمی اگر serkeh بریزیم از خون ریزی جلوگیری می‌کند.

سرکه در روایات

استفاده از serkeh از سوی ائمه اطهار (ع) در چهارده قرن پیش مورد تاکید قرار گرفته است، چنانکه در این باره از علی بن ابراهیم از پدرش از ابن ابی عمیر از عبده الوسطی از عجلان نقل شده است: به همراه ابی عبدالله (ع) بعد از گذشت مقداری از شب شام خوردم و ایشان بعد از گذشت مقداری از شب شام می خورد و ایشان بعد از گذشت مقداری از شب شام می خورد پس serkeh و روغن زیتون و گوشت سرد آوردم پس تکه گوشتی برای ما می گذاشت که بخوریم و خودش سرکه و روغن زیتون می خورد و گوشت را نمی خورد و می فرمود: این غذای ما و غذای پیامبران است؛ و نیز روایت شده است که: نزد رسول خدا (ص) دوست داشتنی ترین غذا نان به همراه serkeh و روغن زیتون بود و ایشان می فرمودند: این غذای پیامبران است؛ وهمچنین امیرالمؤمنین علی (ع) فرموده اند: اهل خانه ای فقیر نمی شود تا زمانی که serkeh و روغن زیتون را خورشت و غذای خود قرار دهند و این غذای پیامبران است. علاوه بر این از امام حسین (ع) در باب فواید serkeh ذکر شده است که: serkeh عقل را زیاد می کند؛ و در جایی دیگر این امام همام می فرمایند: ما با serkeh آغاز می کنیم همانطور که شما با نمک آغاز می کنید به درستی که serkeh عقل را زیاد می کند. همچنین از امیرالمومنین علی (ع) نقل شده است که ایشان بیان داشته اند: همانا، serkeh غذای خوبی است که قلب را زنده می کند نخوت را از بین می برد؛ و نیز امام حسین (ع) می فرمایند: مداومت به serkeh خوردن، قطع می کند شهوت زنا را؛ و در جایی دیگر حضرت علی (ع) اشاره می دارند که: بهترین غذاها serkeh است که صفرا را می شکند و قلب را زنده می کند.

سرکه